Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار حسین مصطفی پور ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه دو جشنواره استانی شعر پایداری و جایزه ادبی یوسف، با اشاره به قدمت دیرینه فرهنگ و هنر در ایران، بیان کرد: تاریخ ممتاز و کهن ایران در جهان شناخته شده است و مردم ایران به متمدن و با فرهنگ بودن شناخته شده هستند.

وی با بیان اینکه حوزه ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس پس از انقلاب شکل گرفته است، افزود: آثار هنری و ادبی خلق شده در حوزه دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای هنرمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه رزمندگان ما در جنگ هشت ساله با تمام توان مقابل مستکبران جهان ایستادند و از وجب به وجب این سرزمین دفاع کردند، عنوان کرد: ظرفیت و سوژه‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

سرهنگ مصطفی پور با بیان اینکه اگر سال‌ها آثار فرهنگی و ادبی و هنری درباره دفاع مقدس تولید شود باز هم سوژه برای کار کردن وجود دارد، افزود: باید از ظرفیت‌های این حوزه به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هالیوود برای جنگ ویتنام هزاران اثر تولید کرده است، گفت: متأسفانه تعداد آثار هنری باکیفیت خلق شده در حوزه دفاع مقدس کم است.

وی تصریح کرد: پرفروش‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر درباره دفاع مقدس است و این امر بیانگر آن بوده که اگر کار خوبی در این حوزه تولید شود مردم از آن استقبال می‌کنند.

مصطفی پور با اشاره به آثار فاخر تولید شده در حوزه ادبیات و شعر پایداری پس از انقلاب، اضافه کرد: در سال‌های اخیر انگیزه تولید آثار حوزه دفاع مقدس در صاحبان قلم و هنر بیشتر شده است که بایستی از این فرصت بهره بیشتری ببریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ادامه داد: یادگاران دفاع مقدس که تاریخ شفاهی آن دوران بوده و سوژه‌های ویژه‌ای محسوب می‌شوند که باید به آن پرداخته شود چرا که اگر آنها را از دست بدهیم، حرف‌های ناگفته آنها نیز هرگز منتشر نمی‌شود.

کد خبر 5158266

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین مصطفی پور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان دفاع مقدس ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله مشهد کرونای انگلیسی بوشهر شیراز بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها حوزه دفاع مقدس شده در حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نمایشگاه آثار هنری کنگره با عنوان «نگاره‌های حرا» عصر یکشنبه در سالن کتابخانه شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح شد.

این نمایشگاه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دور ششم و مسؤولان شهرستان شیراز امروز همزمان با یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت رسمی گشایش یافت دربردارنده منتخب آثار سه سال برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت (ص) و گذر هنر نبوی آستان جانان است.

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 6091492

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود