Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:02:07 GMT

ضرورت رفع محرومیت واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۱۸۴۸

ضرورت رفع محرومیت واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در شهرستان‌ها محرومیت‌ واحدهای تولیدی زیاد است، بنابراین باید برای رفع موانع تولید آن‌ها تصمیماتی گرفته و عملیاتی شود.

فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز (۱۰ اسفندماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در شرکت سیمان خمسه شهرستان ایجرود برگزار شد، با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های است که در سه شاخص مهم استانی موفق عمل کرده است، اظهار کرد: برگزاری جلسات ستاد تسهیل در سطح استان باعث می‌شود تا رفع موانع واحدهای تولیدی و نیز توسعه آن‌ها را شاهد باشیم و این در حالی است که در دهه‌فجر امسال هفت واحد تولیدی افتتاح که از این تعداد پنج مورد آن با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد تسهیل به بررسی موانع برخی واحدهای تولیدی پرداخته می‌شود تا شاهد بازگشت ‌آن‌ها به چرخه اقتصادی شویم، تصریح کرد: چه واحدهای تولیدی که به چرخه اقتصاد بازگشتند و چه واحدهای که مشکلات‌شان حل و مرتفع شده و چه واحدهای که افتتاح شده در سطح استان، باعث شده است تا شاهد حل مشکلات در سطح ملی باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت فولادکاران زنجان ۷۵ درصد نیاز کشور و طرح توسعه نخ‌تایر زنجان نیازهای کشور را رفع کرده است، گفت: در واحدهای تولیدی که افتتاح شده و یا رفع موانع شدند، فرصت شغلی برای جوانان ایجاد می‌شود. البته تاکید داریم این واحدها نباید به دلیل بیماری کرونا از حرکت بایستند؛ این در حالی است که آمارها نشان از فعال بودن این واحدها در شرایط کنونی را می‌دهند.

حقیقی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسه ستاد تسهیل در شهرستان‌های خدابنده، ماه‌نشان و طارم، گفت: در شهرستان‌ها محرومیت‌ واحدهای تولیدی زیاد است و بنابراین باید برای رفع موانع تولید آن‌ها تصمیماتی گرفته شود.

وی با اشاره به مشکل برق و گاز برخی واحدهای تولیدی در شهرستان ایجرود، افزود: وقتی برق و گاز قطع شود بیشترین آسیب به واحد تولیدی زده می‌شود و بنابراین حفظ کشور در این شرایط کنونی سخت و طبیعی است در یک زمانی قطعی برق و گاز داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان نیز با بیان اینکه تامین سوخت در کارخانجات سطح استان طی امسال با مشکل خاصی برخوردار نبود و به اندازه کافی سوخت موجود است، اظهار کرد: تامین سوخت مورد نیاز دو شرکت زنگان و سیمان خمسه ایجرود از اول شروع فصل سرما به ازای هر لیتر ۱۱۹ تومان، سوخت داده شده است.

حمید حبیبی تصریح کرد: نزدیک به ۴ میلیون لیتر دو شرکت فوق ذخیره‌سازی سوخت انجام داده‌اند و ۶ میلیون هم اعتبار داده شده است، از اینرو شرکت سیمان خمسه و زنگان هیچ مشکلی برای خرید سوخت ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان قانون رفع موانع تولید واحدهای تولیدی شهرستان ها رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی