Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:41:46 GMT

اثر انگشت با استامپ در انتخابات حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۳۹۹

اثر انگشت با استامپ در انتخابات حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات در حاشیه بازدید از مرکز طراحی و تولید تعرفه های انتخاباتی، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)، گفت: در برنامه های ستاد انتخابات کشور با همراهی نمایندگان شورای نگهبان، برنامه بازدید از چاپ تعرفه ها داشتیم.

وی افزود: آن چیزی که برای ما مهم است، این است که تعرفه ها با امنیت بالا تهیه شوند تا مردم ما مطمئن باشند که مطلقا هیچگونه امکانی برای جعل تعرفه ها، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرف گفت: خوشبختانه در این بازدید نشان داده شد که از همه مولفه های امنیت ساز و فاکتورهای امنیتی ضد جعل در تعرفه ها استفاده شده است. 

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: به لحاظ زمانی تا پایان اسفندماه امسال فرایند چاپ تمام خواهد شد و سال آینده با هماهنگی ناظرین محترم شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بحث انتقال به استانها را انجام خواهیم داد تا تعرفه ها به موقع در اختیار حوزه ها و پس از آن شعب انتخابات قرار گیرد که مردم با خیال راحت در انتخابات ۲۸ خرداد ماه شرکت کنند و انتخاباتی امن برگزار شود.

جمال عرف هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نحوه اتخاذ تدابیری برای حفظ سلامتی شرکت کنندگان در انتخابات به دلیل بیماری کرونا گفت: در انتخابات سال گذشته نیز با هماهنگی که با ناظر انتخابات صورت گرفت، استامپ جوهر را حذف کردیم، اساسا با وجود دستگاه احراز هویت, اخذ اثر انگشت با استامپ معنی ندارد و افراد صرفا با کد ملی احراز هویت می شوند.

وی افزود: لذا در انتخابات گذشته، بیش از ۹۹درصد صحت در احراز هویت در انتخابات داشتیم و افرادی که احراز هویت نمی شدند بسیار معدود بودند که ناظر شعبه بررسی می کرد و در صورت تایید, اجازه رای گیری داده می شد.

عرف در خصوص برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک گفت: ۲۵ فرایند در انتخابات داریم که تنها یک فرایند آن که صندوق رای است، الکترونیکی انجام نمی شود. شورای نگهبان در خصوص دستگاه رای گیری ما سوالاتی داشت که تا آنجایی که توانستیم پاسخ دادیم ولی در نهایت به انتخابات سال آینده که زیرنظر شورای نگهبان برگزار می شود، نخواهد رسید. اما با هماهنگی های صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به تعداد صندوق های رای الکترونیک موجود که ۸ کلانشهر را پوشش می دهد، انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 5158651

منبع: مهر

کلیدواژه: جمال عرف انتخابات 1400 وزارت کشور مجلس شورای اسلامی صحن مجلس لایحه بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۰ محمد باقر قالیباف هیئت دولت سعید خطیب زاده حجت الاسلام حسن روحانی کمیسیون تلفیق حسن روحانی ایالات متحده امریکا محمدجواد ظریف ارتش وزارت خارجه شورای نگهبان احراز هویت تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.   این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.     دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.   این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.   وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس