Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمدی امروز در نشست خبری کنگره غدیر گفت: همزمان با ایام ولادت امیر مومنان حضرت علی (علیه السلام)، فراخوان دومین سال برگزاری کنگره شعر غدیر اعلام می گردد.

وی گفت: پس از برگزاری موفق این کنگره در سال نخست به صورت ملی و با محوریت شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، تصمیم گرفتیم با تقویت زیرساخت ها و بهره گیری از ظرفیت های موجود شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و ادب ایران اسلامی، در سال آینده این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد غدیر استان فارس بیان کرد: از همه اصحاب فرهنگ، ادب و شعرای ملی و بین المللی جهت حضور در این کنگره و ارسال اثر دعوت می کنیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس نیز در این نشست خبری گفت: امیدواریم کنگره بین المللی شعر غدیر نیز که با همکاری این نهاد و بنیاد بین المللی غدیر برگزار می‌شود، همانند دیگر رویدادهای ادبی فاخر شیراز همچون شب شعر عاشورا به یک رویداد فرهنگی جریان‌ساز و موج آفرین در سطح کشور تبدیل شود و شاهد خلق آثار ماندگار و بدیع در این زمینه باشیم و بتوانیم به واسطه این کنگره، به تبیین بهتر مناقب و فضائل امیر مومنان علی(ع) با زبان شعر و ادب بپردازیم.

مصطفی مشفقیان افزود: از شعرا، ادیبان و فرهنگ‌وران داخل و خارج کشور دعوت می‌کنیم تا مورخ ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آثار خود را در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو و سپید، ترانه و سرود و شعر کودک به صورت فایل پیوست شده به رایانامه ‌ghadir.poems@gmail.com  ارسال نمایید.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره شعر غدیر شاهچراغ ع حجت الاسلام احمدی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد