Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:09:41 GMT

کلنگ احداث دارالقرآن در ساوه بر زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۳۲۵۷

کلنگ احداث دارالقرآن در ساوه بر زمین زده شد

ایسنا/مرکزی کلنگ احداث دارالقرآن با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در ساوه بر زمین زده شد.

علیرضا کاظمی معاون وزیر آموزش و پرورش امروز یازدهم اسفندماه در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی، سرانه پرورشی و تربیتی و نیروی انسانی از جمله مشکلات حوزه آموزش و پرورش ساوه است که در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح و تصمیم گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اشاره به احداث دارالقرآن ساوه گفت: احداث دارالقرآن ساوه منشاء خیر و برکت بوده و زمینه ساز توسعه فعالیت های قرآنی و دینی خواهد شد.

وی بیان کرد: ساوه توفیقات زیادی در عرصه قرآنی و فرهنگی دارد که برای به فعل درآوردن ظرفیت های بالقوه آن باید تلاش کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ایجاد جریانات خوب فرهنگی در گرو تامین زیرساخت های فرهنگی و تربیتی است و پرداختن به امور زیربنایی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، جریان سازی می کند.

وی در ادامه گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقویت فعالیت های قرآنی و دینی است و بهترین اقدام برای پیشگیری از هرگونه آسیبی که متوجه دانش آموزان می شود، توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی است.

کاظمی تصریح کرد: بخشی از جامعه دانش آموزی در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته و برخی هم آسیب دیده اند که برای آنها باید برنامه های پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری بیشتر با آسیب ها تدوین کرد تا آسیب ها به حداقل برساند.

وی هماهنگی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام را از دیگر موضوعات شهرستان بیان کرد و گفت:  قرار است با حضور رییس سازمان نوسازی از طرح های نیمه تمام بازدید و برای تسریع در تکمیل آن چاره اندیشی کرد.

وی در ادامه گفت: احداث اردوگاه های دانش آموزی از ظرفیت ها و زیر ساخت های مهم در حوزه تربیتی و پرورشی است و در ساوه نیز مطالعات لازم برای جانمایی نقطه ای برای احداث اردوگاه و تجهیز و ساخت آن در دستور کار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: قطعه زمینی توسط خانواده مرحومه زهرا صدیق به آموزش و پرورش اهدا شده است تا یک مرکز قرآنی احداث شود.

ابراهیم فراشیانی افزود: قرار است دارالقرآن در مجموعه ورزشی تختی احداث شود تا همزمان با فعالیت های قرآنی و دینی دانش آموزان به فعالیت های ورزشی نیز بپردازند.

وی گفت: دارالقرآن ساوه قرار است با اعتبار اولیه دو میلیارد تومان و در زمینی به وسعت هزار متر با مشارکت خیرین و منابع دولتی احداث و تجهیز شود.

در مراسم کلنگ زنی دارالقرآن ساوه امام جمعه فرماندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش استانی شهرستانها ساوه احداث دارالقرآن آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد

به گزارش خبرنگار مهر، زبیر موسوی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سایت یکهزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز پیشرفت کاری مطلوبی دارد و همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا نیز واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شده است.

وی بیان داشت: ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تا کنون طرح هادی برای همه این روستاها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شده است.

موسوی تصریح کرد: در سال گذشته، ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستاهای استان انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد.

وی افزود: یکهزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شده و در قالب طرح منظومه روستایی نیز با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار قرار دارد.

موسوی اظهار داشت: رفع مشکلات مردم در روستاها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد قرار دارد.

وی افزود: تأمین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است.

کد خبر 6086511

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی