Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@08:56:01 GMT

نگاهی روانشناسانه به قصه طلاق و کودک آزاری

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۹۲۴

نگاهی روانشناسانه به قصه طلاق و کودک آزاری

فیلم کوتاه «هفت سال ده روز کم» در هجدهمین جشن تصویر سال و جشنواره ی فیلم تصویر به نمایش در می آید.

به گزارش برنا، حمید نوری تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه "هفت سال ده روز کم" و  پیمان شاه‌محمدی پخش کننده بین الملل و مدیر امور استودیویی ، درباره وضعیت این فیلم توضیح دادند: فیلم کوتاه "هفت سال ده روز کم" که در حال ارسال و پخش بین المللی می باشد موضوعی تلخ و اجتماعی را روایت میکند که قربانیان زیادی را در ایران شامل میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم کوتاه، نگاهی روانشناسانه و اجتماعی به مقوله ی طلاق و همچنین کودک آزاری و تجاوز جنسی در سنین پایین را دارد که تعداد قربانیان این موضوع کم نیستند و مجبورند که آسیب های ناشی از این انزوای روحی را تا سالها با خود به همراه داشته باشند. فیلم کوتاه هفت سال ده روز کم، در هجدهمین جشن تصویر سال، در روز دوشنبه 11 اسفندماه به نمایش در می آید.

پیمان شاه محمدی در ادامه توضیح داد: اکثر کودکان و نوجوانانی که درگیر این ناهنجاری در جامعه می شوند، دچار ترسها و اضطراب های شخصیتی میشوند که در رویارویی با جامعه و اجتماع همیشه به دنبال مقصر میگردند و در یک حالت نگرانی همیشه به سر میبرند. شاه‌محمدی همچنین درباره حضور این فیلم در جشنواره‌ های بین المللی اشاره کرد و گفت: فیلمهای داستانی با محوریت خانواده و روابط اجتماعی برای مخاطبان سراسر دنیا جذاب است و از سویی احساس همذات پنداری و درک عاطفی را برای مخاطبین به همراه دارد. ما به دنبال ایجاد حل بحران ناشی از اختلالات عاطفی و اجتماعی در این فیلم هستیم.

حمید نوری به شکل گیری ایده ی فیلم کوتاه هفت سال ده روز کم اشاره کرد و گفت :

ماجرا هایی که مادرم از مدرسه شان به عنوان مدیر برایم تعریف میکرد و اتفاقاتی و حواشی کودکان طلاق باعث شد تا نگاه ویژه ای در فیلم کوتاه "هفت سال ده روز کم" به مقوله ی کودکان و آسیب های وارده بر آنان در اثر طلاق و مهاجرت داشته باشم و تلاش کنم از طریق به تصویر کشیدن بخشی از اتفاقات تلخ پیرامون این کودکان فضای سالم تری را در محیط پیرامون مان ایجاد کنم.

در خلاصه ی داستان آمده است: شوهر لیلا ، بخاطر طلاق و مهاجرت ، لیلا را از دیدار با پسرش (توفیق) محروم کرده است. پس از مدت ها که لیلا موفق می شود پسرش را ببیند متوجه رازهای پنهانی از توفیق در مدرسه اش شده و تصمیم می گیرد او  را به نحوی به شهر خود ببرد.

 در فیلم کوتاه "هفت سال ده روز کم" بیتا معیریان ، فربد احمدی ، صفر محمدی ، محمد خوشبختیان و نعیم شیخ محبوبی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پیمان شاه محمدی ، حمید نوری را در سومین تجربه حرفه ای فیلم سازی خود بعنوان تهیه کننده و کارگردان علاوه بر سمت تدوینگر و آهنگساز، در بخش توزیع کننده بین المللی فیلم کوتاه "هفت سال ده روز کم" نیز همراهی می کند.

سایر عوامل فیلم کوتاه هفت سال ده روز کم نیز عبارتند از : حمید نوری و فاخته اله مراد نویسندگان ، داود ملک حسینی فیلم بردار ، مسیح حدپور سراج صدابردار ، دلیله صوفیانی طراح صحنه و لباس ، سارا اسکندری گریم ، حمید باب الحوائجی برنامه ریز و دستیار کارگردان ، محمد مهدی جواهری زاده صداگذار ، حسین خوشبین اصلاح رنگ و نور بهنوش منصوری عکاس ، محمد سالار حنیفه پور دستیار کارگردان.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روانشناسی طلاق کودک آزاری فیلم کارگردان تهیه کننده فیلم کوتاه حمید نوری فیلم کوتاه حمید نوری شاه محمدی ی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی

به گزارش “ورزش سه”، برخلاف برخی از اخبار شب گذشته که حمید مطهری  را به عنوان سرمربی موقت تیم تراکتور معرفی می‌کرد اما او به عنوان تمرین‌دهنده و دستیار سرمربی پای به تبریز می‌گذارد.

او وظیفه دارد تا در غیاب یحیی تمرینات تراکتور را زیر نظر داشته باشد و به عنوان تمرین‌دهنده کار را پیش ببرد.

سرمایه‌گذاری اصلی تراکتور برای پست سرمربیگری روی یحیی گل‌محمدی است و این باشگاه به عنوان سرمربی تنها روی یحیی حساب باز کرده است.

با این مطهری و عسگری به عنوان دستیاران مورد اعتماد یحیی فعلا کار را در دست دارند تا مسائل اداری سرمربی جدید تراکتور حل شود.

یحیی گل‌محمدی در شش سال اخیر سه قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی جام حذفی را با پرسپولیس به دست آورد تا یکی از پرافتخارترین سرمربیان ایرانی لقب بگیرد.

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • مطهری دومین چهره‌ای که بعد از خداداد عزیزی از تیم ملی جدا شد
  • دومین مربی تیم ملی هم جدا شد!
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور؛ یحیی گل محمدی به زودی در تبریز
  • اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی
  • فوری:‌ تراکتورسازی با حمید مطهری به توافق رسید
  • تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی