Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فیلم فجر به عنوان ویترین سینمای ایران و همچنین یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور از ابعاد مختلف برای اهالی رسانه، مردم و فیلمسازان حائز اهمیت است. از این رو حضور در جشنواره برای فیلمسازان و نمایش اولیه برای اهالی رسانه و منتقدان به طور کلی برای فیلمسازان مهم و در اولویت بوده و همواره سعی کرده‌اند که فیلم های خود را هر طور که شده به جشنواره فیلم فجر برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جشنواره سی و نهم فیلم فجر اما، تعداد فیلم های به جشنواره نرسیده و یا خارج از مسابقه آنقدر زیاد بود که باعث به وجود آمدن برخی انتقادات شد که در خبر نخست این وبینار به آن اشاره شد.

بحث مهم دیگر در خصوص جشنواره سی و نهم، تنوع فیلم ها بود، به گونه ای که در بیشتر مدل ها و گونه های سینمایی از جمله کمدی، اجتماعی، ترسناک، فانتزی، ملودرام و تاریخی فیلم هایی به نمایش در آمد تا علاوه بر وجود تنوع آثار برای مخاطبان، برخی ژانرهای مغفول از جمله ترسناک و فانتزی نیز نمایندگانی در جشنواره داشته باشد و مسیر راه جدیدی در این راه تجربه شود. بحث ماهیت و محتوای فیلم های نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این وبینار به طور مفصل درباره آن بحث و تبادل نظر شد و منتقدان علاوه بر بررسی کلیات و تحلیل فیلم ها به بررسی موردی فیلم ها و معرفی فیلم های مورد علاقه و ناامید کننده از نظر خود پرداختند.

اداره کل پژوهش ایرنا به منظور بررسی و تحلیل آثار به نمایش درآمده در این جشنواره، وبیناری را با شرکت سه تن از منتقدان سینمایی کشور برگزار کرد. در این نشست مجازی «آرش خوشخو» سردبیر روزنامه هفت صبح و منتقد سینما و خانم ها «آنتونیا شرکا» استاد دانشگاه و منتقد سینما و «آزاده جعفری» نویسنده، مترجم و منتقد سینما حضور و به بیان تحلیل خود در ارتباط با آثار به نمایش در آمده در جشنواره پرداختند.

آرش خوشخو با لاغر خواندن جشنواره فیلم فجر از نظر کیفیت فیلم ها، درباره محتوا و کلیت فیلم ها گفت: در مورد کلیت و کیفیت فیلم های به نمایش درآمده در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نظر می رسد با جشنواره لاغر و حتی زیر متوسطی مواجه بودیم و در مقایسه با سال گذشته که بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه از کیفیت نسبتا پایین فیلم ها  گله می کردند،  امسال به مراتب با جشنواره ضعیف تر و آثار باکیفیت کمتری روبرو بودیم.  فقدان طبقه متوسط در فیلم های  امسال جشنواره فجر به شدت احساس می شد؛ در یک مقطع زمانی با اپیدمی فیلم های اصغر فرهادی، بیشتر فیلم های سینمایی ایران را داستان خانواده های طبقه متوسط تشکیل می داد در حالی که با گذر زمان حضور طبقه متوسط شهرنشین و معاصر در سینما به شدت کاهش یافته و حال و هوا و فضای فیلم ها به حاشیه های شهر و دهه های ۵۰ ۶۰ و ۷۰ کوچ کردند. به طوری که در چند سال اخیر روستاها، دهات ها و حاشیه های شهر بیشترین حجم از فیلم های اجتماعی سینمای ایران را در بر گرفته اند.

وی افزود: علاوه بر حاشیه نشینی و  مهاجرت به روستاها و دهات ها در فیلم های  اخیر سینمای ایران که از نظر من برگرفته از اتفاقات جامعه ایرانی در دهه ۹۰ است، می‌توان به رجوع فیلمسازان به وقایع تاریخی و به طور کلی منابع روایی تاریخ معاصر اشاره کرد که به خودی خود اتفاق خوب و خوشایند است که می تواند نویدبخش آثار بهتری در سینمای ایران باشد.

خوشخو در باره فیلم های مورد علاقه خود در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: در میان فیلم های امسال فیلم تی تی آیدا پناهنده را بیش از بقیه پسندیدم و تی تی تا قبل از ورود هوتن شکیبا مسیر بسیار درست و  دقیقی را در داستان گویی و شخصیت پردازی پیمود و بعد از ورود شکیبا دچارتکرار الگوهای سینمای ایران شد. بعد از فیلم تی تی و با فاصله، فیلم های روشن اثر روح الله حجازی و ابلق ساخته نرگس آبیار، به نظرم آثار درخور توجه و باکیفیت‌تری بودند و در وهله های بعدی نیز  فیلم گیجگاه از عادل تبریزی از نظر من جذاب و دیدنی بود.

آنتونیا شرکا نیز در ادامه با انتقاد از قراردادن سهمیه برای برخی ژانرها در جشنواره و تخصیص سیمرغ و جوایز به آنها که به زعم وی به یک روال در جشنواره فیلم فجر تبدیل شده، بیان داشت: درباره فیلم های جشنواره نیز، همواره روال برگزاری جشنواره فیلم فجر بر اینگونه بوده که از هر ژانر و مدلی یک فیلم در جشنواره شرکت کنند امسال نیز همانند سال‌های گذشته سینمای دفاع مقدس  فیلم یدو را در بخش مسابقه شرکت داد که اگرچه فیلم قابل احترامی بود و شایستگی حضور در بخش مسابقه را داشت اما این حجم از ستایش هیات داوران و جوایز و سیمرغ ها تا حد زیادی تعجب برانگیز بود چرا که به نظر من یدو فیلم متوسطی بود و این میزان سیمرغ و ستایش از آن منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی در ادامه در توصیف چند فیلم مورد علاقه و ناامیدکننده خود در جشنواره گفت: فیلم های مصلحت و منصور از فیلمهایی بود که طبق رویه چند سال اخیر سینما ایران به بحران های بالادستی سیستم حکومتی جامعه می پردازد و برخی افراد صاحب قدرت را به چالش می کشد. فیلم  مصلحت از جمله فیلم های مورد علاقه من بود،  اما متاسفانه فیلم منصور را ندیدم. فیلم شیشلیک ساخته محمد حسین مهدویان به نوعی پسرفت در کارنامه فیلمسازی این کارگردان نسل جوان به شمار می آید که در فیلم های اولیه خود توانسته بود سبک نیمه تاریخی نیمه مستند را به تصویر بکشد اما در اینجا با وجود استفاده از دو بازیگر کمدی بفروش یعنی رضا عطاران و پژمان جمشیدی نتوانسته موفقیت های قبلی خود را تکرار کنند. فیلم بی همه چیز از نظر من شگفتی جشنواره امسال بود که به طور  مفصل تر درباره آن صحبت خواهم کرد. گیج گاه و خط فرضی از نظر من فیلم های ضعیف بودند که در مقایسه باآثار به نمایش در نیامده در جشنواره فیلم های به مراتب ضعیف تری بودند. فیلم زالاوا با وجود اینکه خواسته بود در خارج از تهران و جغرافیای متفاوت و با طرح ایده داستانی جن و خرافات تا حد زیادی جدید و متفاوت باشد، نتوانست نظر من را به خود جلب کند.

آزاده جعفری نیز درباره فیلم های منتخب خود از جشنواره و میزان رضایت یا ناامیدی از کیفیت آنها گفت: درباره کلیت فیلم های جشنواره نیز، در میان این چند فیلمی که خارج از فضای جشنواره تماشا کردم همگی را پسندیدم؛ اگرچه فیلم های شاهکار و بی عیب و نقصی نبودند اما فیلم های خوب و قابل دفاعی بودند که در ادامه درباره آنها به صورت دقیق تر توضیح خواهم داد. در این میان فیلم مامان ساخته آرش انیسی برایم بسیار امیدوارکننده و غافلگیر کننده بود از سوی دیگر فیلم خط فرضی بسیار پایین تر از سطح جشنواره و ناامیدکننده به نظرم رسید.

مشروح مباحث این وبینار شامل بررسی فیلم های جشنواره به طور موردی، به زودی در اختیار مخاطبان ایرنا قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آرش خوشخو جشنواره فیلم فجر میزگرد ایرنا محمد حسین مهدویان محمدحسین مهدویان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آرش خوشخو جشنواره فیلم فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آرش خوشخو جشنواره فیلم فجر میزگرد ایرنا محمد حسین مهدویان محمدحسین مهدویان اخبار کنکور جشنواره فیلم فجر سینمای ایران مورد علاقه طبقه متوسط نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشواره بدل ژوپینگ طرح طلا در بدلیجات زودیکا

گوشواره‌های بدل طرح طلا، از جمله زیورآلاتی هستند که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. این گوشواره‌ها با ظاهری زیبا و قیمتی مناسب، می‌توانند جایگزینی ایدئال برای گوشواره‌های طلای واقعی باشند.

گوشواره بدل ژوپینگ طرح طلا رنگ ثابت

گوشواره‌های ژوپینگ، یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشواره بدل طرح طلا در زودیکا هستند. این گوشواره‌ها از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و با روکش طلای مرغوب، رنگ ثابتی دارند. تنوع طرح و مدل در گوشواره‌ ژوپینگ بسیار بالا است و شما می‌توانید به راحتی گوشواره‌ای متناسب با سلیقه و استایل خود را پیدا کنید.

گوشواره‌های بدل ژوپینگ طرح طلا با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و با ظرافت و دقت بالا ساخته می‌شوند. این گوشواره‌ها از رنگ ثابت برخوردارند و در گذر زمان تغییر رنگ نمی‌دهند. گوشواره‌های ژوپینگ در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی از جمله میخی، آویزی، حلقه‌ای و ... موجود هستند که می‌توانید متناسب با سلیقه و استایل خود، مدل دلخواهتان را انتخاب کنید.

گوشواره‌های بدل ژوپینگ با طرح‌های متنوع و ظرافت بی‌نظیر، انتخابی ایدئال برای خانم‌های شیک‌پوش هستند. این گوشواره‌ها با روکش طلا یا فلزات دیگر، رنگ ثابتی دارند و در برابر تغییر رنگ و خش مقاوم هستند. در ادامه به مزایای گوشواره‌های بدل ژوپینگ می‌پردازیم:

رنگ ثابت: این گوشواره‌ها با روکش‌های با کیفیت، رنگ ثابتی دارند و در گذر زمان تغییر رنگ نمی‌دهند.

تنوع طرح: ژوپینگ تنوع بی‌نظیری در طرح‌های گوشواره دارد و می‌توانید از بین طرح‌های کلاسیک، مدرن، مینیمال و فانتزی، طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مقرون به صرفه بودن: گوشواره‌های بدل رنگ ثابت در مقایسه با گوشواره‌های طلا و نقره بسیار مقرون به صرفه هستند.

مناسب برای افراد با پوست حساس: گوشواره‌های بدل رنگ ثابت معمولاً ضد حساسیت هستند و برای افراد با پوست حساس مناسب هستند.

خرید انواع گوشواره بدل رنگ ثابت در زودیکا

فروشگاه اینترنتی زودیکا، مرجع تخصصی خرید بدلیجات، تنوع بی‌نظیری از گوشواره‌های بدل طرح طلا را به شما ارائه می‌دهد. زودیکا با تضمین کیفیت و رنگ ثابت گوشواره‌ها، خیالی آسوده را برای شما به ارمغان می‌آورد. چرا زودیکا را برای خرید گوشواره بدل رنگ ثابت انتخاب کنیم؟ در ادامه به دلایل این انتخاب اشاره می‌کنیم:

تنوع بی‌نظیر: در زودیکا، گوشواره‌های بدل رنگ ثابت در طرح‌ها و مدل‌های مختلف، از جمله گوشواره‌های میخی، آویز، حلقه‌ای، بخیه‌ای و فانتزی موجود هستند. این تنوع به شما امکان می‌دهد تا گوشواره‌ای متناسب با هر سلیقه و استایلی را پیدا کنید.

کیفیت ساخت بالا: گوشواره‌های بدل رنگ ثابت زودیکا از بهترین مواد اولیه و با ظرافت و دقت بالا ساخته شده‌اند. این موضوع تضمینی برای ماندگاری و زیبایی گوشواره‌ها است.

قیمت‌های مناسب: زودیکا همواره تلاش می‌کند تا محصولات باکیفیت خود را با قیمت‌های مناسب به مشتریان عرضه کند. به همین دلیل، قیمت گوشواره‌های بدل رنگ ثابت زودیکا در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها بسیار مناسب است.

ضمانت رنگ ثابت: زودیکا ضمانت می‌کند که رنگ گوشواره‌های بدل آن در شرایط استفاده معمولی ثابت خواهد ماند.

ارسال سریع و مطمئن: زودیکا سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بسته‌بندی امن به سراسر ایران ارسال می‌کند.

برای انتخاب و خرید گوشواره بدل باید به نکات زیر حتما توجه داشته باشید:

برای حفظ رنگ و کیفیت گوشواره‌ها، از تماس مستقیم آنها با مواد شیمیایی مانند عطر، اسپری و مواد شوینده خودداری کنید.

بعد از استفاده از گوشواره‌ها، آنها را با دستمال نرم و خشک تمیز کنید.

گوشواره‌ها را در جعبه یا کیسه‌ای جداگانه نگهداری کنید تا از خط و خش در امان باشند.

به جنس و کیفیت مواد اولیه توجه کنید.

طرح و مدل گوشواره را متناسب با فرم صورت و استایل و رنگ پوست خود انتخاب کنید.

از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده خرید کنید.

زودیکا، مرجع تخصصی بدلیجات، با افتخار مجموعه‌ای بی‌نظیر از گوشواره‌های بدل رنگ ثابت را به شما عزیزان ارائه می‌دهد. تنوع بی‌نظیر طرح‌ها و مدل‌ها در کنار کیفیت ساخت بالا و قیمت‌های مناسب، زودیکا را به بهترین انتخاب برای خرید گوشواره بدل رنگ ثابت تبدیل کرده است. اگر قصد خرید گوشواره بدل با کیفیت بالا مانند گوشواره ژوپینگ را دارید، کافیست به سایت زودیکا مراجعه کرده و پس از مشاهده انواع گوشواره بدل طرح طلا با تنوع بالا و قیمت مناسب، گوشواره مورد نظر خود را با توجه به رنگ پوست و فرم صورت و استایل خود انتخاب کرده و خریداری کنید و سفارش خود را به راحتی در منزل تحویل بگیرید. گالری بدلیجات زودیکا با ارائه تنوع بی‌نظیری از گوشواره‌های بدل طرح طلا، درخششی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899095

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • گوشواره بدل ژوپینگ طرح طلا در بدلیجات زودیکا