Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@11:36:04 GMT

نقش FATF برای ایران از دیدگاه اندیشکده‌های غربی +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۷۶۲۴

نقش FATF برای ایران از دیدگاه اندیشکده‌های غربی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

برخلاف اظهارات برخی مقامات ارشد دولتی و فضاسازی جریان رسانه ای حامی دولت، اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای غربی اذعان دارند که FATF عملا اثر برجسته‌ای در تعاملات مالی ایران با دیگر کشورها ندارد.

به گزارش مشرق، در آستانه بررسی مجدد لوایح FATF در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجددا برخی مقامات ارشد دولتی و جریان رسانه ای حامی دولت به عنوان حامیان همکاری ایران با FATF، دور جدید فضاسازی خود درباره دستاوردهای تصویب لوایح مذکور در مجمع و همچنین تبعات عدم تصویب آنها آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مراقب باشید در FATF مثل برجام فریب نخورید

فارغ از تناقض این اظهارات با اظهارات همین مقامات دولتی در زمستان پارسال یعنی همزمان با قرار گرفتن مجدد نام ایران در فهرست اقدام مقابله‌ای (لیست سیاه) FATF، مناسب است نگاهی به دیدگاه های اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای غربی که در حوزه‌های مربوط به تحریم و تعاملات بانکی فعال هستند، درباره این موضوع بیاندازیم.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که این اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای غربی اذعان دارند که FATF عملا اثر برجسته‌ای در تعاملات مالی ایران با دیگر کشورها بخصوص در شرایط تحریم ندارد. به عنوان مثال، اندیشکده شورای آتلانتیک به عنوان یک اندیشکده‌ غربی درباره این موضوع که FATF اثر مهمی بر روی اقتصاد ایران ندارد، مطلب نوشته است:

کلیپی درباره این موضوع در ادامه آمده است:

دانلود منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت روحانی اندیشکده آتلانتیک اقتصاد ایران اندیشکده شورای آتلانتیک لیست سیاه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!

بازدید 3 رسانه‌های غربی در گزارشی چهار هدف ایران برای توسعه همکاری با روسیه و انگیزه‌های متقابل روسیه را برای توسعه همکاری نظامی و اقتصادی از استفاده از کوریدور ایران را مورد توجه قرار داده‌اند که البته بخشی از آن نظیر ساخت سلاح اتمی، ادعاهای تکراری رسانه‌های غربی است. آنها همچنین مدعی شدند ایران با ارائه سلاح‌هایش به روسیه در حال ارزیابی عملکرد جنگ افزارهایش در مقابل تسلیحات آمریکایی است که اوکراینی استفاده می‌کنند. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • خجالت بکشید!
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند