Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@04:49:03 GMT

وام 8 میلیون یورویی آلمان برای توسعه منطقه دریاچه آرال

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۴۳۲

وام 8 میلیون یورویی آلمان برای توسعه منطقه دریاچه آرال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، انجمن همکاری‌های بین المللی (GIZ)  آلمان برای توسعه زیست محیطی منطقه دریاچه آرال شمال غرب ازبکستان معادل 8 میلیون یورو وام اختصاص داد.

وزارت کشاورزی ازبکستان و انجمن همکاری‌های بین المللی آلمان با همکاری یکدیگر، اجرای طرح توسعه زیست محیطی منطقه دریاچه آرال را آغاز کردند که برای این طرح معادل 8 میلیون یورو وام تخصیص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جمشید خواجه یف» وزیر کشاورزی ازبکستان و «پائول شوماخر» رئیس طرح انجمن همکاری‌های بین المللی (GIZ)  قرارداد اجرای این طرح را امضا کردند.

خواجه یف اظهار داشت: از پیامدهای فاجعه دریاچه آرال مردم روستایی کشاورز در «قره قلپاقستان» و استان «خوارزم» بسیار آسیب می‌بینند. بدین دلیل توسعه زیست محیطی منطقه دریاچه آرال برای ما بسیار مهم است.

نظریه این طرح جدید با اولویت‌های کلیدی «استراتژی توسعه کشاورزی تا سال 2030 میلادی» مطابقت دارد و اهداف توسعه پایدار توسعه سازمان ملل متحد را منعکس می‌کند.

آلمان یکی از بزرگ‌ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

مبادلات بازرگانی دو کشور در 8 ماه سال 2020 میلادی در سطح 483 میلیون و 600 هزار دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 132 شرکت با سرمایه گذاری آلمان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

آلمان در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی استقلال ازبکستان‌ را به رسمیت شناخت و در تاریخ 6 مارس سال 1992 میلادی میان 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: انجمن همکاری های بین المللی منطقه دریاچه آرال منطقه دریاچه آرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد

در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده است و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم