Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم کریمی گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از دیگر اقدامات ما بود که باعث شد مراکزی که هیچ اطلاعاتی از آنها در دست نبود شناسنامه دار شوند.

به گزارش برنا‌؛ اعظم کریمی، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست صمیمانه مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با وزیر ورزش و جوانان گفت: در سالی که گذشت دوره های حضوری و آنلاین  برای دانش افزایی مدیران مراکز مشاوره برگزار کردیم و درصورتی که تمایل برای تداوم وجود داشته باشد سعی می‌کنیم این دوره ها را تداوم ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما توانستیم بندی را با تصویب مجلس شورای اسلامی بگنجانیم تحت عنوان حمایت و توانمندسازی جوانان با ایجاد مراکز مشاوره و خانواده در راستای سیاست های جمعیت که باعث شد  به مراکز هویت ببخشیم.

کریمی تصریح کرد: متاسفانه پیش از این یک بند قانونی هم وجود نداشت از همین رو دستگاه های فراوانی مدعی این شدند باید درخواست مجوز کنند بدون اینکه شرح وظایفی درخصوص خانواده و ازدواج داشته باشند بنابراین این را به فال نیک میگیریم و اقدام بسیار خوب تلقی میکنیم.

او گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از دیگر اقدامات ما بود که باعث شد مراکزی که هیچ اطلاعاتی از آنها در دست نبود شناسنامه دار شوند و همین بانک اطلاعات باعث شد نام مدیران و نام مراکز تخصصی را تهیه کنیم و بر روی سایت قرار دهیم تا جوانان بتوانند به مراکز معتبر مراجعه کنند.

کریمی بیان کرد: مراکز ما در روزهای شیوع کرونا خوش درخشیدند و 5 هزار همکار در مراکز به صورت تلفنی، حضوری و  مجازی به مردم خدمت‌رسانی کردند  و از آغازین روزهای شیوع ویروس در صف اول قرار گرفتند و خدمات خوبی را ارائه دادند.

او افزود : برای اولین بار دوره های دانش افزایی برگزار شد و دو دوره ملی در سال 98 در شیراز و همینطور گیلان برگزار کردیم که برگرفته از نیازهای همین اساتید بود و انشالله در صورت تمایل این جلسات را ادامه خواهیم داد هرچند کرونا امکان برگزاری جلسات حضوری را از بین برده است.

کریمی عنوان کرد: در ایام کرونا که امکان برگزاری حضوری دوره ها نبود 4 دوره را مجازی برگزار کردیم و مدیران سراسر کشور در این دوره ها حضور پیدا کردند و خروجی این دوره ها و ماحصل آنها چراغ راه بسیار خوبی برای برنامه ریزی برای جوانان است که در اختیار نمایندگان مجلس قرار خواهیم داد.

او گفت: امروز نیز در یک پژوهش جدید درمورد اثرگذاری مراکز مشاوره در انتخابات آگاهانه فرم هایی را در اختیار مدیران قرار دادیم تا به نقش آنها برسیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعظم کریمی تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده مراکز تخصصی باعث شد دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی

 ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شده اند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی گفت: لازم است مدیران هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش ها را در جلسات و کمیسیون ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته اند و چالش هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاهها هم نوع برخوردشان و هم تلاششان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهشها و یافته هایی که به اشتراک می گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاهها را تشریح کرد.

غلامرضا رضایی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سالهای قبل بسیار متحول شده است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

وی بیان کرد: یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می کنند تا در ارائه خدمات، اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»