Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد (ره)استان کرمان با بیان اینکه هدف اصلی این نهاد گره گشایی و پایدارسازی زندگی برای محرومین است؛ به تشریح اقدامات پرداخت و گفت: پرداخت کمک معیشت ماهیانه نمی تواند گره گشای خانوارها باشد اما اگر مولد باشند اتفاقات خوبی می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یحیی صادقی، یکشنبه(۱۰ اسفند) در نشست خبری با بیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد گره گشایی و پایدارسازی زندگی برای محرومین است؛ گفت: تا کنون ۱۲۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)داریم که این آمار مشابه سال قبل بوده اما نمی توان گفت ثابت بوده بلکه با توجه خروجی، ورودی های جدید هم جایگزین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل کمیته امداد (ره)استان کرمان با اشاره به اینکه در پرداخت حق مددجویی کسری نداشتیم بلکه هر سال مبلغی اضافه هم می شود؛ با تاکید بر اینکه نگاه کمیته امداد امام (ره) توانمند سازی و اشتغال پایدار برای خانوارها است و گام های خوبی برای تحقق این مهم برداشته شده است؛ خاطرنشان کرد: ۲۹۵ میلیون تومان‌ماهیانه از محل پنل های خورشیدی فروش به دولت داریم که از مشاهده کارهای اینچنینی لذت می بریم.

 

 


وی ادامه داد: همه تلاش ما بر این است عمده خانوارهای تحت پوشش با کارهای تخصصی یا اشتغالزایی با توجه به مهارت و شرایطی که دارند اقدام کنند و در این زمینه ۳۰ واحد پرورشگاه بوقلمون با اعتبار ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در جنوب ایجاد شده که دآمد هر واحد در ماه حدوداً  هشت میلیون تومان است و علاوه بر این، آموزش، فضاسازی مناسب، تأمین خوراک دام و طیور، خرید تضمینی تولیدات و... نیز انجام می شود.

 

 
صادقی با اذعان به اینکه ما اعتقاد داریم پرداخت کمک معیشت ماهیانه نمی تواند گره گشای خانوارها باشد اما اگر خود مولد باشند اتفاقات خوبی رخ می دهد؛ افزود: ۲۰ اسفند ماه جشن توانمند سازی بیش از ۵ هزار خانوار در استان کرمان با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار می شود.

 

 

وی با افزودن این مطلب که اکنون این جامعه هدف با مولد بودن و درآمد پایدار در حال فعالیت و نیازمند حمایت و آموزش هستند و به یکباره همه خدمات قطع نمی شود بلکه تا زمانی که خیال خانواده و کمیته امداد راحت نشود این حمایت ها ادامه دارد؛ اظهار کرد: برای جامعه هدف در ۱۱ ماه سال جاری ۳۷۵۰ فقره جهیزیه، نزدیک ۱۴ هزار فقره وام کار گشایی در مجموع به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تعلق گرفت.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان حمایت این نهاد از بیش از ۲۹ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار دانشجو در استان؛ پرداخت اجاره بهای ۲۵۰۰ خانواده در شهر کرمان، پرداخت حق بیمه۴۲۰۰ خانواده که پس از مدتی مستمری بگیر تأمین اجتماعی می شوند، اهدای تبلت، پوشاک، کفش، لوازم التحریر و... را از دیگر اقدامات قابل ذکر عنوان کرد.

 

 

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه بیش از ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت و ۹هزار ۲۲۶ شغل در ۱۱ ماه جاری ایجاد شد که عمده مشاغل کمیته امداد به مرحله پایداری می رسد.

 


صادقی در بخش پاسخ به سئوالات خبرنگاران هم گفت: ۲۰ هزار نفر ایتام و  ۳۷ هزار نفر حامی ایتام در استان وجود دارد و تعدادی از ایتام نیز حامی ندارند زیرا بعضی از ایتام دو یا سه حامی دارند که هم اکنون طرح هر کارمند یک حامی مطرح است و اثرات خوبی داشته و در برخی ادارات صد درصد کارکنان حامی ایتام شدند و فضای خوبی ایجاد شد.

 

 

وی در خصوص طرح های اشتغال هم اظهار کرد: پرداخت تسهیلات با نظارت کمیته امداد، مستند سازی توسط وام گیرنده و طرح ها با پیگیری و آموزش انجام می شوند و خوشبختانه طرح ها تعطیل نشدند هر چند ضربه خوردند مورد حمایت کمیته قرار گرفتند و کارگروه اشتغال برای ارزیابی طرح های کمیته امداد تشکیل و اصالت بیش از ۹۲ درصد طرح های کمیته امداد را عنوان کردند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه پروژه ساخت مسکن مددجویی ۷۴۶ واحدی به صورت مشترک با سپاه داشتیم که با افزایش هزینه ها تعداد واحد ها کم و به ۵۰۰ پروژه با همان رقم تعیین شده قبل رسید که تقریباً به اتمام رسیده است.

 

 

وی در خصوص مشارکت های مردمی در سال گذشته در ایام کرونا و در جشن نیکوکاری که بیش از ۳۰ سال برگزار می شود؛ گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان جمع آوری کمک از پایگاه ها داشتیم که نسبت به سال ۹۷ افزایش داشت  و جشن نیکوکاری کمک خوبی شد.

 

 

صادقی پرداخت ها از طریق شماره گیری کد #034*8877*را سهل الوصول تر خواند و با اشاره به اینکه جدای از جشن نیکوکاری سال گذشته که کمک ها بسیار خوب بود؛ در پرداخت زکات و درآمد صندوق های صدقات نیز رشد داشتیم و در بحث نمایشگاه ها که فرصت معرفی مددجو و شغل و تولیدات او بود اما در این شرایط کرونایی امکان برگزاری نداشتیم، خرید تضمینی تولیدات مددجویان همواره در دستور کار است.

 

 

وی از جمع آوری ۵۱ میلیارد تومان زکات در ۱۱ ماه امسال خبر داد و با اشاره به اینکه در سال گذاشته این رقم ۲۵ میلیارد تومان بود؛ افزود: بخشی از آن برای افتتاح پروژه های عمرانی و عام المنفعه است و بخشی در اختیار محرومین قرار می گیرد که در استان کرمان ۷۰ درصد برای محرومین و ۳۰ درصد برای پروژه های عمرانی و عام المنفعه است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه تعداد ۵۸ نفر وکیل نیکوکار در سطح استان داریم که به صورت رایگان امور مددجویان را پیگیری می کنند و علاوه بر این، خدمات مشاوره ای در همه ادارات داریم؛ از راه اندازی و افتتاح کلینیک مشاوره ای هم خبر داد و افزود: جشن نیکوکاری نیز ۱۳ و ۱۴ اسفند سال جاری به صورت مجازی برگزار می شود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: گزارش عملکرد سال ۹۹ یحیی صادقی کمیته امداد کرمان کمیته امداد استان کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان میلیارد تومان جشن نیکوکاری ۱۱ ماه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

شرکت‌های گاز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان اعلام کردند که سیل چند روز اخیر آسیبی به تأسیسات و ابنیه صنعت گاز وارد نکرده و جریان گاز هم در این استان‌ها پایدار است.

به گزارش شانا، شرکت گاز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که با وجود وقوع سیل و مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی در این استان، جریان گاز در شهرها و روستاها پایدار است و آسیبی به پروژه‌های در حال اجرا، وارد نشده است.

استقرار گروه‌های امداد شرکت گاز کرمان

محمدرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز از اعزام تیم‌های امداد و گروه‌های پیشتاز این شرکت در قالب یک تیم ۴۰ نفره به شهرهای جنوبی استان خبر داد.

وی گفت: با اعلام ستاد بحران استان و پیش‌بینی سیل در جنوب کرمان تیم‌های عملیاتی امداد و گروه‌های پیشتاز شرکت گاز استان کرمان به جنوب استان رفتند و در شهر کهنوج مستقر شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: از دلایل حائز اهمیت حضور تیم‌های امدادی شرکت گاز در شهرستان‌های سیل‌زده، می‌توان به تلاش این تیم‌ها برای استمرار گازرسانی در شهرهای جنوبی همچنین استقرار ماشین‌آلات اجرایی مانند بیل‌های مکانیکی برای رفع انسداد معابر شهری در این منطقه اشاره کرد.

سلیمانی تصریح کرد: از سویی همسو با وظایف و انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، لیست همه ماشین‌آلات و تجهیزات این شرکت به ستاد بحران استان و فرمانداران و شهردارهای شهرهای جنوبی اعلام شده تا در صورت نیاز در اختیارشان قرار گیرد و تاکنون هم در شهرهایی که دچار انسداد راه شده بودند، توانسته‌ایم به کمک مردم و مجموعه شهرستان برویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه مهندسی در مرحله نخست دستور ایمن‌سازی را صادر کرده‌اند و همه لوله‌ها و تجهیزات مرتبط با پروژه‌های گازرسانی منطقه جمع‌آوری و به اماکن امن برده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: تیم‌های امداد شرکت گاز استان کرمان با مجموعه تجهیزات شامل ۲ خودروی پیشرفته مدیریت بحران، اقلام یدکی و ۱ خودروی مخابراتی بحران تا پایان بحران در منطقه جنوب مستقر هستند.

سلیمانی گفت: به همه واحدها نیز اعلام شده تا پس از اتمام بارندگی‌ها، شبکه‌های توزیع و تغذیه را بررسی کنن گد تا اگر به دلیل سیل مشکلی پیش‌آمده بود، رفع و اصلاح شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است