Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@04:29:11 GMT

اعتراض دانشجویان پزشکی؛ ما هم واکسن می‌خواهیم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۲۷۰۰

اعتراض دانشجویان پزشکی؛ ما هم واکسن می‌خواهیم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین گروهی که در ایران برای مقابله با کرونا واکسینه می‌شوند کارکنان پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها هستند که در بخش‌های مراقبت ویژه درمان بیماران کرونا فعالیت می‌کنند و در مرحله دوم هم افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای این واکسن را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا در این میان اما دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که مشغول گذراندن طرح‌های در بیمارستان‌ها هستند جزو کادر درمان محسوب نمی‌شوند.

وحید ورمزیار در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره واکسیناسیون بیان کرد: مدتی است که طرح واکسیناسیون در کشور آغاز شده و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن به دلیل حضور در بیمارستان و مواجهه مستقیم با بیماران کرونایی قرار دارند اما متاسفانه مسئولان بازهم قشر دانشجو را فراموش کردند در حالی که آنها شیفت‌های بیمارستای 24 ساعته دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را جزو کادر درمان محسوب نمی‌کنند، گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نظیر انترن‌ها و دانشجویانی که طرح خود را می‌گذرانند، به صورت روزانه در بیمارستان‌ها حضور دارند و آنها نیز در معرض خطر و مواجهه با بیماران یا افراد ناقل ویروس کرونا قرار دارند.

دانشجویان هم واکسن می‌خواهند

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست دارند تا دانشجویان حاضر در بیمارستان‌ها را جزو کادر درمان قرار دهند چراکه این وزارتخانه باید تصمیم نهایی را در این باره اخذ کند.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی هنوز اقدام جدی برای آغاز واکسیناسیون دانشجویان پزشکی انجام ندادند و  هیچگونه طرحی نیز ندارند.

ورمزیار با انتقاد از اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی همواره به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت هستند و تصمیمات مهم را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  واگذار می‌کنند، گفت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای واکسینه کردن دانشجویان، نیز منتظر تصمیمات وزارت بهداشت هستند و به جز دانشگاه علوم پزشکی تهران، هیچ دانشگاهی اقدامی انجام نداده است.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: معاونان فرهنگی -دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با معاونت درمان وزارت بهداشت در اقدامی هماهنگ شورایی را  با هدف نام‌نویسی از دانشجویان این دانشگاه‌ها که در بیمارستان‌ها فعالیت دارند، تشکیل دهند. 

شورای صنفی مطالبه‌گر حقوق دانشجویان از مسئولان دانشگاهی

وی با تاکید بر اینکه کاهش فعالیت و نفوذ شورای صنفی-دانشجویی باعث نادیده گرفتن حق دانشجویان توسط مسئولان دانشگاهی می‌شود، گفت: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هنوز نتوانسته انتخابات خود را برگزار و اعضای جدید را جذب کند، همچنین با توجه به فارغ‌التحصیل شدن برخی از اعضا، فعالیت این شورا به حداقل رسیده است. زمانی که شورای صنفی فعال نباشد و حقوق دانشجویان را از مسئولان دانشگاهی مطالبه نکند، مسئولان نیز درخواست و مشکلات دانشجویان را جدی نخواهند گرفت.

 ورمزیار با بیان اینکه فعالیت اثربخش شورای صنفی در دانشگاه‌ها به رفع نقص و ضعف مدیریتی روسای دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد، گفت: امیدواریم با برگزاری انتخابات و جذب اعضای جدید در دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم مطالبه به حق دانشجویان مبنی بر دریافت واکسن برای مقابله با کرونا را از مسئولان پیگیری کنیم. 

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به فعالان دانشجویی وعده داده است که تا 15 اردیبهشت ماه انتخابات تمام انجمن‌ها و کانون‌های این دانشگاه را برگزار کند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1090142 برچسب‌ها دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کشور کرونا واکسن کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کشور کرونا واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه های علوم پزشکی مسئولان دانشگاه بیمارستان ها وزارت بهداشت کادر درمان شورای صنفی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه از برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: این آزمون پس از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی و رقابت سالم بین دانشجویان کلیه‌ی رشته‌های آموزشی و تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور همزمان برگزار شد.

وی بیان کرد: آزمون غربالگری درون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴ در ۵ حیطه مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، هنر و سلامت، استدلال بالینی و آموزش پزشکی در ۱۰ کلان منطقه آمایش و بیش از ۱۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی متولی رشته‌های علوم پزشکی برگزار شد.

حسن پور تاکید کرد: این آزمون با همکاری معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه، دفاتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و دفاتر EDC و EDO در واحد‌ها برگزار گردید. براساس آمار اعلامی از سوی واحد‌ها این دوره با افزایش حدود ۳۰ درصدی متقاضیان نسبت به دوره قبل مورد استقبال پرشور دانشجویان قرار گرفته است. نتایج این آزمون بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۱۸ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

دانشجویان برگزیدگان و راهیافتگان بعنوان نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اول آزمون غربالگری متمرکز وازت بهداشت (مرحله اول آزمون انفرادی) براساس تقویم زمان بندی اعلام شده دبیرخانه المپیاد وزارت بهداشت از ۲۲ الی ۲۴ اردیبهشت می‌بایست به سایت مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت جهت ثبت نام مراجعه کنند.

وی همچنین افزود جهت حضور هرچه بهتر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله اول آزمون غربالگری برای راه‌یافتگان با برنامه‌ریزی صورت گرفته دوره‌های توان‌افزایی و آموزشی متناسب با حیطه‌ها برگزار خواهد شد.

مرحله اول آزمون غربالگری متمرکز در تاریخ ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد. گفتنی است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاه‌های کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت‌های مناسب علمی و شناسایی استعداد‌های برتر حوزه پزشکی هر ساله المپیاد علمی دانشجویی کشور را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران