Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرگزاری فارس، محمد راستاد در جمع مدیران ارگان‌های دریایی با قدردانی از عملکرد همه سازمان‌ها و شرکت‌های دریایی در دوره سه ساله ناجوانمردانه‌ترین و غیرعادلانه‌ترین تحریم‌ها، بیان کرد: جامعه دریایی کشور با سربلندی از این شرایط سخت عبور کرد و اجازه نداد تا در روند تامین مایحتاج مردم و همه فعالیت‌های مرتبط با تجارت دریایی‌، هیچ اختلالی به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره با اعلام آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نهاد حاکمیتی دریایی کشور برای همکاری با خطوط خارجی جهت فعالیت مجدد آن‌ها در بنادر در پساتحریم گفت: لازمه ارائه خدمات به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی، در وهله اول، برداشتن همه محدودیت‌ها و تحریم‌های غیرقانونی علیه ناوگان ملی و شرکت‌های کشتیرانی ایرانی است و اولویت پساتحریمی ایران استفاده از ظرفیت‌های داخلی حمل و نقل دریایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح سیاست‌های دریایی کشور در دوره پساتحریم، تاکید کرد: در بازار بین‌المللی صنعت دریانوردی، نمی‌توانیم درها را به روی خودمان ببندیم، بلکه باید رقابت‌پذیری بنادر کشور را افزایش بدهیم و سهم‌مان از حمل و نقل دریایی منطقه و جهان را ارتقا بدهیم، با این حال، شرکت‌هایی که با یک اشاره قدرت‌ها فضا را ترک کردند، نمی‌توانند بدون هیچ تفاوتی از حیث مشوق‌ها برای شرکت‌های کشتیرانی داخلی، ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی کشور را به خود اختصاص بدهند.

وی بیان کرد: اگرچه ارتقای سهم در بازار بین‌المللی حمل و نقل دریایی با پذیرش ناوگان جهانی محقق می‌شود، منتها مشوق‌ها برای ناوگان داخلی باید به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت‌هایمان ببریم.

راستاد با بیان اینکه ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی کشور، فراتر از نیازهای داخلی است، اظهار داشت: در دوره پساتحریم و بازگشت احتمالی شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران، مجموعه بندری و اپراتورهای کشور باید آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند به کشتیرانی‌های خارجی ارائه خدمات کنند.

وی درباره تامین سوخت کم سولفور برای کشتیرانی داخلی و خارجی‌ تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور ساحلی، متعهد هستیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی، خدمات سوخت رسانی به ناوگان بین‌المللی را نیز پوشش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم ها بین المللی ارائه خدمات محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی کشتیرانی ملی شرکت های کشتیرانی حمل و نقل دریایی دریایی کشور بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، از شکست پروژه تحریم حکایت دارد.

مصطفی نخعی امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: افزایش بیش از دو برابری شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، نشان‌دهنده رشد و پویایی این صنعت و در عین حال شکست پروژه تحریم است.

وی افزود: وزارت نفت در طول دولت سیزدهم اقدام‌های بسیاری در حوزه افزایش تولید و صادرات نفت انجام داده است؛ هرچند در این دولت، صنعت نفت با تحریم‌های بسیاری روبه‌رو شد و دشمنان تلاش کردند سدی در برابر فروش نفت ایران ایجاد کنند که البته ناکام ماندند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امیدواریم در نمایشگاه امسال که به‌نوعی ویترین صنعت نفت کشور است شاهد امضای قراردادهای خوبی باشیم، زیرا این همکاری و قراردادها می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر صنعت نفت و گاز کشور منجر شود.

به گزارش شانا، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا باید محصولات اسرائیلی را تحریم کنیم؟/حامی قاتلان نباشیم+ فیلم
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می شود
  • فرماندهی واحد، نیاز تحقق توسعه دریامحور است
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن