Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@07:05:40 GMT

نقش و جایگاه بیمه در رفع فقر و محرومیت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۴۲۵۰

نقش و جایگاه بیمه در رفع فقر و محرومیت

امتداد - عضو هیئت مدیره بیمه دانا با تاکید بر نقش و جایگاه بیمه در فقرزدایی، افزایش نظم و انسجام اجتماعی را از تاثیرات این نهاد در دستیابی به توسعه اقتصادی عنوان کرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آقای دکتر سید محمد جواد میرطاهر در اولین «هم اندیشی ملی راهکارهای برون‌رفت از فقر اقتصادی» اظهار داشت: گسترش بیمه علاوه بر آثار مستقیمی که بر رشد و توسعه اقتصادی جوامع دارد، با کاهش فقر و نابرابری و افزایش امنیت اجتماعی و در نتیجه افزایش نظم و انسجام اجتماعی به طور غیر مستقیم نیز نقش مهمی در مسیر دستیابی به توسعه اقتصادی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با موضوع «نقش نهاد بیمه در کاهش فقر و محرومیت» در این هم اندیشی ملی سخنرانی می‌کرد، افزود: نظم و انسجام اجتماعی در هر جامعه‌ای موجب کاهش ریسک،کاهش نااطمینانی، افزایش اعتماد، گسترش ارتباطات و تعاملات بین بنگاه‌ها و گروه‌های مختلف اجتماعی و همچنین افزایش امنیت دارایی‌های فیزیکی و ذهنی افراد می‌شود و در نتیجه اولین شالوده و پایگاه برای فعالیت‌های مولد و نوآوری‌هایی می‌شود که به جای حرکت در مسیر جریان عادی، موجب جهش‌های اقتصادی می‌گردد.

عضو هیئت مدیره بیمه دانا در توضیح مطلب یادآور شد: اگر در جامعه معضلاتی در کسب درآمد ناشی از عواملی مانند بیکاری، بیماری، سالمندی و….. به وجود آید، در آن صورت حمایت افراد از نظر تامین یا جبران نقصان درآمد به عهده نهادهای بیمه‌ای گذاشته می‌شود.

دکتر میرطاهر، طرح مهردانا را نمونه‌ای از تأثیر نهاد بیمه در رفع فقر و محرومیت ذکر و تاکید کرد: بیمه دانا با ۴۵ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت، گسترش چتر بیمه در بین آحاد جامعه را از طریق ارائه طرح ها و محصولات جدید، با اولویت اقشار متوسط و کم درآمد جامعه هدف قرار داده است.

وی همچنین در سخنرانی خود که شامل چهار فصل بود، به سرفصل های«نگرش ایمانی و توسعه‌ای به سرمایه انسانی»، «نقش نهاد حاکمیت در توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی اقشار کم درآمد و محروم»، «نقش نهاد بیمه در توسعه و رفع فقر و محرومیت» و «نمونه‌هایی از تأثیر نهاد بیمه در رفع فقر و محرومیت» اشاره کرد و به تشریح ابعاد مختلف آن پرداخت.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: رفع فقر و محرومیت نهاد بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

حمید خسروی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : در طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی قرار است، از طرفیت عظیم اجتماعی گروه‌های همچون هیأت مذهبی، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده شود.

وی هدف از این طرح را ارتقاء نشاط سرمایه اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در شناسایی و حل مسائل، مشکلات شهر و محله اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این طرح هیچ الزامی برای داشتن مجوز سازمان‌ها و گروه‌های مردمی ثبت‌نام‌کننده، نیست، همین نیرو‌های فعال در محلات هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی در توضیح مراحل ثبت‌نام در طرح ملی مشارکت اجتماعی، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه، طی یک فرآیند ارزیابی‌هایی از سوی ارزیابانی که از سازمان‌های مردم نهاد استان هستند انجام و بعد از گزینش و پالایش، به کشور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان تاکنون بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۲۲ مردادماه در سالروز تشکیل روز سازمان‌های مردم نهاد، با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور استارت این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در حل مسائل و مشکلات شهر و محله زده خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی