Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:20:37 GMT

رونمایی رسمی از یک پهپاد مافوق صوت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۲۹۸۹

رونمایی رسمی از یک پهپاد مافوق صوت

یک شرکت هوافضا موسوم به "کلی ایروسکوپ"(Kelley Aerospace) به شکل رسمی از طرح مفهومی پهپاد مافوق صوت خود رونمایی کرد و می‌گوید تاکنون ۱۰۰ پیش‌سفارش دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت هوافضای "کلی ایروسکوپ"(Kelley Aerospace) به شکل رسمی از طراحی مفهومی هواپیمای بدون سرنشین جنگی مافوق صوت خود(UCAV) موسوم به "عقاب سیاه"(Black Eagle) رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی این پهپاد از دسامبر سال ۲۰۲۰ شروع شده و این شرکت می‌گوید حالا با رونمایی از طراحی مفهومی آن، تاکنون ۱۰۰ پیش‌سفارش برای آن دریافت کرده است.

شرکت سازنده می‌گوید، "عقاب سیاه" اولین پهپاد مافوق صوت جهان است که به صورت خودران پرواز می‌کند که آن را به یک پهپاد جنگی مهیب تبدیل می‌کند.

این هواپیما دارای "مونوکوک"(monocoque) به معنای تک پوسته یا پوسته کاملا یکدست ساخته شده از فیبر کربن است. فیبر کربن باعث می‌شود تا این پهپاد بتواند بیش از ۴۸۰۰ کیلومتر با حداکثر وزن ۱۶ هزار ۸۰۰ کیلوگرم پرواز کند.

شرکت سازنده در بیانیه‌ای نوشت: این پهپاد برای رادار گریزی و عدم تشخیص توسط رادارهای مادون قرمز طراحی شده است. ساخت"عقاب سیاه" با فیبر کربن و طراحی مونوکوک آن، آن را به پهپادی قدرتمند و با مقاومت بالا تبدیل کرده است.

تخمین زده می‌شود که قیمت "عقاب سیاه" حداقل ۹ میلیون دلار و حداکثر ۱۶ میلیون دلار باشد.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که این پهپاد مافوق صوت چند منظوره برای انجام مأموریت‌های پر خطر طراحی شده است و لزوماً نیازی به بازگشت به خانه ندارد.

در عین حال "عقاب سیاه" به عنوان پایدارترین پهپاد موجود در بازار امروز توصیف می‌شود. این پهپاد قادر است طیف وسیعی از محموله‌ها را حمل و کنترل کند و برای دستیابی به هدف تعیین شده مجهز به چندین حسگر است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال کار بر روی یک جت تجاری مافوق صوت است و گزارش داده است که در حال حاضر دو نمونه اولیه در ایالات متحده و سوئد تحت آزمایش هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عقاب سیاه عقاب سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مانیتور جدید ال‌جی 21HQ613D برای کاربردهای پزشکی مانند ماموگرافی طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت ال‌جی از مانیتور ۲۱.۳ اینچی IPS جدید خود با حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت و نسبت تصویر ۴:۵ رونمایی کرده است؛ این محصول که LG 21HQ613D نام دارد، به طور خاص برای کاربردهای پزشکی مانند ماموگرافی طراحی شده است، رزولوشن آن ۲۰۴۸ * ۲۵۶۰ پیکسل است.

مانیتور جدید یادشده تائیدیه سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) را برای استفاده به عنوان یک دستگاه پزشکی دریافت کرده است، این محصول از طریق DisplayPort یا DVI قابلیت اتصال ویدئویی دارد و از چندین حالت متفاوت پشتیبانی می‌کند؛ مانیتور LG 21HQ613D جایگزین LG 21HQ513D است که وضوح کمتری دارد و در حال حاضر با قیمت ۴۹۲۳ دلار به فروش می‌رسد.

مانیتور LG 21HQ613D صد درصد طیف رنگی sRGB و ۷۲ درصد گستره رنگی NTSC را پوشش می‌دهد، دارای یک پایه همه کاری است که شیب، میزان چرخش و ارتفاع آن قابل تنظیم است؛ وزن این محصول بدون پایه ۵.۴۵ کیلوگرم و ابعاد آن ۷۸ * ۴۷۴.۴ * ۳۶۴.۵ میلی‌متر است، شرکت ال‌جی هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که گران‌تر از مدل 21HQ513D باشد.

کد خبر 750967

دیگر خبرها

  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • رونمایی رسمی از پیراهن جدید بایرن مونیخ + عکس
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت