Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی در قالب طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، گفت: در مکتبی هستیم که معجزه جاودان پیامبرش از جنس فرهنگ و کتاب است و به این امر مفتخریم؛ به واقع این افتخار بزرگی است که خداوند نصیب ما کرده است و نشان‌دهنده نقش، اهمیت و اثربخشی کتاب است؛ کتابی که ریشه در معارف زلال الهی داشته باشد در سعادت و نیکبختی انسان‌ها نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این میراث جاودان و معجزه همیشگی، خداوند نخستین آیاتش را از جنس علم به پیامبر عرضه می‌کند و در آن به قلم و میراث ماندگارش که کتاب یکی از آنهاست سوگند یاد می‌کند.

او با بیان اینکه این نعمت الهی وظیفه ما را در ترویج و ترغیب جامعه به سوی مطالعه کتاب به‌ویژه کتاب سودمند بیشتر کرده است، گفت: ما پیش از هر چیز نیازمند دانایی هستیم و بی‌شک در عرصه دانایی بیشترین سهم و نقش را مطالعه سودمند خواهد داشت و برای تحقق این آرمان والا حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی اجتماعی مسئولیت سنگینی دارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از وظایف دولت‌ها فراهم کردن زمینه نشر کتاب‌های سودمند و اثربخش و همچنین زمینه دسترسی آسان مردم به کتاب‌ها و حمایت از ناشران، کتابفروشان و نویسندگان آثار مکتوب است.

منتظری با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی ادامه داد: برگزاری طرح زمستانه کتاب در شرایط فعلی که امکان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی و کشوری به صورت سال‌های گذشته وجود ندارد خبر مسرت‌بخش و طرح ارزشمندی است.

به گفته وی، این طرح از جهات مختلف ارزش دارد از جمله اینکه زمینه دسترسی آسان علاقه‌مندان به مطالعه را برای کتاب‌های موردنیازشان فراهم می‌کند، همچنین با توجه به شرایط دشواری که فروشندگان کتاب دارند این طرح می‌تواند کمک خوبی برای در دسترس قرار گرفتن کتاب برای مردم و رونق اقتصادی کتابفروشی‌ها باشد.

او با طرح این موضوع که اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب سبب رونق اقتصادی و معیشتی کتابفروشان در گستره ملی است، عنوان کرد: تخفیفی هم که در این طرح ارائه می‌شود کشش برای پوشش گسترده‌تر را بیشتر خواهد کرد و اگر این تخفیف در برنامه‌های آتی افزایش پیدا کند قطعاً استقبال برای خرید کتاب‌ها بیشتر خواهد شد.

غلامرضا منتظری در پایان درباره ضرورت حمایت از کتابفروشان گفت: در این شرایط بهترین راه دسترسی به کتاب‌های مورد نیاز علاقه‌مندان، کتابفروشی است که به دلیل بالا بودن قیمت کتاب از وضعیت موجود راضی نیستند و اگر بشود چتر حمایتی را در دفاع از چهره‌های پرتلاش بیشتر باز کنیم به طور قطع انگیزه آن‌ها برای مانایی در این مسئولیت و رسالت بیشتر خواهد شد.

طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند آغاز و تا شانزدهم اسفند ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 5158897 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا منتظری کتاب و کتابخوانی کتابفروشی فروش کتاب معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کتاب و کتابخوانی ترجمه سازمان سمت سیدهادی خسروشاهی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ویروس کرونا تازه های نشر نشر لوگوس امام علی ع کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه جدید که میزان و شدت سرطان پروستات را در میان مردان آفریقایی آمریکایی بررسی می‌کند، دسترسی نابرابر به مراقبت‌های بهداشتی را یک عامل محتمل برای ابتلا می‌داند.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان آفریقایی آمریکایی ۱.۷ برابر بیشتر از سایر مردان رنگین پوست یا مردان اروپایی است. 

آن‌ها همچنین ۲.۱ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند. 
این اختلاف ممکن است تا حدی با عدم دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی که بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار تجربه می‌کنند توضیح داده شود، اما به طور کامل توجیه کننده نیست.

یک مطالعه جدید علل بیولوژیکی احتمالی این نابرابری را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که ممکن است با ملانین پوست و روشی که مردان آفریقایی آمریکایی ویتامین D را از نور خورشید دریافت می‌کنند، مرتبط باشد. 

محققان در Cedars-Sinai Cancer کالیفرنیا، به این مطالعه کمک کردند.

همان طور که می‌دانید ویتامین D، یک ریز مغذی حیاتی است که با افزایش جذب کلسیم باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود و همچنین به محافظت در برابر سرطان پروستات کمک می‌کند. 

مطالعه جدید نشان داد به نظر می‌رسد کمبود ویتامین D باعث ایجاد بیماری می‌شود. 

طبق اطلاعات فعلی حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها کمبود ویتامین D دارند. 

یک مطالعه جدید از انستیتو کوپر گزارش می‌دهد که این رقم برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار ممکن است به ۷۶ درصد برسد. 

بدن انسان ویتامین D را با کمک نور خورشید تولید می‌کند. 

یک متخصص اورولوژی گفت: ویتامین D تمایز سلولی را تقویت می‌کند، فرآیندی که طی آن سلول‌ها به جای تبدیل شدن به سرطان، بالغ و تخصصی می‌شوند.

این مطالعه و تحقیقات در آینده ممکن است در نهایت منجر به دستورالعمل‌های تغذیه‌ای جدید در رابطه با مصرف ویتامین D شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد