Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:06:46 GMT

پنجره‌بازی پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۷۰۵

پنجره‌بازی پرسپولیس

در حالی که امروز پرسپولیس دور برگشت لیگ‌ برتر را آغاز می‎‌کند هواداران این تیم تمام هفته باشگاه را درگیر باز و بسته کردن پنجره نقل و انتقالات دیدند؛ جوری که انگار دیگر لولای پنجره خراب شده است!

به گزارش ایسنا، در یادداشتی در عصر ایران به قلم احسان محمدی آمده است: «تعطیلات میان‌فصل برای پرسپولیس به عنوان صدرنشین و قهرمان ۴ دوره پیشین لیگ با پنجره‌بازی گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«باز و بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات» از آن ترکیباتی است که در این چند ساله زیاد تکرار می‌شود. قبلاً انگار فیفا خیلی با ما کار نداشت، سالی یکی - دو بار تهدیدمان می‌کرد به تعلیق. ما هم جدی نمی‌گرفتیم. خودشان خسته می‌شدند و یک جوری سر و ته ماجرا هم‌می‌آمد! اما وقتی تعداد شکایت‌های بازیکنان و مربیان خارجی از اندازه خارج شد به نظر فیفا در بخش حقوقی‌اش میز ویژه‌ای را به ایران اختصاص داد؛ جایی که هر روز از آفریقا و اروپا تا آمریکا و آسیا شکایت‌های جدیدی از تیم‌های فوتبال ایران و در راس آن استقلال و پرسپولیس می‌رسید که از پیش هم می‌شد حدس زد که بازنده آن چه کسی است!

چند سال پیش در جایی می‌خواندم که ژاپن فقط یک شکایت در فیفا داشت و ما ۷۳ پرونده مفتوح! این در حالی است که از لحاط تعداد بازیکن و مربی و کادر فنی غیر بومی، ما و این کشور اصلاً با هم قابل قیاس نیستیم. بستن پنجره نقل و انتقالات به عنوان یکی از ابزارهای تنبیهی دو فصل پیش پرسپولیس را رسماً فلج کرد. رفتار غلط یکی - دو بازیکن و جدی‌نگرفتن مقررات فیفا باعث شد آنها برای دیدار نهایی مقابل کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا با کمتر از ۱۵ بازیکن حاضر شوند که بعضی از این بازیکنان هنوز هم نتوانسته‌اند یک بازی معمولی به نمایش بگذارند. تیم آنچنان تحت فشار قرار گرفت که لشگری از بازیکنان مصدوم شدند.

در حالی که امروز پرسپولیس دور برگشت لیگ‌ برتر را آغاز می‎‌کند هواداران این تیم تمام هفته باشگاه را درگیر باز و بسته کردن پنجره نقل و انتقالات دیدند؛ جوری که انگار دیگر لولای پنجره خراب شده است!

اگر قبلاً فقط بازیکنان خارجی برای دریافت مطالبات معوقه‌شان به فیفا شکایت می‌کردند حالا بازیکنان داخلی هم به اهمیت این اهرم پرقدرت پی برده‌اند و از فیفا کمک می‌خواهند. احسان پیربرناش، روزنامه‌نگار و طنزنویس، در این باره نوشت: «یه بازیکن‌هایی پنجره پرسپولیس رو بستن که دلت می‌خواد از همون پنجره بسته خودتو پرت کنی پایین، خرده شیشه بره تو جنازه‌ات، اونقدر خون بیاد، نتونن دفنت کنن. از این بدتر این که حق هم با اوناست!» و نکته درست همینجاست: حق با آنهاست!

بازیکنی به هر دلیلی به یک تیم بزرگ پیوسته و در سوی مقابل نماینده باشگاه با عقل سلیم با او قرارداد بسته، پای آن را امضا کرده و متعهد شده که حق و حقوق او را بدهد و نداده است. حالا این که بازیکن کیفیت داشته یا نداشته، به درد تیم خورده یا نخورده یک بحث فنی است اما «قرارداد» تعهدی الزام‌آور است.

احتمالاً بشود شاکیان داخلی را با دسته گل و سبک مدیریتی «من بمیرم، تو بمیری» متقاعد کرد که فعلاً چک بگیرند و بروند تا «ان‌شاءالله» نقد شود اما این سبک تیم‌داری و حواله بدهی امسال به سال بعد با توجه به گران‌شدن دلار یک فاجعه است. مثل خوردن استامینوفن کدئین برای درمان سرطان.

احتمالاً همین چند دقیقه‌ای که شما این یادداشت را خواندید پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس چند بار دیگر باز و بسته شد! این کمدی تلخ محصول آمد و رفت بی‌قاعده و بی‌مسئولیت مدیرانی است که بدهی روی بدهی می‌گذارند و می‌روند؛ بی‌آن‌که کسی از آنها جوابی بدهد. شغل دل‌انگیزی است عضویت در هیات‌مدیره تیم‌های بزرگ فوتبال و مدیرعامل شدن در آنها!»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران پنجره نقل و انتقالات باز و بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمی: منتظر صحبت ما هستند تا محروم کنند!

کاپیتان تیم فوتبال سپاهان گفت: دوستان منتظر این هستند که ما چیزی بگویم و محروم کنند، چه جریمه نقدی باشد و چه نحوه دیگری. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمد کریمی بعد از بازی سپاهان مقابل پرسپولیس در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، گفت: بازی درگیری زیادی داشت و ما سعی کردیم بیشتر فضاها را پوشش دهیم. در اواخر بازی که پرسپولیس 10 نفره شد توانستیم فشار بیشتری بگذاریم و یک موقعیت خیلی خوب هم هادی محمدی داشت که متاسفانه تبدیل به گل نشد. فکر می‌کنم مساوی نتیجه عادلانه‌ای برای این بازی بود.

وی در مورد اینکه انتظارات از ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران بیشتر بود، عنوان کرد: قبول دارم انتظارات از این بازی خیلی بیشتر است و نسبت به کیفیت بازی  آنطور که هواداران دوست داشتند، برآورده نشد. این موضوع به این دلیل بود که شرایط هر دو تیم خیلی سخت بود و 2 تیم قصد نداشتند که در زمین بازنده باشند. به همین خاطر جو خیلی سختی ایجاد شده بود.

بازیکن سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در لیگ برتر تیمش به جایگاه بالاتری برسد و در جام حذفی حضورشان ادامه دارد، گفت: روی کاغذ هنوز شانس داریم و امیدوار هستیم. جام حذفی هم که جام شگفتی‌ها است و ما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که یک جام برای هواداران بیاوریم.

«هواداران سپاهان دل پُرخونی از فدراسیون فوتبال دارند.» کریمی در واکنش به این جمله خبرنگار گفت: الان هر صحبتی کنم، محروم می‌شوم. دوستان منتظر این هستند که ما چیزی بگویم و محروم کنند! چه جریمه نقدی باشد و چه نحوه دیگری. حالا جریمه نقدی به کنار، من از بازی محروم می‌شوم. خودتان می‌دانید از اول فصل برای ما چه مشکلاتی به وجود آوردند. از ما امتیاز کم کردند. بازیکن ما را محروم کردند و خیلی شرایط را برای ما سخت کردند. با این حال با این همه شرایط سختی که بود ما توانستیم ادامه بدهیم. هر تیمی که جای ما بود با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شد و نمی‌توانست ادامه بدهد.

کریمی راجع‌به اظهار نظر درویش درباره اتلاف وقت بازیکنان سپاهان، عنوان کرد: ما وقتی تلف نکردیم. داور بازی آنجا بود. برخوردی صورت گرفت و بازیکن ما درد داشت و داور بازی را نگه داشت. هیچ وقت کشی انجام ندادیم. 

وی با ارزیابی عملکرد داور گفت: از داوری راضی نیستم. سوت‌های پنجاه- پنجاه را به نفع حریف زد. صحنه‌های مشابه را برای پرسپولیس خطا می‌گرفت اما برای سپاهان دستور به ادامه بازی می‌داد. هر چه به او می‌گفتیم، می‌گفت نه!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم
  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • کریمی: منتظر صحبت ما هستند تا محروم کنند!
  • رضاییان: شعار هواداران پرسپولیس مهم نیست، آنها در قلب من هستند
  • رضاییان: هواداران پرسپولیس همیشه در قلب من هستند
  • تاتنهام با دو سناریو به سراغ نقل و انتقالات تابستانی می‌رود
  • پیشنهاد ۸۵ میلیون یورویی شیاطین سرخ به ستاره بارسلونا
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • پرسپولیس برای رامین رضاییان استعلام گرفت