Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@14:56:49 GMT

تغییرات قیمت میوه در یک هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۱۹۵

تغییرات قیمت میوه در یک هفته گذشته

ایران اکونومیست- پس از یک هفته تاخیر امروز اتحادیه صنف بار فروشان میوه و تره بار تهران نرخ جدید انواع میوه پر مصرف را منتشرکرد. بر اساس نرخنامه جدید قیمت 4 میوه پر مصرف افزایشی، قیمت 12 میوه بدون تغییر و یک میوه کاهشی بوده است.

بر اساس نرخنامه جدید اتحادیه صنف بار فروشان میوه و تره بار تهران، در بین میوه‌های پر مصرف، هر کیلوگرم موز با افزایش 2 هزار تومانی در کف به قیمت 34 هزار تومان و افزایش 2 هزار تومان در سقف به قیمت 47 هزار تومان، هر کیلوگرم نارنگی بندری با افزایش 2 هزارتومان در کف به قیمت 22 هزار تومان و افزایش یک هزار تومان در سقف به قیمت 28 هزار تومان، هر کیلوگرم نارنگی پیچ با افزایش 2 هزار تومان در کف به قیمت 13 هزار تومان و افزایش یک هزار تومان در سقف به قیمت 18 هزار تومان و هر کیلوگرم کیوی با افزایش یک هزار تومان در کف به قیمت 11 هزار تومان و افزایش یک هزار تومان در سقف به قیمت 18 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین میوه‌های پر مصرف تعدادی نیز در یک هفته گذشته تغییر قیمت نداشته‌اند. بر این اساس هر کیلوگرم انار شیراز بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته از 12 تا 19 هزار تومان، هر کیلوگرم انار دماوند بدون تغییر قیمت 12 تا 19 هزار تومان، هر کیلوگرم انگور شاهرودی بدون تغییر قیمت 11 تا 16 هزار تومان، هر کیلوگرم تامسون شما بدون تغییر قیمت 9 تا 13 هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال جنوب بدون تغییر قیمت 10 تا 13 هزا رتومان، هر کیلوگرم خرمالو کن بدون تغییر قیمت 14 تا 22 هزار تومان، هر کیلوگرم سیب زرد دماوند بدون تغییر قیمت 8 تا 16 هزار تومان، هر کیلوگرم سیب قرمز دماوند 5 تا 9 هزار تومان، هر کیلوگرم سیب زرد لبنانی بدون تغییر قیمت 7 تا 16 هزار تومان، هر کیلوگرم نارنگی تانجو جنوب بدون تغییر قیمت از 7 تا 11 هزار تومان، هر کیلوگرم نارنگی تخم پاکستانی جنوب بدون تغییر قیمت از 12 تا 18 هزار تومان و هر کیلوگرم هندوانه میناب بدون تغییر قیمت از 2 هزا رو 500 تا 3 هزا رو 500 تومان به فروش می‌رسد.

تنها میوه‌ای که در هفته گذشته کاهش قیمت داشته لیموه شیرین است. در حال حاضر هر کیلوگرم لیمو شیرین با کاهش 2 هزار تومان در کف با قیمت 9 هزار تومان و کاهش یک هزار و 500 تومانی در سقف با قیمت 12 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ فاصله قیمت میادین و خرده فروشی‌های سطح شهر با توجه به سود قانونی در نظر گرفته شده، نباید بیش از 35 درصد است.

 

 ایلنا

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار تومان در سقف به قیمت افزایش یک هزار تومان هزار تومان و افزایش کیلوگرم نارنگی بدون تغییر قیمت کف به قیمت افزایش 2 هزار تومان در کف هفته گذشته پر مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد

در پی تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت خود به اکثر مناطق جهان در ژوئن، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن، افزایش خواهد داد که منعکس کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: قیمت نفت پس از این که هفته گذشته تحت تاثیر فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۷.۳ درصد سقوط کرد، هفته معاملاتی جاری را با افزایش آغاز کرد. این افزایش پس از اقدام عربستان سعودی در افزایش قیمت فروش رسمی نفت خود به اکثر مناطق جهان در بحبوحه محدود شدن عرضه در سه ماهه جاری، روی داد.

در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، فعالیت بخش خدمات برای ششمین ماه متوالی، به روند توسعه ادامه داد و رشد سفارش‌های جدید، سرعت گرفت و اعتماد تجاری، رشد قوی را تجربه کرد و امیدواری به احیای اقتصادی پایدار، تقویت شد.

هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از هفت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۶.۸ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

نرخ ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت نفت هم با برگزاری مذاکرات برای آتش‌بس در غزه، ضعیف شده است.

با این حال، چشم انداز توافق در روز یکشنبه، ضعیف به نظر رسید زیرا حماس بر خواسته خود برای پایان یافتن جنگ در قبال آزادی اسرا، تاکید کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاملا آن را رد کرد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازارهای شرکت آی‌جی اظهار کرد: این خبر که رژیم صهیونیستی، پیش می‌رود و عملیات خود در رفح را گسترش می‌دهد، ممکن است به توافق آتش بس احتمالی، ضربه بزند و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را که ظاهرا فروکش کرده بود، دوباره برانگیزد.

بر اساس گزارش رویترز، در سیگنالی از محدودتر شدن عرضه، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته، برای دومین هفته متوالی، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند. دکل‌های حفاری نفت، هفت حلقه کاهش یافت و به ۴۹۹ حلقه رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر سال ۲۰۲۳ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد