Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@22:33:26 GMT

نظافت شهر بدون قرنطینه

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۰۱۳

نظافت شهر بدون قرنطینه

پاکبانان زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند که همیشه در شهر حضور دارند و حتی کووید-‌۱۹ هم نتوانست مانع تلاش و خدمت‌رسانی‌شان شود.

روزنامه همشهری نوشت: «یک‌سال از شیوع کرونا می‌گذرد اما پاکبانان حتی یک روز قرنطینه نبودند و شبانه‌روز مشغول نظافت شهر هستند. پاکبانان زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند که همیشه در شهر حضور دارند و حتی کووید-‌۱۹ هم نتوانست مانع تلاش و خدمت‌رسانی‌شان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت به‌موقع دستمزدها

صفی‌الله باغچقی: پاکبانان شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا شهر تمیز باشد و هیچ وقت هم انتظاری از مردم نداشته و ندارند. با شیوع کرونا باز هم کارمان را تعطیل نکردیم و مانند سایر روزها شهر را نظافت می‌کنیم و توقعی‌ هم نداریم چون وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم. درخواست من و سایر پاکبانان از مدیران مربوطه این است که در شرایط بد اقتصادی، دستمزدهای ما را به‌موقع بدهند تا شرمنده خانواده‌هایمان نشویم.

مردم زباله نریزند

احمد شریفی: ۱۵ سال است که پاکبان هستم و هیچ وقت از شغلم ناراضی نبودم. نظافت شهر، خدمت کردن به مردم است و وقتی می‌گویند: «خدا خیرتان بدهد!» خوشحال می‌شوم. از وقتی کرونا شیوع پیدا کرده است کار من و سایر همکارانم زیاد شده و هر روز چندین بار معابر را جارو و زباله‌ها را جمع می‌کنیم. این روزها ما در معرض خطر بیشتری هستیم و از مردم می‌خواهم که دستکش و ماسک‌هایشان را روی زمین رها نکنند.

رعایت پروتکل‌ها

مجتبی رسولی: من در آستانه بازنشستگی قرار دارم و امیدوارم در این روزهای کرونایی به سلامت بازنشسته شوم. رعایت پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک و دستکش برای همگان الزامی است و نیروهای خدمات شهری که با زباله و نظافت شهر درگیر هستند باید بیش از دیگران موارد بهداشتی را رعایت کنند. اوایل بین ما ماسک توزیع می‌کردند اما کم‌کم توزیع اقلام بهداشتی بین ما کم شد و الان خودمان بخشی از ماسک را تهیه می‌کنیم. اگر در این مورد تدابیری اندیشیده شود قطعاً با توجه به دستمزدهای کمی که دریافت می‌کنیم، به ما کمک می‌کند.

تذکر به مردم

عباس عبادی: نظافت شهر فقط روزها انجام نمی‌شود. برخی از پاکبانان شب‌ها وظیفه پاکیزگی شهر را به‌ عهده دارند اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. مردم در طول روز موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند اما شب‌ها بی‌توجه به نکات سلامتی ماسک‌هایشان را در کوچه و خیابان‌ها رها می‌کنند و وقتی تذکر هم می‌دهیم برخی با تندی برخورد می‌کنند. بارها با چنین مواردی مواجه شده‌ام و خواهش کردم ماسک‌ها را داخل سطل‌ها بیندازند اما بی‌ادبانه با بیان این که وظیفه شماست معابر را نظافت کنید، زمین انداخته‌اند و بی‌تفاوت از کنارم گذشته‌اند. همه پاکبانان برای تمیزی شهر تلاش می‌کنند و اگر مردم هم رعایت کنند هم به ما کمک کرده‌اند و هم گامی برای نظافت شهر برداشته‌اند.

خانواده‌های نگران

علی حصاری: برادر من نخستین کسی است که در حوزه مدیریت پسماند به کرونا مبتلا شد و فوت کرد. خوب درک می‌کنم که پاکبانان و نیروهایی که در بخش پسماندهای بیمارستانی و پزشکی فعالیت می‌کنند هم خودشان در معرض آسیب و بیماری هستند و هم خانواده‌هایشان مدام در استرس و نگرانی زندگی می‌کنند. من خودم در سازمان پسماند کار می‌کنم و متوجه هستم که پیمانکار آن طور که باید و شاید از نیروها حمایت نمی‌کند و در چنین شرایطی لازم است مدیران شهری قدری سختگیرانه‌تر روی عملکرد پیمانکاران نظارت داشته باشند تا پاکبانان با انگیزه بیشتری به فعالیت‌شان ادامه دهند.

یک سال است کارم جمع‌آوری ماسک شده است

اسکندر آقامحمدی - پاکبان نمونه: شهرداری برای جمع‌آوری زباله‌ها، سطل‌هایی در معابر قرار داده است اما برخی از شهروندان بی‌توجه به این سطل‌ها زباله‌هایشان را در معابر رها می‌کنند. در شرایط کرونایی این کار خطرناک است. به هر حال من و همه پاکبانان به‌دنبال روزی حلال هستیم و به همین دلیل سعی می‌کنیم کارمان را به نحو احسن انجام دهیم. حدود یک سال است که کارم جمع‌آوری ماسک و دستکش از باغچه‌هاست. مردم اگر به شعار «شهر ما خانه ما» عمل کنند به‌ خودشان اجازه نمی‌دهند زباله‌ها را در معابر رها کنند. امیدوارم متولیان با انجام کارهای فرهنگی، رهاسازی‌ این زباله‌ها را به حداقل برسانند و با این کار به سلامتی ما و سایر شهروندان کمک کنند.»

لینک کوتاه: asriran.com/003F8w

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نظافت شهر زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

محمدحسن اسدی در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

او ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است، اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است