Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:53:10 GMT

اجرای مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان در گنبدکاووس

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۱۷۵۱

اجرای مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس عبدالرحیم پالیده ظهر امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی مبارزه با بیماری کرونا شهرستان اظهار کرد: تعداد موارد تست مثبت کرونا در مراجعین سرپایی از ماه گذشته افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در دی ماه امسال تعداد افرادی که به‌صورت سرپایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده و تست آنها مثبت بوده ۹۱ مورد گزارش شده که این تعداد در بهمن ماه به ۲۹۴ مورد افزایش یافته و در اسفند ماه تاکنون ۴۸ مورد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۹ بیمار در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری بوده که از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی ادامه داد: از تعداد ۵۹ بیمار بستری‌شده تعداد حدود ۳۰ نفر مربوط به شهرستان گنبدکاووس و مابقی به شهرهای شرق استان هستند.
پالیده با اشاره به شیوع ویروس جهش‌یافته (انگلیسی) در برخی از نقاط کشور بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته و تعداد افزایش مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی نگرانی ما از خیز چهارم این بیماری در شهرستان است.
وی گفت: در حال حاضر کیت‌های مورد نظر برای انجام تست موارد مشکوک وارد گلستان و گنبدکاووس شده تا در صورت هرگونه مشاهده مشکوک ویروس جهش یافته فورا موارد به تهران ارسال و اطلاع‌رسانی شود.
* آگاهی‌بخشی به مردم  درباره ویروس کرونا به فرهنگ‌سازی تبدیل شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در یک‌سال گذشته متاسفانه تغییر رفتار جدی بهداشتی در بین مردم انجام نمی‌شود که باید جدی گرفتن این بیماری اطلاع‌رسانی شود.
وی تصریح کرد: تا زمانی که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در باره بیماری به مردم نهادینه و فرهنگ‌سازی نشود در کنترل و پیشگیری از بیماری موفق نخواهیم بود.
رضا شجاعی گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در فضای مجاری بر عهده اصحاب رسانه و صداوسیما بوده و در فضای شهری نیز با همکاری ادارات در ۱۰ نقطه پرتردد شهر پیام‌های بهداشتی مورد نظر نصب و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
* حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یابد
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در این جلسه  گفت: در دوره اول، دوم و سوم مردم شهرستان در کنار مسوولان پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و ما شاهد وضعیت مناسبی در این دوران نسبت به بقیه شهرهای استان بودیم.
فرزانه جعفری اظهار کرد: متاسفانه با توجه به طولانی شدن دوره بیماری سهل‌انگاری و عادی‌انگاری مردم درباره جدی گرفتن بیماری افزایش یافته و این امر سبب نگرانی کادر درمان برای خیز چهارم این ویروس در شهرستان شده است.
وی بیان کرد: باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم حساسیت آنها برای اجتناب از تجمعات خانوادگی، سفر رفتن، عدم برگزاری مراسمات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالا ببریم.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان واکسیناسیون بیماری بهداشت اطلاع رسانی آگاهی بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت) در صفحه شخصی خود با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

کد خبر 6095804 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان