Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ارتباطات گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران با برگزاری نشست‌هایی با حضور متخصصان و فعالان حوزه فاوا، ضمن رونمایی از نتایج طرح آینده‌نگاری فاوا، با بررسی و گفتگو حول دستاورد‌های طرح، زمینه را برای تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و راهکار‌های عملی در این حوزه، فراهم ساخت. گروه بازار دیجیتال بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور دستیابی به تصویری دقیق از جایگاه فناوری‌ها و ترسیم نقشه‌راه توسعه فناوری اطلاعات در کشور، طرح «آینده‌نگاری فناوری اطلاعات» را با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مبتنی بر روش دلفی و در دو مرحله (خرداد و دی‌ماه سال جاری) اجرا نموده که در آن، حدود سه هزار و ۵۰۰  نفر از خبرگان و متخصصان فناوری اطلاعات کشور مشارکت داشتند و بیش از پنج هزار و یکصد پرسشنامه در 22 حوزه فناورانه، تکمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از انجام طرح یاد شده، سازمان فناوری اطلاعات ایران با برگزاری نشست‌هایی با حضور متخصصان و فعالان حوزه فاوا، ضمن رونمایی از نتایج طرح آینده‌نگاری فاوا، با بررسی و گفتگو حول دستاورد‌های طرح، زمینه را برای تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و راهکار‌های عملی در این حوزه، فراهم ساخت. این نشست‌ها در چهار مرحله برگزار خواهد شد که اولین آن مربوط به روز یکشنبه ۱۰ اسفند بین ساعات ۱۶ تا ۱۸ است. در همین راستا خبرنگار بازارنیوز، گفتگویی را با رئیس سازمان فناوری اطلاعات ترتیب داد.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با بازارنیوز پیرامون برگزاری همایش دلفی ملی گفت: وقتی در مورد سیاست گذاری حرف می‌زنیم در حقیقت در مورد آینده حرف می‌زنیم و اینکه با چه راهی به سمت آینده حرکت کنیم. یکی از راه‌های بهینه آینده نگری، مشارکت خبره‌ها است که بتوانیم نظرات خبرگان را جمع آوری و استفاده کنیم.

وی افزود: این اتفاق سال گذشته در حوزه ارتباطات افتاد و ۳۴۳۴ نفر از خبرگان در این طرح شرکت کرده و پرسشنامه پر کردند. این پرسش نامه‌ها راجب ۲۲ حوزه فناورانه بود که هر کدام چه مزیت ها، چالش‌ها و مطلوبیت‌هایی دارند. همچنین درباره مداخله دولت صحبت شد که کلا لزومی دارد در حوزه فناوری از طرف دولت دخالت صورت بگیرد یا خیر.

ناظمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز رونمایی از این همایش است و از نخبگانی خواستیم که اطلاعات بدست آمده از پرسش نامه‌ها را بررسی نمایند و حاصل را در قالب چهار پلن افتتاح کنند. لازم به ذکر است حوزه‌های ۲۲ گانه فناورانه به ۳ زیر سیستم: اکوسیستم خدماتی، تکنولوژی‌های پایه‌ای و صنعت چهار تقسیم می‌شود.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     برچسب ها: ناظمی ، امیر ناظمی ، رونمایی دلفی ، سازمان فناوری اطلاعات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N7Z

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ناظمی امیر ناظمی سازمان فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است