Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@14:15:54 GMT

بلومبرگ: امارات دیگر در لیبی حضور نظامی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۷۶۹

بلومبرگ: امارات دیگر در لیبی حضور نظامی ندارد

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد، امارات سطح مشارکت و حضورش در نزاع‌های منطقه را کاهش داده است این مساله به خصوص در کاهش ملموس حمایتش از نیروهای شرق لیبی موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت امر خلیفه حفتر نمود پیدا می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، این خبرگزاری امروز، یکشنبه به نقل از پنج منبع مطلع گزارش داد، امارات به شکل ملموسی کمک‌های لجستیکی و تسلیحاتی خود را از نیروهای خلیفه حفتر کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تن از این منابع مطلع گفتند، امارات در حال حاضر حضور نظامی کما فی السابق ندارد. منبع سوم نیز تاکید کرد: ابوظبی تعداد پروازها را به شکل قابل ملاحظه به شرق لیبی کاهش داده است.

او در عین حال اضافه کرد، این مساله چه بسا به این معناست که اماراتی‌ها مقادیر مناسبی تجهیزات نظامی به این کشور منتقل کرده‌اند.

دو منبع دیگر نیز گفتند، امارات سطح حضور نظامی خود در لیبی را کاهش داده است در حالی که همه منابع تاکید کردند، هیچ ادله‌ای مبنی بر این‌که ابوظبی تماس‌هایش را با حفتر و مزدوران سودانی و دیگر گروه‌های دخیل در جنگ قطع کرده باشد، ندارند.

گزارش بلومبرگ با اشاره به این‌که روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا عامل اصلی تغییر موضع ابوظبی به سمت احیای تلاش‌ها در زمینه توقف فعالیت‌های نظامی است، تاکید می‌کند: این مساله در چارچوب کناره‌گیری امارات از سیاستی است که از بهار نظامی در پیش گرفت، به طوری‌که در قالب آن نقش فعالی در درگیری‌های منطقه‌ای در راس آنها یمن و لیبی ایفا کرد.

بلومبرگ به نقل از دو منبع آگاه بر اخبار مبنی این‌که امارات بخش‌هایی از پایگاهش در شهر عصب اریتره را منهدم کرده و نیروها و تجهیزاتش در آنجا را خارج کرده، صحه گذاشتند.

حال آن‌که امارات سال‌ها از این پایگاه به عنوان مرکز لجستیکی مهم برای انتقال نیروها و سلاح‌های سنگین به یمن استفاده می‌کرد.

این خبرگزاری اشاره کرد، این تغییر در سیاست‌گذاری‌ها همزمان با اصلاح کابینه است که شخبوط بن نهیان، به جای انور قرقاش پست دستیار وزیر خارجه امارات را به عهده گرفت و قرقاش به عنوان مشاور دیپلماتیک رئیس امارات منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لیبی امارات متحده عربی کاهش داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.

سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت:حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الوحده در حضور احمد نوراللهی قهرمان لیگ کاپ امارات شد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران