Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:29:33 GMT

مسافران مشکوک در فرودگاه‌ها و بنادر قرنطینه خواهند شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۷۱۹۸

مسافران مشکوک در فرودگاه‌ها و بنادر قرنطینه خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد، ضمن تاکید به توجه مردم به شرایط پذیرش مسافران بین‌المللی در ایران هنگام تصمیم گیری و برنامه ریزی برای سفر، گفت: با توجه به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در جهان و به منظور شفاف سازی الزامات ورود به کشور در شرایط کرونا برای مردم و همچنین افزایش هماهنگی‌ها و انسجام اقدامات بین وزارت‌های راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه، دستورالعمل به روز شده پذیرش مسافران بین‌المللی در فرودگاه‌ها و بنادر کشور بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، در کارگروه متشکل از متخصصان این سه بخش بازنگری و تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیروز این دستورالعمل به سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ شد تا پس از صدور اطلاعیه‌های بین‌المللی وارد فاز اجرایی شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس این دستورالعمل تمامی مسافران بالای ۸ سال که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی PCR منفی با اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت هستند.

وی افزود: این آزمایش‌ها که در مبدا و مقصد باید ارائه شود، می‌بایست از سوی آزمایشگاه‌های مورد تأیید مرجع بهداشتی رسمی کشور مبدا صادر شده باشند که اسامی این آزمایشگاه‌ها از طریق وبسایت کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در هر کشور مبدا اعلام خواهد شد.

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران گفت: بدیهی است مسافرانی که دارای این آزمایش با شرایط عنوان شده نباشند، توسط شرکت‌های حمل کننده در فرودگاه و بندر مبدا، پذیرش نخواهند شد.

آدم نژاد درباره شرایط محدودیت‌های ورود به کشور افزود: در این دستورالعمل سه گروه دسته‌بندی برای کشورها در نظر گرفته شده است، یکی از گروه‌ها، کشورهای با شرایط ویژه هستند که از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی گفت: شرایط تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در ویرایش اسفند مبنی بر آن است که پذیرش مسافران مستقیم و غیرمستقیمی که ظرف مدت دو هفته پیش از موعد سفر در مبدا یکی از کشورهای این گروه بیش از ۴ ساعت اقامت داشته‌اند ممنوع است.

وی همچنین در مورد شرایط اخذ تست مجدد پس از ورود به کشور و قرنطینه افزود: گروه دوم دسته‌بندی کشورها در این دستورالعمل، کشورهای پرخطر هستند که شمال مسافران بالای ۸ سالی می‌شوند که از مبدا اولیه یا به عنوان نقطه ترانزیتی (با اقامت بیش از ۴ ساعت) از این کشورها به مقصد نهایی ایران سفر می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین مسافران دارای علائم مشکوک به ابتلاء به کرونا که در غربالگری در بدو ورود به کشور از مبدا کشورهای گروه سوم که به عنوان گروه سایر کشورها اطلاق می‌شود، می‌بایست مجدداً در محل فرودگاه‌ها و بنادر مسافری کشور مورد آزمایش کووید ۱۹ قرار گیرند.

آدم نژاد افزود: ضمناً مسافران این دو گروه، می‌بایست به مدت ۱۴ روز در محل اسکان شخصی که از قبل آن را در فرم تعهد مسافر اعلام می‌نمایند با مراقبت‌های مدنظر وزارت بهداشت در قرنطینه باقی بمانند. همچنین در صورتیکه به تشخیص نمایندگان بهداشت مرزی، مسافری مشکوک به علائم کرونا شناسایی شود، به تشخیص وزارت بهداشت به بیمارستان، هتل یا محل اسکان شخصی اعزام می‌شود.

وی در پایان گفت: شرایط عنوان شده مشمول مسافرانی که واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند نیز می‌شود، ضمناً لیست کشورهای با شرایط ویژه و پرخطر در بازه‌های زمانی مختلف توسط وزارت بهداشت به روز رسانی خواهد شد که این لیست و دستورالعمل مذکور در وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بنادر و دریانوردی قابل دسترسی خواهد بود.

کد خبر 5158478

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر سازمان هواپیمایی کشوری شهرام آدم نژاد وزارت راه و شهرسازی قرنطینه وزارت نیرو قیمت نفت بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا قیمت طلا بورس تهران بازار سهام قیمت دلار ویروس کرونا شاخص کل بورس اوراق قرضه آمریکا وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده امریکا نفت خام راه و شهرسازی وزارت بهداشت ورود به کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قائم‌مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در این نشست  با تاکید بر انجام نشدن  اقدامات جزیره‌ای میان زیرمجموعه وزارت راه گفت: با توجه به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به کارکنان و پرسنل وزارت‌خانه باید تمام تلاش خود را معطوف به توجه به رفاه، معیشت و مسکن پرسنل کنیم.

محمدعلی زهره‌ای با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و همدلی میان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه افزود: آنچه سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم در سراسر ایران اسلامی می‌شود، همدلی و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است چراکه بدین صورت نقاط قوت رشد یافته و نقاط ضعف رقع خواهد شد.

وی در ادامه بر اهمیت توجه به آموزش پرسنل و کارمندان تاکید گفت: در حوزه آموزش و افزایش دانایی و سطح علمی پرسنل باید دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان، روسای ادارات و سایر پرسنل در دستور کار دائمی سازمان‌ها قرار گیرد چراکه دائماً نیازمند به‌روز رسانی سطح علمی کارکنان و کارشناسان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این جلسه، با تاکید بر جایگاه این استان و مشهدالرضا (ع) در سطح کشور گفت: خراسان‌رضوی به‌واقع به‌دلیل وجود مضجع شریف رضوی شرایط خاص و متفاوتی دارد به‌گونه‌ای که سالانه شاهد سفر میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به این استان هستیم.

داعی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید در همه زمان، تلاش خود را معطوف به تسهیل شرایط ورود زائران داخلی و خارجی کند، افزود: در همه پیک‌های سفر و غیره، علی‌رغم تمام کمبود‌ها و کاستی‌های اعتباری، تمام تلاش زیرمجموعه‌های وزارت راه در استان خراسان‌رضوی، ارائه خدمات به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با بالاترین کیفیت بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی نیز در این نشست به مهم‌ترین اقدامات سال گذشته این اداره‌کل اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از طرح های مسکوت‌مانده از دهه ۷۰، فرودگاه گناباد بود که سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر پرواز‌های آن نیز برقرار است.

محمود امانی‌بنی با اشاره به بهره برداری چهار طرح عظیم فرودگاهی در سال گذشته در فرودگاه مشهد افزود: طرح‌های توسعه ترمینال داخلی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال، توسعه اپرون با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال، سه پل ارتباطی انتقال مسافران با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال و سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیاردریال در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه فرودگاه مشهد پس از فرودگاه مهرآباد دارای بیشترین نشست و برخاست پرواز‌های داخلی و پس از فرودگاه امام (ره)، دارای بیشترین نشست و برخاست در زمینه پرواز‌های خارجی است گفت: در پی بهره برداری طر‌های عمرانی و توسعه‌ای فرودگاه مشهد، در حال حاضر قابلیت پذیرش تا ۱۴ میلیون مسافر را داریم.

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • داعش در افغانستان از بین رفته است