Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- آنهایی که در دولت نشسته‌اید، آنهایی که در مجلس به کرسی‌های سبز تکیه داده‌اید، اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست. گرانی کمر آنها را خم  کرده است. بخشی از مردم نمی‌دانند ماه را چگونه به پایان برسانند. نمی‌دانند با حقوقی که به هفته نرسیده تمام می‌شود، چگونه چرخ زندگی‌شان را بچرخانند.

می‌دانید زندگی مردم به مثابه ارابه‌ای شده که در گل گیر کرده است و با هُل و کشیدن دهانه اسب خارج نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم برای خرید مرغ دولتی، در صف می‌ایستند، کرونا را به جان می‌خرند چون می‌بینند که چند هزار تومان بیشتر می‌توانند پس انداز کنند.

مردم برای خرید روغن شهر را زیر پا می‌گذارند تا مجبور به خرید روغن 100 هزارتومانی ذرت نشوند. مردم با چنگ و دندان پول خود را نگه می‌دارند تا شرمنده خانواده خود نشوند.

خیلی از خانواده‌ها مجبور هستند برای تامین کالاهای اساسی زندگی‌شان، چشم خود را به خواسته‌های خانواده ببندند و آنها را توجیه کنند که فعلا پول‌شان به خرید لباس، اسباب بازی، سفر و ... نمی‌رسد.

نگارنده این متن، دو ماه یک بار حداقل 3 کتاب می‌خرید اما حالا چند ماهی است که زورش به خرید کتاب نمی‌رسد. وقتی شرایط اقتصادی به مرحله، جان کندن مردم برای به دست آوردن پول و مدیریت آن می‌رسد، آدم‌ها مجبور هستند از نیازهای فرهنگی و اجتماعی خود بگذرند تا به تامین نیازهای اساسی زندگی برسند.

قیمت میوه به جایی رسیده است که واقعا بخشی از مردم نمی‌توانند در ماه یک کیلو میوه بخورند. بارها در بازار روز مشاهده‌ کرده‌ام، برخی‌ها از میان میوه‌های لک دار چند عدد بر می‌دارند تا هم ارزان‌تر باشد و هم بچه‌های‌شان در ماه میوه بخورند.

می‌دانید کار از سرخ نگه داشتن صورت گذشته است و کار به کبودی کشیده است. از زمانی که آفتاب طلوع می‌کند، مشکلات و فکرهای مختلف به روی سر آدم آوار می‌شود تا زمانی که عزم غروب کند. هنگام خواب هم فکر کردن به فردا و فرداها دست از سر آدم بر نمی‌دارد.

این که فردا چه خواهد شد؟ با پول صاحبخانه را چه  کنیم؟ شهریه دانشگاه را چگونه پرداخت کنیم؟ گوشت، مرغ و برنج را چگونه بخریم؟ عید در پیش است با گرانی دم عید چه باید کرد؟ همه اینها را به نگرانی در مورد سال آینده و وضعیت کرونا اضافه کنید تا ببیند چه شتر، گاو پلنگی است وضعیت ما !

تازه این احوال افرادی است که سر ماه حقوق می‌گیرند. بیچاره آنهایی که چند ماه بی حقوق، روز و شب خود را سپری می‌کنند و از این و آن قرض می‌گیرند، به امید آنکه با حقوق‌های عقب افتاده هم قرض‌ها را بدهند هم زندگی کنند.

کاری که از ما برمی‌آید، نوشتن از وضعیت نابسامان مردم است و امیدواریم آنهایی که باید برای معیشت مردم کاری کنند که حال جامعه ایرانی به خاطر بحران‌های اقتصادی خوب نیست.

 

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت تا ۳۷۰ درصدی ۵۱ کالا کمر ما در صف گرانی ها خم شد اما شما ندیدید... کاهش ۳۵ درصدی تقاضای مواد غذایی/ خبری از جنب‌وجوش عید در خریدهای مردم نیست لینک کوتاه: asriran.com/003F5q

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار « اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست من در شورا توجه به مسائل مدیریت شهری و تلاش برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر است.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخبان مردم در شورا و خادمان آن‌ها در مدیریت شهری باید پاسخگوی مشکلات شهروندان باشیم، افزود: بی‌شک جاری بودن آب در زاینده‌رود تأثیر بسزایی در طراوت هوای شهر اصفهان دارد، بنابراین از هیچ تلاشی برای جریان دائمی آب در این رود فروگذار نیستیم.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

شریعتی گفت: با توجه فرصت باقی مانده از زمان فعالیت مدیریت شهری ششم، دغدغه ما جمع‌بندی پروژه‌های شاخص در شهر اصفهان است که باید روند تکمیل آن‌ها تسریع شود؛ اولین موضوع در مورد اتمام فاز نخست خط دو متروی اصفهان است تا هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مسائل زیست‌محیطی از جمله حفظ نگهداری فضای سبز شهر اصفهان، همچنین پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا از دیگر اولویت‌های من در شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 747942

دیگر خبرها

  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟
  • چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده