Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:38:18 GMT

پیشگیری از بحران کرونا در سلخ ثمره همکاری بین بخشی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۹۶۸

پیشگیری از بحران کرونا در سلخ ثمره همکاری بین بخشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا نصری صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای این شهرستان اظهار داشت: شناسایی 27 تبعه خارجی کرونا مثبت در بندر صیادی سلخ جزیره قشم می‌توانست بحران آفرین باشد.

وی افزود: زمان‌شناسی بخشدار منطقه و ایجاد محل قرنطینه با ظرفیت 100 نفر در کمتر از 12 ساعت با همکاری دهیار، تعاونی صیادی روستا و خیران قرنطینه فوری اتباع خارجی کرونا مثبت را ممکن ساخت و انجام تست گسترده نیز شرایط بازگشایی مجدد اسکله را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان قشم تصریح کرد: اقدامات و همکاری بین بخشی ایجاد شده در روستای سلخ از دو بحران افسارگسیختگی شیوع کرونا و تحمیل آسیب اقتصادی شدید به لنج‌داران و جامعه صیادی جلوگیری کرد.

نصری ادامه داد: تست کرونای برخی از اتباع خارجی علیرغم داشتن تست منفی از کشور مبدا، مثبت شده که موضوع از طریق انعکاس به وزارت امور خارجه پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: صیادان این بندر با ارائه تست منفی کرونا مجوز خروج از اسکله را دریافت می‌کنند و در صورتی که پیش از بازگشت به اسکله از مرزها خارج شده و یا با تبعه دیگر کشورها ارتباط داشته باشند باید برای ورود به اسکله نیز تست کرونا بدهند.

فرماندار شهرستان قشم گفت: اقدام صورت گرفته در سلخ به عنوان یک الگو باید در مرکز شهرستان نیز اجرا و ظرفیت قرنطینه اضطراری ایجاد شود تا بتوان در صورت بروز مشکل، امکان پاسخ به هنگام و متناسب با شرایط وجود داشته باشد.

به گزارش فارس، تا کنون ۲۷ مورد مثبت کرونا در بندرصیادی سلخ جزیره قشم شناسایی شده و از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون نیز ۱۶ هزار تست در جزیره قشم گرفته شده که حدود چهار هزار مورد آن مثبت گزارش شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران روستا قشم سلخ علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

یوسف نوری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارسال نامه‌ای برای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در صدور ترک تشریفات برای اسکله رو - رو ریلی امیرآباد گفت: ساخت اسکله رو رو بندر امیرآباد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری است.

وی پیشرفت این پروژه را در حال حاضر ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: این پروژه با این میزان پیشرفت و جذب ۲۵۰ میلیارد تومانی به دلیل تعلل پیمانکار دچار وقفه شده است و تأخیر در انتخاب پیمانکار جدید پروژه و روند آن را با تأخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش رو بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان مازندران و اهمیت اجرای این پروژه در تحقق کریدور شمال - جنوب و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا لازم است نسبت به ترک تشریفات برای اسکله رورو اقدام شود.

استاندار مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6098560

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است