Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:20:03 GMT

تقویت سامانه بارشی در ۴ استان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۴۴۹

تقویت سامانه بارشی در ۴ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود زمان شروع تقویت این سامانه از صبح یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه ادامه یابد.

نوع مخاطره پیش بینی شده این رخداد، بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی، در مناطق کوهستانی کولاک برف روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی خواهد بود.

هواشناسی توصیه کرده است از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود، ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی آمادگی داشته باشند و خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی تجهیز شوند، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر تا اواخر وقت روز دوشنبه توصیه می‌شود.

در روز دوشنبه پیش بینی شده بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق کوهستانی به شکل کولاک برف در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان اتفاق افتد.

اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی پیش بینی شده است.

پرهیز از سفرهای برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر توصیه شده است.

کد خبر 5158393 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه بارشی خوزستان چهارمحال سازمان هواشناسی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تهران ویروس کرونا پیروز حناچی ذرات معلق وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه سامانه بارشی وضعیت هوای تهران هوای سالم مناطق کوهستانی روز دوشنبه کولاک برف کاهش دید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به لرستان

بهمن محمدی مقدم گفت:برای مناطق مختلف استان بارش باران گاهی رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد تا بازه شدید و شدیدلحظه‌ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان، آبگرفتگی معابر عمومی ،سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای از مخاطرات این شرایط جوی در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی مناطق به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان احتمال غبار آلود بودن هوا و کاهش میدان دید افقی دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سامانه جدید بارشی فردا به مازندران می‌رسد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • ورود سامانه بارشی جدید به استان ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به لرستان
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا