Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برگزاری هرگونه تجمع، همایش، سمینار، عروسی و عزا، جشنواره، نمایشگاه و جلسه با تعداد بیش از ۳۰ نفر به مدت دو هفته در سراسر استان ممنوع است.

او افزود: همچنین مردم، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها نسبت به پذیرش مهمان از استان‌های دیگر به ویژه استان خوزستان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با اشاره به اثبات ورود کرونای انگلیسی به چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به قدرت سرایت پذیری و میزان بالای مرگ و میر این نوع ویروس، نگرانی در خصوص پیشگیری و مقابله با این ویروس افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید

زنجیره انتقال شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری ۸۴.۲ درصد کاهش یافت

او ادامه داد: فرمانداران نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند و این کنترل‌ها در شهرستان‌های هم مرز با استان خوزستان توسط فرمانداران مربوطه با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

عباسی گفت: فرمانداران شهرستان‌های ده گانه به‌منظور جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی و همچنین جلب مشارکت مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نشستی با معتمدان و افراد ذی‌نفوذ در هر شهرستان برگزار کنند تا این موضوع به اطلاع عموم مردم برسد.

او با بیان اینکه مردم باید از ورود کرونای انگلیسی به استان از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی و ... اطلاع پیدا کنند، افزود: نظارت بر فعالیت اصناف و بازار از دیگر اقدامات لازم جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در استان است.

عباسی اضافه کرد: هنوز تصمیمی برای تعطیلی بازار چهارمحال و بختیاری اتخاذ نشده است، اما اگر به‌علت مراعات نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر پیدا کند، در آن زمان اعمال محدودیت از طریق ستاد ملی پیگیری می‌شود، بنابراین نیاز است که صنوف برای ادامه کسب و کار در ایام منتهی به سال نو دستورالعمل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری دنبال و رعایت کنند.

او در خصوص نحوه فعالیت ادارات در شرایط زرد کرونایی، توضیح داد: ادارات با دو سوم پرسنل به ارائه خدمات بپردازند و یک سوم پرسنل خود را به دور کاری بفرستند، دستگاه‌های خدمات‌رسان از این مصوبه مستثنی هستند.

عباسی افزود: اگر مدیری دستورالعمل‌های بهداشتی را در محل کار جدی نگیرد، این مدیر به تخلفات اداری معرفی می‌شود و جرائم برای این مدیر تا انفصال از خدمت نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین در نظارت از دستگاه‌های اجرایی مسامحه صورت نگیرد و تیمی برای بازرسی از ادارات در هفته جاری بدین منظور تشکیل می‌شود.

او با تاکید بر اینکه مدیریت بیماری کرونا دارای سه ضلع است اضافه کرد: در ضلع اول کادر بهداشت و درمان قرار دارند که در یکسال اخیر در خط مقدم مبارزه با ویروس قرار داشتند، ضلع دوم نیز شامل دولتمردان است که باید تصمیمات مقتضی را برای مدیریت این بیماری اتخاذ کنند و در ضلع سوم مردم قرار دارند که اگر همراهی مردم در این مسیر وجود نداشته باشد قطعا اقدامات کادر بهداشت و درمان و دولتمردان بی‌نتیجه می‌ماند.

عباسی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم در هفته‌های آتی، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کنترل این بیماری موثر است و مردم باید با حساسیت این نکات را رعایت کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای انگلیسی پذیرش مهمان دستورالعمل های بهداشتی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود، اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور