Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حرفه گوهرتراشی تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ۱۰۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می‌کند، گفت: ثبت‌نام برای دریافت آموزش‌ها و شروع این حرفه آغاز شده است و افراد با پرداخت هزینه ۵ میلیون تومان می‌توانند این حرفه را آغاز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح شمیم خدمت در امامزاده‌ها با محوریت بقاع متبرکه انجام شده است، اظهار کرد: از جمله اقدامات صورت‌گرفته در این طرح، ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند و سرپرست خانوار است که ایجاد اشتغال از طریق حرفه گوهرتراشی مدنظر طرح شمیم در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فعالیت در حرفه گوهرتراشی از تابستان سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری کلید خورده است، افزود: نتایج بازدهی این حرفه در استان‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفت و سپس با رایزنی صورت‌گرفته با کارآفرینی از استان خراسان، این حرفه در استان آغاز شد.

امیری با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر در استان، تا پایان سال ۱۴۰۰ طی این طرح درنظر گرفته شده است، گفت: ثبت‌نام برای دریافت آموزش‌ها و شروع حرفه آغاز شده است و افراد با پرداخت هزینه ۵ میلیون تومان به‌عنوان ودیعه بابت دستگاه و در اختیار گرفتن سنگ‌های قیمتی می‌توانند این حرفه را آغاز کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ نفر برای دستگاه درخواست داده‌اند، ادامه داد: از این تعداد به ۷۰ نفر دستگاه تحویل داده شده است و مابقی تا پایان اسفندماه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: به‌علاوه ۲۰۰ نفر نیز در حال دریافت آموزش‌ها هستند، گفتنی است تمامی آموزش‌ها رایگان بوده و افراد ظرف سه تا چهار جلسه آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

امیری میزان درآمد ماهیانه حرفه گوهرتراشی را به‌طور متوسط یک تا دو میلیون تومان عنوان کرد و اضافه کرد: دغدغه‌ای برای عرضه و تقاضای محصولات تولیدی وجود ندارد و توسط کارآفرین مربوطه فروش محصولات صورت می‌گیرد، به‌علاوه مشتریان خارج از کشور نیز متقاضی خرید سنگ‌های قیمتی تراشیده‌شده نیز هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، سامان و بن بیشترین استقبال را از این طرح داشته‌اند و مزیت این کار این است که افراد در منزل می‌توانند به انجام این حرفه پرداخته و سروصدایی نیز تولید نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری گوهرتراشی اداره اوقاف و امور خیریه اشتغالزايي چهارمحال و بختیاری حرفه گوهرتراشی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری