Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم تصویب نهایی نظامنامه اکران از یک سو و از سوی دیگر عدم رضایت تهیه‌کننده‌ها از مصوبات مالی سازمان سینمایی برای اکران نورزی باعث شده است که سینمای کرونا زده ایران برای نوروز در بلاتکلیفی به سر ببرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از زمان اعلام اولیه شواری صنفی نمایش برای اکران فیلم‌های نوروزی تا به امروز 3 هفته می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت بر خلاف اینکه شورا اعلام کرده بود که دفاتر پخشی که فیلم‌های سینمایی خود را می‌خواهند اکران کنند اعلام آمادگی کنند، گویا هنوز دفاتر پخش و تهیه‌کننده‌های فیلم‌ها آمادگی لازم را احساس نکردند.

طبیعتاً اولین مشکل تهیه‌کننده‌های سینما و دفاتر پخش به احساس خطر آنان ناظر بر اکران در نوروز است که در آن سینماها به علت احتمال خیزش دوباره کرونا احتمال دارد که بسته شوند و برای همین سرمایه تهیه‌کننده و کارگردان بسوزد.

چیزی که سال جاری بر سر فیلم‌هایی مانند خوب بد جلف 2 و شنای پروانه آمد و در نهایت فیلم اولی مجبور شد که بعد از این لطمه فیلمش را وارد شبکه نمایش خانگی کند تا آنجا مخاطبین خود را پیدا کند.

حالا دیروز نیز متوجه شدیم که با وجود اینکه سازمان سینمایی تمهیدات و مساعدت‌هایی را درباره فیلم‌های اکران نوروز انجام داده است اما گویا تهیه‌کننده‌های سینما و مدیران پخش را راضی نکرده و حالا باید سازمان سینمایی برای برقراری اکران نوروزی تمهیدات بیشتری را تهیه کند تا بتواند رضایت تهیه‌کننده‌ها و دفاتر پخش را بگیرد.

در این باره عبداللّه علیخانی تهیه‌کننده و سینمادار کشور که اخیراً به خاطر فروش کم و مشکلات ناشی از کرونا، سینمای عصر جدید که بخشی از مالکیت آن را وی برعهده دارد تعطیل شده است، به خبرنگار تسنیم گفت: «تا زمانی که تهیه‌کننده‌ها و صاحبان فیلم‌های سینمایی احساس امنیت نکنند نمی‌توانند فیلم‌های خود را به شواری صنفی نمایش بدهند. شوارا نیز در این وضعیت بی‌تقصیر است زیرا نمی‌تواند به زور و اجبار صاحبان آثار را مجاب کند که فیلم‌های خود را برای اکران بیاورند. البته این‌طور که خبر دارم تا آخر این هفته ‌فیلم‌هایی که تمایل برای اکران نوروزی دارند به شورای صنفی نمایش اسامی خود را ارائه خواهند داد.

وی در ادامه بیان کرد که مشکل اصلی این است که مردم هنوز از آمدن به سینما احساس خطر می‌کنند و در نتیجه سینما هم فروش ندارد و دخل و خرج سینما با هم اصلاً جور در نمی‌آید. سنیمای ما در این 90 سالی که فعالیت می‌کرده است تا به حال چنین وضعیتی را تجربه نکرده است که امسال تجربه کردیم. باید دولت به طور جدی فکری برای حل مشکل سینما بکند تا بار دیگر سینمای ما روی پای خودش بایستد.

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد که باید به فیلم‌ها کمک مالی متناسب با هزینه‌هایی که انجام داده‌اند  صورت بگیرد. از قبیل وام و مساعدت‌های مالی که بتواند تهیه‌کننده را راضی کند که فیلمش را به سینما بدهد.»

از سوی دیگر یکی از موارد مهمی‌که هر ساله قبل از اکران نوروزی باید تصویب شود و به نوعی در اکران نوروز سهم ویژه‌ای دارد، نظامنامه اکران است که امسال باتوجه به اینکه فعالیت‌های سینمایی کشور عموماً تعطیل بوده است، فرصت خوبی برای تنظیم آن فراهم بوده اما متأسفانه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. شورای صنفی نمایش طبق اعلام دبیر آن، نظامنامه را دو هفته قبل تنظیم و به سازمان سینمایی ارسال کرده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. چیزی که رسانه‌ها از شورا خواستند این بود که مفاد آن را شورا اعلام کند اما شورا بیان کرد که تا زمان تصویب نهایی امکان اعلام آن نیست.

حالا این نظامنامه سرّی اکران که سومین هفته حضور خود را روی میز رئیس سازمان سینمایی می‌گذراند هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و باید دید که نتیجه آن چه خواهد شد.

گلدن گلوب 2021 برندگان خود را شناخت/پیشتاری سرزمین آوارگاننگاهی به فیلم «دادگاه هفت شیکاگویی»| آمریکایی‌ترین فیلم انتقادی هالیوود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سینمایی اخبار اکران عید نوروز فیلم سینما سازمان سینمایی اخبار اکران عید نوروز فیلم سینما سازمان سینمایی تهیه کننده ها اکران نوروز تصویب نهایی برای اکران صنفی نمایش دفاتر پخش فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان 10 بسته اکران شده در هنر و تجربه را از آن خود کند. 

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی هنر و تجربه (از سال 98 تاکنون) بسته 5 فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته 6 فیلم کوتاه «108 دقیقه در یک قرن»، بسته 6 فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته 5 فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته 5 فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته 5 فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته 5 فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته 6 فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود. 

گروه سینمایی هنر و تجربه به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران 21 فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت