Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:54:57 GMT

ساخت پارک ویژه معلولین ۹۵ درصد پیشرفت کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۲۷۳

ساخت پارک ویژه معلولین ۹۵ درصد پیشرفت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست مساحت این بوستان را ۶۵۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: فعالیت‌های مناسب سازی بوستان محصل در خیابان ناطق نوری به عنوان پارک ویژه معلولان و نابینایان در قالب اجرای فعالیت‌هایی همچون نصب نیکت ویژه معلولین، تعویض کف پوش زمین بازی، یک دستگاه آبخوری ویژه معلولین، مناسب سازی پله‌ها و رمپ دسترسی معلولین، اصلاح ورودی پارک برای دسترسی مناسب و عبور ویلچر و سایر اقدامات به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او اقدامات ویژه ای همچون ست وسایل بازی کودکان ویژه معلولین، ست وسایل بدنسازی معلولین، سرویس بهداشتی ویژه معلولین، کف سازی معابر برای کم بینایان و نابینایان با کف پوش‌های ویژه در بوستان محصل صورت گرفته است تا تردد و استفاده از امکانات بوستان برای معلولان، جانبازان و نابینایان عزیز با سهولت بیشتری در این پارک انجام شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: به منظور کمک به برقراری حس تطابق و سازگاری با محیط اطراف و ایجاد تحرک، نشاط و تقویت استقلال فردی عملیات احداث پارک ویژه معلولان و نابینایان در منطقه ۳ در دستور کار این منطقه قرار دارد.

هوشیار ابراز کرد: در طراحی و ساخت فضاهای سبز عمومی نظیر بوستان‌ها، توجه به نیازهای تمام شهروندان با هرگونه توانایی جسمی و حرکتی الزامی است، بنابراین لزوم توجه به نیازهای افرادی که دارای محدودیت بینایی هستند مانند افراد کم بینا، نابینا و یا سالمندان مانند سایر اقشار جامعه باید در فضاهای عمومی، به ویژه فضاهای سبز شهری مدنظر قرار گیرد.

جهت تحقق شعار شهرداری تهران، خدمات رسانی به توان یابان و احترام به حقوق معلولین به عنوان شهروند، دو بوستان محصل و آفتاب در این منطقه برای این استفاده این قشر از جامعه در حال مناسب سازی است.

کد خبر 5158948 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولین شهرداری تهران مناسب سازی معابر شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی ذرات معلق تهران کمیته امداد امام خمینی پیروز حناچی وضعیت هوای تهران وزارت آموزش و پرورش موزه ویروس کرونا سامانه بارشی بودجه شهرداری ویژه معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زندیان ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک عملیات وعده صادق اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل باید تنبیه می‌شد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما شاهد اقتدار ایران اسلامی بودیم.

وی افزود: خدمت به مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و سعی می‌کنیم در مجلس در راستای رفع مشکلات مردم بیش از پیش گام برداریم.

وی ادامه داد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با خروجی مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی با محتوای مناسب اجرا شود.

زندیان اضافه کرد: ساخت و توسعه زیر ساخت مجموعه فرهنگی اهمیت زیادی دارد و در راستای توسعه فرهنگی در این شهرستان باید تلاش کرد و خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تجهیز کتاب خانه و فضای ساختاری این نهاد تلاش شده است.

نماینده مردم بیجار در ادامه عنوان کرد: شهرستان بیجار با وجود قدمت بالایی که دارد هتل مناسبی ندارد وبرای اسکان مسابقات ورزشی و فرهنگی با مشکل مواجه هستیم و باید در راستای ساخت این مهم تلاش کرد تا شاهد ساخت هتلی مناسب برای مردم این دیار باشیم.

وی یادآور شد: بحث حجاب و عفاف اهمیت زیادی دارد و رعایت این مهم در ادارت بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6090067

دیگر خبرها

  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید