Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی که آمارها بیانگر افزایش تعداد بیماران و همچنین روند صعودی تعداد موارد فوتی است متخصصان بهداشت و سلامت بروز طوفان کرونایی در فروردین ماه را دور از انتظار نمی‌دانند. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در استان خوزستان و افزایش تعداد مبتلایان در این استان ظاهرا سرعت انتقال ویروس جهش یافته به اندازه‌ای بوده که سایر نقاط ایران را هم به نوعی درگیر کرده و احتمال بروز طوفان کرونایی آنهم در آستانه شب عید را دور از انتظار نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارهای رسمی نشان می‌دهد سیر صعودی افزایش ابتلا در سراسر کشور قابل توجه بوده و به همین دلیل تعداد موارد بستری و همچنین متوفیان بیماری کرونا دوباره به صدر اخبار بازگشته است.

این درحالی است که بررسی‌های میدانی مسئولان ستاد ملی کرونا نشان می‌دهد علی‌رغم هشدارهای منتشر شده نسبت به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برخی از استان‌ها مثل خوزستان درصد همکاری بسیار پایینی داشته و همین موضوع دلیلی به افزایش تعداد بیماری در منطقه شده است به عنوان مثال در استان یزد فاصله گذاری اجتماعی تقریباً توسط 49 درصد جامعه رعایت می‌شود و تنها 61 درصد مردم این استان از ماسک استفاده می‌کنند.

در چنین شرایطی با درنظر گرفتن این سطح از رعایت پروتکل‌ها احتمال بروز طوفان کرونایی در نوروز 1400 واقعاً دور از انتظار نیست چون به دلیل نزدیک شدن تعطیلات سال نو و آغاز جنب جوش‌های مردم در کوچه و خیابان بدون درنظر گرفتن پروتکل‌ها افزایش یافته و  سرایت ویروس منحوس هم تصاعدی بالا رفته است.

 

نظری کوتاه به شرایط رنگبندی کرونایی استان‌ها نشان می‌دهد که اگرچه تنها محدوده قرمز کرونایی اکنون در استان خوزستان است اما واقعیت امر اینجاست که گشت و گذار ویروس کرونای جهش یافته به تأیید مقامات بهداشتی کشور در اقصی نقاط ایران چرخیده و اکنون درصورت بی‌توجهی هموطنان می‌تواند سراسر ایران را یک‌باره با بحران مواجه کند.

در این زمینه آمارهایی که از استان اردبیل منتشر شده نشان می‌دهد در این استان 4 شهرستان زرد و 7 شهرستان آبی وجود دارد و در یک هفته گذشته این استان تنها دو روز بدون فوتی ناشی از کرونا داشته است.

از سوی دیگر استان گیلان هم  2 شهر نارنجی کرونایی داشته و 11 شهر زرد و 4 شهر آبی به خود دیده که در این استان طی یک هفته گذشته هیچ روز بدون فوتی ثبت نشده است. این درحالی است که کمی پایین‌تر از استان گیلان در استان همدان هم 9 شهر زرد کرونایی و تنها با یک روز بدون فوتی در دوره یاد شده ثبت شده است.

وضعیت در شرق کشور کمی متفاوت شده چون آمارهای رسمی منتشر شده از استان خراسان جنوبی نشان می‌دهد که این استان 8 شهر زرد کرونایی و 3 شهر آبی به خود دیده اما خوشبختانه در یک هفته گذشته شش روز آن بدون ثبت فوتی ناشی از بیماری کرونا ثبت شده، درحالی که استان بوشهر که کمی به کانون بحران کرونایی یعنی خوزستان نزدیک است آمارها 5 شهر زرد و 5 شهر آبی را نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته این استان تنها 3 روز بدون فوت کرونایی به خود دیده تا نشان دهنده احتمال آغاز بحرانی تازه در اطراف استان خوزستان باشد.

تازه‌ترین اخبار کووید 19 در ایران| روز سیاه کرونایی خوزستان/ جولان کرونای انگلیسی در مشهد مقدس ‌/ طغیان ملی کرونا دور از انتظار نیست + نمودار و نقشه تازه‌ترین اخبار کووید19 در ایران|شناسایی موارد مشکوک ویروس انگلیسی در بیرجند/ ویروس جهش‌یافته به "پارسیان" رسید + نمودار و نقشه

به این ترتیب آمارهای کلی از سراسر ایران نشان می‌دهد که در حال حاضر 11 شهرستان قرمز ، 32 شهرستان نارنجی ، 251 شهرستان زرد و 154 شهرستان آبی هستند. و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند

 

دستورالعمل‌ها چه می‌گوید؟

به گفته مسئولان بهداشت و درمان کشور ماسک همچنان مهمترین عامل بازدارنده در انتقال ویروس کروناست، بنابراین استفاده درست از ماسک و آموزش همگانی آن بسیار مهم است و هنگام استفاده از ماسک باید دقت شود که ماسک، پاره، مرطوب یا آسیب دیده نباشد.

این درحالی است که  قبل از دست زدن به ماسک باید دست‌ها را به مدت 20 ثانیه شست و شو دهید و از پوشاندن دهان، چانه و اطراف آن بدون شکاف مطمئن شوید. همچنین هنگام استفاده از ماسک از هر گونه لمس آن خودداری کنید.

هنگام صحبت کردن با دیگران به هیچ وجه ماسک را بر ندارید و به محض مرطوب شدن ماسک آن را با یک ماسک تمیز جایگزین کنید. ماسک استفاده شده را در سطل در دار بیندازید و بدون تماس آن با خود و سطوح اطراف آن را دور بیندازید.

لازم است دقت داشته باشید پس از تعویض ماسک از دست زدن به صورت و چشم خودداری کنید. دست ها را با آب و صابون بشویید یا با الکل ضدعفونی کنید.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

لازم به یادآوری است که جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

انتهای پیام /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نشان می دهد طوفان کرونایی یک هفته گذشته دور از انتظار ویروس کرونا روز بدون استان ها شهر زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

بر اساس تقسیم بندی بودجه حداقل به پنج دستگاه اعتبارات مختلف سالیانه مرتبط با رفع فقر تخصیص داده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی ویژگی های فقر در ایران نشان می دهد که افزایش نرخ فقر در ایران طی سال های اخیر تا حد زیادی معلول شرایط کلان اقتصادی است از این رو برای مقابله با آن نیازمند رویکرد تقویت رشد اقتصادی همراه با سیاست های حمایتی قاعده مند هستیم. اگرچه نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر، ظرفیت های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است، با توجه به اهمیت راهبردی مسأله فقر تحلیل بودجه عمومی از منظر فقرزدایی همچنان دارای اهمیت و یک موضوع کلیدی است.

ارزیابی مکانیزم های امحای فقر در لایحه بودجه سال 1403 نشان می دهد که لایحه به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ فقر اثرگذار است. اثرگذاری غیرمستقیم لایحه بودجه سال 1403 باید از طریق تقویت رشد اقتصادی و کاهش تورم باشد اما لایحه بودجه سال جاری به گونه ای تدوین شده که ادامه روند قوانین بودجه در سال های گذشته است و با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های بودجه ای، از لایحه نمی توان انتظار چندانی در مورد هدایت و تقویت رشد اقتصادی و در نتیجه فقرزدایی بخصوص از کانال ظرفیت سازی برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار داشت. با این حال، رویکرد نسبتاً انقباضی بودجه و حساسیت بالای آن به موضوع کسری که خود را در کاهش نسبت کسری ترازعملیاتی به کل بودجه عمومی نشان میدهد، می تواند از منظر کاهش اثرات منفی بودجه بر تورم و به تبع آن فقر، مثبت تلقی شود. در سمت دیگر اثرگذاری مستقیم لایحه بودجه بر روی نرخ فقر از طریق سیاست های حمایتی و تامین مالی مالیاتی نشان می دهد که بودجه ابتکار قابل توجهی برای تغییر رویکرد به منظور فقرزدایی از مجرای اثرگذاری مستقیم را پیش بینی نکرده و ظرفیت جدیدی را برای تخفیف فقر ایجاد نکرده است. در واقع در لایحه بودجه منابع یارانه ها و بودجه نهادهای حمایتی به عنوان مهمترین منابع مقابله با فقر درآمدی کمتر از تورم رشد کرده است.

در نمودار زیر ساختار توزیع اعتبارات سالیانه به دستگاهها در خصوص مقابله با فقر قابل مشاهده است. بر این اساس سازمان هدفمندی(جهت توزیع یارانه دارو، نان و یارانه نقدی)، وزارت کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد  و صندوق توسعه مسکن از این اعتبارات استفاده میکنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • موناکو، PSG را یک هفته دیگر در انتظار قهرمانی گذاشت
  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است