Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی شامگاه یکشنبه در این نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز بابیان اینکه یکی از وظایف هر مسلمان شیعه حفظ و نشر معارف اهل‌بیت (ع است، اظهار داشت: حفظ شیعه گاهی به‌وسیله نگهداری از امام معصوم (ع) است و گاهی هم با حفظ معارف و آثاری که به اسم شیعه باقی‌مانده، صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه کرج با اشاره به تخریب قبور مطهر  اهل‌بیت (ع) توسط وهابیت، عنوان کرد: هنگامی‌که آثاری که از شیعه باقی‌مانده از بین رود، دیگرکسی در رابطه با آن آثار سؤال و تحقیق نمی‌کند و رفته‌رفته به فراموشی سپرده خواهد شد لذا باید از این آثار با جدیت حفظ و نگهداری کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت و جایگاه اربعین حسینی در نشر و توسعه معارف اهل‌بیت (ع)، افزود: پیاده‌روی اربعین یکی از بهترین وقایع برای نشر و توسعه معارف شیعی به مردم جهان است.

وی با تأکید بر لزوم اجتناب ستاد بازسازی عتبات عالیات از حواشی، یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات طراحی و برنامه دقیقی دارد که باید ضمن مواظبت از مشکلات از حواشی دوری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات، خبر داد: کمک‌های نقدی و نذورات مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان با توجه به شرایط کرونا و مشکلات معیشتی و اقتصادی بیشتر از سال گذشته بود که این نشان از ارادت و علاقه مردم البرز به ائمه معصوم (ع) می‌باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) را یکی از اقدامات مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد و گفت: ساخت این صحن یکی از اقدامات ماندگار ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از معصوم که می‌فرماید: «اگر در یک مصافی بین حق و باطل قطره خونی ریخته شود باید در آن مکان بارگاه ساخته شود» گفت: این روایت اهمیت توجه به عتبات عالیات را مشخص می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر لزوم توجه ستاد بازسازی عتبات عالیات به زیرساخت‌ها در پیاده‌روی اربعین، عنوان کرد: ساخت سازه اسکانی آن‌هم صرفاً برای پیاده‌روی اربعین پسندیده نیست و باید بیشتر به برپایی موکب‌ها توجه کرد اما ساخت سازه‌های زیربنایی و خدماتی چون سرویس بهداشتی و حمام در مسیر پیاده‌روی پسندیده و ضروری است.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر توجه و ساخت امکانات رفاهی در شهرهای مرزی داخلی در پیاده‌روی اربعین، تأکید کرد: نباید همه امکانات معطوف به آن‌طرف مرز شود لذا باید تدابیر لازم رفاهی برای زائران هنگام ورود و خروج از کشور نیز اتخاذ شود.

برچسب‌ها امام جمعه کرج جهان و سردار سلیمانی سید محمدمهدی حسینی همدانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج جهان و سردار سلیمانی امام جمعه کرج جهان و سردار سلیمانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اخبار کنکور ستاد بازسازی عتبات عالیات پیاده روی اربعین حسینی همدانی استان البرز آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود