Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@04:47:24 GMT

نمایش 7 هزار تاریخ ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۹۱۰

مدیرعامل موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان، از به نمایش درآمدن اشیاء تاریخی به قدمت ۷ هزار سال در مجموعه فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی و موزه هنر ایران خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای حشمت الله قنبری در مراسم افتتاح همزمان «مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی» و «هنر ایران» افزود: از ۱۵ ماه پیش تا به امروز، تلاش زیادی برای راه اندازی ۷ موزه در تراز بین‌المللی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: موزه هنر ایران در کاخ مرمر، در طول ۱۰۰ روز مرمت شد و ۴۵۰ اثر فاخر از هزاره‌های پیش از میلاد تا تاریخ معاصر در آنجا قرار گرفت و آماده بهره برداری شد که شیوع کرونا بهره‌برداری از این موزه را تا امروز به تعویق انداخت.
رئیس موسسه موزه‌های بنیادمستضعفان گفت: موزه آوند‌های تاریخی در مجتمع موزه‌ای رامسر نیز در ابتدای امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز ۵ موزه گرانبها نیز در مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی آماده بهره برداری شده است.
وی با اشاره به سختی عملیات بازسازی ساختمان دفینه گفت: ساختمان دفینه در شرف تخریب بود و مهندسان مجرب اعلام کرده بودند ستون‌های اصلی این ساختمان دچار کمانش شده و در حال فروریزی است.
قنبری گفت: ساختمان دفینه کاربری سوپرمارکت داشت ولی به دلیل نمای آن، ثبت تاریخی شده بود، و همین موضوع کار بازسازی این ساختمان را بسیار سخت‌تر کرده بود.
قنبری افزود: برای این مجتمع موزه‌ای چندین هزار اثر تاریخی از ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح تا امروز، انتخاب شد که پس از اصالت سنجی و مرمت آن‌ها از سوی استادان و خبرگان، به این ساختمان منتقل شدند.
رئیس موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان با اشاره به نامگذاری این مجتمع فرهنگی-موزه‌ای به نام سردار آسمانی گفت: نام این ساختمان دفینه بود ولی نکته حائز اهمیت آن است که وقتی قرار است ۴ موزه در تراز بین‌المللی مورد بهره برداری قرار گیرد لازم است نامی متناسب با این بزرگی بر آن گذاشته شود و این نام، فاخرترین دارایی این موزه است.
وی با اشاره به انجام ۹ ماه عملیات مقاوم سازی موزه خودرو نیز گفت: این موزه در بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد که از نظر خودرو‌هایی که در این موزه به نمایش در می‌آید، برترین موزه خودرو در سراسر جهان خواهد بود. برچسب ها: تاریخ ، نمایش ، موزه ، 7 هزار

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تاریخ نمایش موزه 7 هزار فرهنگی موزه ای ساختمان دفینه سردار آسمانی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی با بیان اینکه در اجرای این پروژه بهسازی چشمه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع و حفر چاه پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این پروژه، یک هزار و ۴۴۹ خانوار روستایی با ۵ هزار و ۷۶۹ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه آبرسانی به مجتمع هاسون شهرستان ماکو نیز در دست اجرا است، افزود: این پروژه در حال حاضر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ۱۸۵ خانوار با ۷۱۹ نفر جمعیت از آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند