Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: دیروز توانستم خطوط تولید واکسن پاستور را خارج از کرج مشاهده کنم و فکر می‌کنم ایران بسیار پیشرفته است و امیدوارم در تلاش برای ساخت واکسن داخلی، موفق باشید و به کشور‌های دیگر نیز کمک کنید. اطمینان دارم که در ساخت واکسن، ایران یکی از پلتفرم‌های موفق منطقه را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر کریستف هملمن، در مراسم تقدیر از بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت نمونه کشور که به صورت تصویری (ویدیوکنفرانس) برگزار شد، گفت: ما از همه گیری کرونا درس‌های زیادی آموختیم. یکی از مهم‌ترین درس ها، این است که سیستم سلامت، یک سیستم با ارائه خدمات برابر برای همه مردم است.
وی افزود: ایران در زمینه استفاده از نیرو‌هایی به نام بهوزان یک نمونه خاص است. این نیرو‌ها (بهورزها) ارتباطی بین نظام سلامت از نظر فیزیکی و امکانات و تسهیلات و مردم و خانواده‌هایی که به آن مراجعه می‌کنند، هستند.
دکتر هملمن ادامه داد: اخیرا در پویش ملی کنترل فشارخون که در ایران انجام شد، ماهیت خانوار‌ها برای تقویت و افزایش سلامتی بیشتر تقویت شد. همچنین در تمامی پویش‌هایی که در طول کرونا شکل گرفتند، نیرو‌های مازاد نیز وارد عمل شدند و به بهورز‌ها کمک کردند، از بسیج گرفته تا هلال احمر؛ زیرا همانطور که دیدیم بهورز‌ها نیازمند حمایت و کمک همه جانبه هستند.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بیان کرد: هم اکنون حدود 70 درصد جمعیت در شهر‌ها زندگی می‌کنند، اما در مناطق روستایی نیز همین شبکه PHC و بهورز‌های قدرتمند برای ارائه خدمت حضور دارند. چه بسا در دوران کرونا نیز قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سیستم شبکه را در نقاط پرجمعیت سنجیدیم و اکنون می‌دانیم در کدام نقاط این سیستم باید تقویت شود.

تأکید بر تقویت سیستم‌های الکترونیک
وی با تأکید بر تقویت سیستم‌های الکترونیک، گفت: در بازدید اخیر مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت از ایران، ایشان در زمینه تلاش‌های پیشگیرانه و ردیابی تماس ها، تحت تأثیر قرار گرفته بودند که اینچنین داده‌های اولیه فعالی وجود دارد. این باعث شد که پویش‌های شما بسیار هدفمندتر عمل کرده و تلاش‌های پیشگیرانه شما برای گروه‌های پرخطر مفیدتر باشد.
دکتر هملمن خاطرنشان کرد: در این دوران سخت، بالاترین قدردانی‌ها و تشکر‌ها و احترام‌ها را به بهورزان تقویم می‌کنم. همچنین، عمیق‌ترین همدردی را برای از دست دادن نیرو‌های ارزشمند نظام سلامت در مقابله با کرونا، ابراز می‌دارم. در مقابله با کرونا، اهمیت نیرو‌های خط مقدم نظام سلامت نمایان شد و دیدیم که کادر سلامت در مبارزه با بیماری‌ها تا چه اندازه تأثیرگذار هستند.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: دیروز توانستم خطوط تولید واکسن پاستور را خارج از کرج مشاهده کنم و فکر می‌کنم ایران بسیار پیشرفته است و امیدوارم در تلاش برای ساخت واکسن داخلی، موفق باشید و به کشور‌های دیگر نیز کمک کنید. اطمینان دارم که در ساخت واکسن، ایران یکی از پلتفرم‌های موفق منطقه را خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اطمینان پلتفرم منطقه سازمان جهانی بهداشت ساخت واکسن نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است