Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این مستند تلویزیونی با یک سال کار پژوهشی فشرده در صدا و سیمای مرکز فارس به منظور پاسداشت مقام والای اندیشمندان، علما و فرهیختگان استان فارس تولید شده است.

آیت الله سیدنورالدین حسین الهاشمی شیرازی در سال ۱۲۷۴ در شهر شیراز به دنیا آمد. وی از مراجع تقلید زمان خود بود. پدر این بزرگوار بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش دینی و شجاعت این عالم مبارز زبانزد خاص و عام است و مردم شیراز همواره از مرجع تقلید به عنوان افتخار شهر خود یاد می کنند.

از شاگردان برجسته وی می توان به آیت ا... سید عبدالعلی آیت الهی، آیت اله ربانی شیرازی و آیت اله احمد بهشتی اشاره کرد. وی در زمان رضا شاه مخلوع به علیت اجرای حدود اسلامی درخصوص منشی کنسولگری انگلیس و در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی دوبار در سالهای ۱۳۰۶ و ۱۳۰۸ تبعید شد. همچنین وی از بزرگان شیعه در مبارزه با ترویج فرقه ضاله بهاییت بوده است که به درستی و بسیار هنرمندانه در مستند "سید" به این موضوعات پرداخته شده است. این عالم برجسته شیرازی در سال ۱۳۳۵ در شیراز درگذشت و در آرامگاه نور به خاک سپرده شد.

همه ساله مراسم بزرگداشت این مرجع تقلید شیعیان با حضور گسترده مردم در آرامگاه نور برگزاری می شد که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا بیت مرحوم سید نورالدین حسینی الهاشمی  (رحمه الله علیه) از دوستداران و علاقمندان ایشان خواستند که به جای برگزاری مراسم به پای تماشای این مستند فاخر تلویزیونی بنشینند که با استقبال مردم  دیندار  استان فارس و کشور مواجه شد.

نویسندگی مستند "سید" بر عهده مرتضی دانش بود که حاصل یک سال پژوهش در این خصوص بوده است، تهیه کننده و کارگردان این مستند علی محمد بهمنی، تصویربردار مهدی یوسفی و تدوینگر احسان الهی بود و حسین حدادبیگی و آرش جمال الدینی این مستند را با صدای منحصر به فرد خود روایت کردند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مستند سید سالگرد درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهاران پربارش فارس

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیاوش بهروز با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد و گفت: تا امروز نزدیک 9 میلیمتر بارش تجمعی در سطح استان نازل شده و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به طور متوسط، 203 میلی‌متر باران در فارس باریده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرد و مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره برداری استان را به 40 درصد رساند، افزود: میزان اختلاف بارندگی استان فارس با بارش بلندمدت مشابه یعنی میانگین 55 ساله حدود 30 درصد کاهش دارد. 

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر که شروع آن از 31 فروردین ماه ثبت شده به ترتیب در شیراز با 36 میلی‌متر، سوریان با 33 میلی‌متر، صفاشهر با 28/5/میلی‌متر و اقلید با 28 میلی‌متر بوده است. 

وی اضافه کرد: بعد از ظهر چهارشنبه گذشته بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی استان فارس رخ داد که به سیلابی شدن رودخانه‌های این مناطق منجر شده است. از جمله بارش شدید در شهر شیراز به میزان 36 میلی‌متر طی ساعات 13 تا 17 ثبت شد که به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه خشک شیراز منجر شد. 

بهروز ادامه داد: هر چند لطف خداوند شامل بندگانش شده و بهبودی نسبی با نزول رحمت الهی شامل حال مردم شده است، ولی تاکنون فقط 70 درصد از میانگین بلندمدت بارندگی استان محقق شده لذا صرفه جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و بخصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش تسنیم سال آبی از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریور سال بعد است و امید می‌رود چند ماه باقی‌مانده تا سال آبی جاری میانگین بارش استان افزایش یابد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بهاران پربارش فارس
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی