Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه و با حضور «هه وال ابوبکر حسین» استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و «بهمن مرادنیا» استاندار کردستان مراسم نمادین افتتاح رسمی مرز سیران بند بانه برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون میزان مبادلات کالا از مرز سیران بند بانه ۲۳۰ میلیون دلار است که امکان افزایش آن تا یک میلیارد دلار وجود دارد و با رسمی شدن این مرز از امروز بدون شک شاهد تحولات اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادنیا خاطرنشان کرد: مرز سیران بند بانه از دیرباز محل داد و ستد و رفت و آمد مردم ایران و عراق بوده است اما در حال حاضر شرایط زیرساختی این مرز مطلوب نیست و امروز با حضور جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق، برای ارتقای این وضعیت تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: تمام ظرفیت‌ها را برای رفع مشکلات کمبودهای زیرساختی برای مرز سیران بند بانه به کار خواهیم گرفت و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن کمبودها رفع شود.

جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق نیز در این بازدید اظهار کرد: این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است و امروز به صورت رسمی این مهم را به جهانیان اعلام کردیم.

سرلشکر چتو صالح سعید افزود: کمبودها و مشکلات زیرساختی در دو طرف مرز سیران بند را نیز با همکاری برادران ایرانی در سریع‌ترین زمان ممکن رفع خواهیم کرد و امروز در این خصوص نشست‌هایی خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که مرز سیران بند بانه به یکی از مرزهای نمونه گردشگری و تجاری بین ایران و عراق تبدیل شود و رونق اقتصادی اهالی دو طرف مرز را محقق سازد.

اسماعیل رستم پور فرماندار بانه نیز در این مراسم اظهار کرد: مرز سیران بند بانه از امروز رسمی است و واردات و صادرات کالا در آن به صورت رسمی انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از اتمام دوران کرونایی مبحث تردد مسافران نیز از مرز سیران بند بانه انجام خواهد شد و بدون شک این اتفاق نقشی مهم در رونق اقتصادی و ارتقای سطح معیشت مردم بانه خواهد داشت.

کد خبر 5158188

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان بانه ایران عراق اقلیم کردستان عراق مرز ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله مشهد کرونای انگلیسی شیراز بوشهر بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها مرز سیران بند بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح سه شنبه در مراسم زنگ سپاس معلم و گرامیداشت روز معلم در مدرسه شهیده ژیلا مقبل سنندج با تبریک روز معلم، اظهار کرد: معلمان در ایجاد آرامش در جامعه نقش مهم اساسی دارند.

وی افزود: معلمان ماننده شهیده مقبل و ۵۶۴ زن شهیده کردستان با ایثار و از خودگذشتگی ما را به این نقطه از آرامش و امنیت و دانش و علم رسانده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان معلمان را چراغ راه زندگی بشریت دانست و گفت: معلمان نقش محوری و اساسی در زندگی افراد دارند به خصوص معلمانی که در دهه پنجم جمهوری اسلامی عهده‌دار پرورش و تربیت نسل تمدن‌ساز و آینده کشور هستند.

وی با بیان اینکه گفته‌اند شغل انبیاست، عنوان کرد: شغل واژه مناسبی برای معلمی نیست چرا که معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق انگیزه و محبت است.

معاون استاندار کردستان ادامه داد: اما شغل یک معنای بسیار سطحی و قشری دارد که در برابر یک انجام وظیفه پاداشی می‌گیرد وتقلیل معلمی به شغل، جفا و ظلم در حق این عنوان است.

وی به رسالت مهم و سنگین معلمان اشاره و تصریح کرد: در دوره اخیر و با این هجمه از تهدیدها و آسیب‌ها و دشمنی‌هایی که علیه ایران و ایرانی وجود دارد رسالت معلم و معلمان بسیار سنگین‌تر و پیچیده‌تر است.

رمضانی با اشاره به اینکه نظام استکباری و اسرائیلی سعی در گمراهی و جهل بشریت دارد اعلام کرد: تمام دغدغه و تلاش نظام استکباری و به خصوص اسرائیل این است که بشیریت را در جهل و نادانی نگه دارد و نقش معلم در این برهه بسیار مهم‌تر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: معلمان ما همانگونه که به امر آموزش و دانشمندکردن دانش‌آموزان تلاش می‌کنند باید به فهم و آموزش سیاسی هم مبادرت کنند.

وی اگاهی بخشی را از دیگر ظایف مهم معلمان دانست و تصریح کرد: امروز ملت‌های مستضعف بیدار شده و زنده شده‌اند و این آگاهی‌بخشی وظیفه امروز معلمان است.

رمضانی گفت: امروز بعد از ۴۵ سال از عمر بابرکت نظام در آرامش و امنیت کامل بسر می‌بریم در حالیکه کردستان در اواخر دهه ۵۰ و دهه ۶۰ امنیت نداشت.

معاون استاندار کردستان امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون معلمان ایثار گر دانست و خاطر نشان کرد: امنیت امروز ما به یمن معلمان ایثارگرپرور و شهیدپرور مانند شهیده ژیلا مقبل است که جان خود را در راه پرورش دانش‌آموزان دادند.

کد خبر 6092897

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)