Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:52:49 GMT

هشدار! برخورد با شایعه‌سازان کرونا ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۳۰۳

هشدار! برخورد با شایعه‌سازان کرونا ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تاثیرات شایعه‌سازی در برهم زدن امنیت در جامعه، اظهار داشت: شکل‌گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب یکی از مسائل و آسیب‌هایی است که نقش بارزی در برهم زدن امنیت جامعه دارد.

وی به شایعه‌سازی‌هایی که طی یک‌سال گذشته هم درباره شیوع بیماری کرونا صورت گرفته اشاره‌ای کرد و افزود: شایعه‌سازی ضمن تشدید بحران رخ داده از مدیریت صحیح بیماری هم جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا، در همان ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری، «کارگروه ویژه مقابله با شایعه سازان فضای مجازی» با محوریت شیوع بیماری کرونا در استان را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه طی ماه‌های گذشته، ضمن رصد و پایش مستمر فضای مجازی، با مشاهده هرگونه موارد محتوایی همچون فیلم، خبر و عکس‌هایی که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه بود، به شناسایی عاملین انتشار آن شایعات اقدام می‌کند.

کرمی افزود: پس از شناسایی عوامل شایعه ساز، در گام  اول با ارسال پیامک و یا دعوت حسب مورد توجیه، تذکر و اخطار داده می‌شود و چنانچه متعاقبا با رصدهای میدانی مشخص شود که این افراد به رفتارهای غیرقانونی خود با اصرار ادامه می‌دهند، با مستندسازی و گردآوری ادله، احضار و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی یادآورشد: تاکنون افراد متعددی در این زمینه شناسایی و اقدامات قانونی در خصوص آن‌ها لحاظ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در خاتمه گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا، اخبار جعلی و شایعات زیادی دررابطه با بیماری کرونا مطرح بود که خوشبختانه با اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم، این موضوع درحال حاضر تاحدودی کمرنگ‌تر شده است. 

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه جامعه امنیت فضای مجازی دادستان کرمانشاه شهرام کرمی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در ادامه رقابت‌های جام حذفی و فوتبال باشگاه کشور و در مرحله یک هشتم نهایی نماینده فوتبال استان مرکزی میهمان خود پرسپولیس تهران را شکست داد.

در این دیدار که در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد در ۹۰ دقیقه وقت معمول مسابقه دو تیم به تساوی در عدد ۲ رسیدند و آلومینیوم اراک پس از دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای اضافه و ضربات پنالتی پیروز میدان شد.

در این دیدار برای پرسپولیس اورونوف و آل کثیر در دقایق ۱۱ و ۲۵ گلزنی کردند و برای آلومینیوم نیز مهدی لیموچی و شروین بزرگ در دقایق ۸۵ و ۹۵ گل زدند.
در ادامه و در اولین ۱۵ دقیقه وقت‌های اضافه سینا اسد بیگی پرسپولیس را با ۳ گل پیش انداخت و در وقت‌های اضافه دوم نیز آل کثیر گل چهارم مسابقه را برای پرسپولیس وارد دروازه اراکی‌ها کرد تا این پایان کار نباشد و شروین بزرگ با یک ضربه سر سومین گل آلومینیوم اراک را زد و در ادامه حرکت زیبای لیموچی، موقعیت را برای گلزنی نقی زاده فراهم کرد تا ایم دیدار در وقت‌های اضافه با تساوی ۴ - ۴ به پایان برسد.
در نهایت در ضربات پنالتی این تیم میزبان بود که پس از تساوی در ۵ ضربه پنالتی معمول در تک ضربات با آخرین ضربه پنالتی توسط نقی زاده و مهار ۲ ضربه پنالتی توسط گوهری پیروز میدان لقب گرفت و سرخ پوشان پایتخت را از جام حذفی کنار زد.
پرسپولیسی‌ها در چهارده دوره از ۱۵ دوره گذشته جام حذفی از مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده بودند و این‌بار در میان ناباوری هواداران خود در اراک حذف شدند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان