Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@18:52:05 GMT

بروزرسانی ماهواره‌های موقعیت‌یاب در فضا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۴۰۳۹

بروزرسانی ماهواره‌های موقعیت‌یاب در فضا

شرکت لاکهید مارتین سازنده ماهواره‌های موقعیت‌یابی جی پی اس برای اولین بار به‌روزرسانی این ماهواره‌ها را در فضا و بدون نیاز به تعویض کامل آنها ممکن کرد.

معمولاً ماهواره‌ها به گونه‌ای که قابل به‌روزرسانی باشند، طراحی و ساخته نمی‌شوند و بدین منظور باید یک ماهواره را به طور کامل از مدار خارج کرده و ماهواره‌ای جدید را جایگزین آنها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شرکت لاکهید مارتین برای اولین بار به‌روزرسانی سخت افزاری ماهواره‌های موقعیت‌یابی مکانی جی پی اس خود را در فضا ممکن کرده است.

به گفته اریک براون مدیر ارشد واحد استراتژی مأموریت‌های فضایی نظامی لاکهید مارتین، به‌روزرسانی ماهواره‌های جی پی اس این شرکت از همین هفته آغاز می‌شود و خدمات لجستیک ویژه ای به همین منظور در نظر گرفته شده است. برای ممکن کردن این روند بخشی از ماهواره‌های جی پی اس موسوم به LM۲۱۰۰ بازطراحی خواهند شد. این بازطراحی به طور اساسی در نسل جدید ماهواره‌های جی پی اس موسوم به جی پی اس ۳ اف انجام می‌شود. در حال حاضر سه ماهواره از این نوع در فضا در حال گردش به دور زمین است و قرار است در آینده بر تعداد آنها افزوده شود.

با ارتقای فناوری به‌روزرسانی ماهواره‌های جی پی اس، نصب پردازنده‌ها و حسگرهای تازه ای بر روی آنها ممکن خواهد شد. این کار عمر مفید ماهواره‌ها و کارآیی آنها را افزایش داده و به کاهش قابل توجه هزینه‌های مادی صرف شده برای تولید و اداره ماهواره‌ها می‌انجامد. لاکهید مارتین می‌گوید به فناوری مورد نیاز برای به روز کردن ماهواره‌هایی با وزن ۲۳۰۰ تا ۶۵۰۰ کیلوگرم در فضا دست یافته و در حال مذاکره با شرکت Aerojet Rocketdyne برای تسهیل این روند است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ماهواره های جی پی اس لاکهید مارتین ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز

شورای برگزاری آکادمی اسکار قوانین جدید جوایز و مقررات کمپین را برای مراسم اسکار ۹۷ که در ۲ مارس برگزار می‌شود، تصویب کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تغییرات قابل توجهی در دسته امتیازات اصلی اسکار ایجاد شده است. حالا حداکثر ۳ آهنگساز به شرط آنکه سهم قابل توجهی در موسیقی فیلم داشته باشند، می‌توانند تندیس اسکار را دریافت کنند.


قوانین قبلی آهنگسازان را ملزم می‌کرد که کارشان را به صورت گروهی (یک باند یا اکیپ) به آکادمی ارسال کنند. براساس آن قانون جان باتیست، ترنت رزنور و آتیکوس راس برندگان اسکار موسیقی انیمیشن (روح) در سال ۲۰۲۰ فقط یک تندیس دریافت کردند.


قوانین جدید اسکار فهرست نهایی نامزد‌های دریافت جایزه اسکار را از ۱۵ عنوان به ۲۰ عنوان رسانده است؛ فهرست نهایی نامزد‌های دریافت جایزه اسکار در اواخر دسامبر و قبل از شروع دوره رای‌گیری رسمی در میان نامزدها، اعلام می‌شود.


دوره رای‌گیری رسمی در میان نامزد‌ها در ژانویه شروع می‌شود.


آکادمی اسکار از این به بعد دیگر سالن‌های درایو _ این (ماشین‌رو) را برای پخش فیلم‌های اسکار مناسب نمی‌داند؛ در سال ۲۰۲۰ و پس از همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم گرفته شده بود که فیلم‌های اسکار به صورت موقتی در سالن‌های درایو _ این پخش شوند، زیرا سینما‌های سرپوشیده بسته شده بودند. آکادمی اسکار در همان سال به پلتفرم‌های پخش جهانی و وی ا دی‌ها اجازه داده بود که فیلم‌های اسکار را پخش کنند.


براساس قوانین جدید اسکار یک فیلم برای آنکه به عنوان بهترین فیلم اسکار شناخته شود، باید طبق شرایطی که برای اکران فیلم‌ها در سال ۲۰۲۳ اعلام شد، اکران و پخش شده باشد. یعنی فیلمی به عنوان بهترین فیلم اسکار انتخاب و معرفی خواهد شد که در مرحله مقدماتی به مدت یک هفته در یکی از ۶ بازار ایالات متحده آمریکا اکران شده و سپس در ۴۵ روز متوالی و غیر متوالی در ۱۰ بازار از ۵۰ بازار برتر ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شده باشد.


فیلم‌هایی که طبق برنامه‌ریزی‌ها پس از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ اکران می‌شوند، باید برنامه‌های اکرانشان توسط آکادمی اسکار تائید شود و تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۵ اکرانشان تکمیل شود.


علاوه بر این تولیدکنندگان فیلم‌هایی که می‌خواهند جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کنند، باید فرم ورود به استاندارد‌های نمایندگی را به آکادمی ارسال کنند، زیرا اثرشان باید حداقل ۲ مورد از ۴ استاندارد‌های تعریف شده را داشته باشد. همچنین به تولیدکنندگان فیلم‌ها توصیه می‌شود که قبل از فرارسیدن تاریخ اولین نمایش مقدماتی فیلم‌هایشان برای دریافت گواهینامه علامت پی جی‌ای درخواست دهند.


در دسته فیلمنامه، ارسال فیلمنامه نهایی برای بررسی نسخه اصلی یا اقتباسی الزامی است.


فیلم‌های پویانمایی که برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی واجد شرایط باشند، می‌توانند انیمیشن بلند در نظر گرفته شوند.


شرایط تعیین شده برای فیلم‌های واجد شرایط برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی از ۱ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ به روزرسانی شد.


تغییراتی هم در جوایز فرمانداران ایجاد شده است مثلا جایزه یادبود ایروینگ جی. تالبرگ که به تهیه‌کنندگان خلاقی که به صورت مستمر کار‌های با کیفیت انجام می‌دهند، داده می‌شد، همان تندیس اسکار خواهد بود. این جایزه تا به امروز به شکل نیم‌تنه سنتی تالبرگ بود؛ آخرین دریافت‌کنندگان جایزه تالبرگ کاتلین کندی و فرانک مارشال در سال ۲۰۱۸ بودند.


تعریف جایزه بشر دوستانه ژان هرشولت نیز به این صورت اصلاح شده است که (به فردی در صنعت سینما داده می‌شود که از طریق تلاش‌های بشردوستانه برای ارتقای رفاه انسانی و کمک به اصلاح نابرابری‌ها، اعتباری را برای صنعت سینما به ارمغان آورده باشد.)


در نهایت ۲ جایزه از جوایز علمی و فنی تغییر نام دادند: جایزه گوردون‌ای ساویر حالا (جایزه یک عمر دستاورد علمی و فناوری) است. جایزه جان آ. بونر هم به (جایزه خدمات علمی و فنی) تغییر نام داده است.


یک فیلم برای بررسی در آکادمی اسکار باید از ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ اکران شود.

دیگر خبرها

  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟