Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@06:21:22 GMT

پرتاب ماهواره پژوهشی روسيه به فضا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۰۳۳

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،شرکت دولتی «روس کوسموس» دست اندرکار امور فضایی روسیه اعلام کرد که یک ماهواره علمی و پژوهشی به فضا پرتاب کرد.

بنابر اطلاعیه خبری شرکت روس کوسموس، ماهواره «آرکتیکا-ام» ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه امروز (یکشنبه) به وقت مسکو از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهواره «آرکتیکا-ام» با ماهواره بر «سایوز-۲.۱۶» به فضا پرتاب شده است و انتظار می رود مطابق برنامه زمانی تعیین شده دو ساعت دیگر در مدار مورد نظر پیرامون کره زمین قرار گیرد و پس از آن هدایت ماهواره در اختیار طرف سفارش دهنده قرار می گیرد.

این ماهواره برای تحقیقات و پژوهش های علمی و هواشناسی و نظارت بر آب و هوای قطب شمال و مناطق همجوار آن و اقیانوس منجمد شمالی درنظر گرفته شده است.

روسیه از کشورهای همجوار قطب شمال و مدعی مالکیت بخشی از این منطقه یخی کره زمین است.

این کشور در زمان حاضر حدود ۵۰ ماهواره از انواع مختلف در مدارهای کره زمین دارد که بخش عمده این ماهواره ها فعال هستند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پرتاب ماهواره روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم

ایلان ماسک گفت اگر موجودات فضایی وجود داشته باشند، ماهواره‌های او آن را فاش می‌کنند.

تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز، اخیراً دیدگاه‌های خود در مورد بیگانگان را مطرح و پیشنهاد کرد موجودات ماوراء طبیعی وجود دارند و در زیر اقیانوس و زمین زندگی می‌کنند.

ماسک در پاسخ به ویدئویی از کارلسون که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، گفت: «من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با ۶ هزار ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم اگر بیگانگان وجود داشتند، من مطلع می‌شدم.»

ماسک در صحبت با کارلسون در سال ۲۰۲۳، زمانی که او هنوز در فاکس نیوز بود، گفت اغلب از او در مورد بیگانگان سوال می‌شود. «بسیاری از مردم از من می‌پرسند، می‌دانید بیگانگان کجا هستند؟ و فکر می‌کنم اگر کسی درباره بیگانگان روی زمین بداند، احتمالاً من هستم.» وی افزود: «می دانید، من با چیز‌های فضایی بسیار آشنا هستم؛ و هیچ مدرکی از بیگانگان ندیده ام.»

او گفت در حالی که هیچ نشانه‌ای را ندیده است که به بیگانگان اشاره کند، امیدوار است که زندگی فراتر از زمین وجود داشته باشد و آنها صلح آمیز باشند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم