Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:06:04 GMT

آموزش مسؤولیت‌پذیری به دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه سمنان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۸۶۷

آموزش مسؤولیت‌پذیری به دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی بعدازظهر امروز در نشست شورای علمی نخبگان و تجلیل از چند تن از نخبگان استان سمنان اظهار کرد: اقدامات جدیدی در استان سمنان با تلاش آموزش و پرورش در دست اجراست تا مسؤولیت‌پذیری، اعتماد به نفس و جرأت‌ورزی بین دانش‌آموزان افزایش یابد.

او تصریح کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان نخبه با همراهی معلمان و کادر آموزش و پرورش به‌طور ویژه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: اکنون دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه استان سمنان برای آموزش مسؤولیت‌پذیری، اعتماد به نفس و جرأت‌ورزی استان سمنان در حال آموزش هستند.

دستورانی ادامه داد: برای اجرای این طرح، ۲۵۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش برنامه‌هایی را در دست اجرا دارند؛ پیوند آموزش و پرورش، دانشگاه و صنعت و تولید اقدامی مثبت برای توسعه استان سمنان است.

نخبگان علمی زمینه‌ساز تحول در جامعه باشند

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: خوشبختانه نگاه بنیاد نخبگان استان سمنان بر اساس حمایت و رشد و پرورش استعدادها برنامه‌ریزی شده است تا نخبگان علمی توانایی‌هایی خود را برای بهره‌وری بهتر در جامعه نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: استعداد درخشانی که خداوند به نخبگان اعطا کرده است نباید توقع آفرین باشد؛ بلکه این استعدادها تعهد آفرین است و باید از آن برای توسعه فردی و اجتماعی بهره برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان ادامه داد: باید بنیاد نخبگان با جلب همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط و استفاده از ظرفیت‌ها یاور نخبگان باشند.

منصوری با بیان اینکه میثاق نظام نخبگانی در بنیاد نخبگان تدوین شده است، گفت: هدف از تدوین آن وحدت دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط برای حمایت از نخبگان است تا با تسهیل ورود نخبگان به بازار کار، اثرگذاری این فرهیختگان در جامعه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نخبگان نقش غیرقابل انکاری در موفقیت و توسعه جامعه دارند و این اعتقاد را داریم که نخبگان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و... در تصمیم سازی می‌توانند نقش‌آفرینی کند.

برگزاری جلسات شورای نخبگان علمی سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: جلسات شورای نخبگان علمی استان سمنان با فاصله زمانی کوتاه در حال برگزاری است تا این جلسات به دور از کلی‌گویی و بیان گزارش عملکرد، کاربردی‌تر برگزار و نتایج خوبی از آن استخراج شود.

منصوری گفت: از بنیاد نخبگان استان سمنان می‌خواهیم طرح‌های مختلف خود را برای بهره‌برداری حداکثری آحاد جامعه به نحو شایسته اطلاع‌رسانی کند.

او تصریح کرد:‌ نخبگان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که آنان در دنیای کنونی خود و دیگران چه تغییر مثبتی می‌توانند داشته باشند و باور به نقش خود و تداوم دانایی و توانایی و توجه بر حل مسائل پیش رو زمینه‌ساز تغییر و تحول سازنده در جامعه باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانش آموزان نخبگان آموزش و پرورش دانشگاه و صنعت صنعت و تولید آموزش و پرورش بنیاد نخبگان دانش آموزان نخبگان علمی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان