Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ۴۴۲ عضو نهادهای قانونگذاری اروپایی در نامه ای، از سران و وزیران امور خارجه کشورهایشان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستند که از دوره زمامداری جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فرصتی برای متوقف کردن انضمام بالفعل کرانه باختری به خاک اسرائیل (فلسطین اشغالی) استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمداران اروپایی در مجالس ملی یا سنای کشورهای اروپایی یا پارلمان اروپا عضویت دارند.

دراین نامه، دولت بایدن به عنوان فرصتی برای تصحیح مسیر دیپلماسی در خاورمیانه دانسته شده، در حالی که دولت پیشین ایالات متحده در دوره دونالد ترامپ، بیش از هر زمانی دیگری صلح و آرامش را از این منطقه دچار درگیری، دور کرده بود.

ترامپ با به رسمیت شناختن بیت المقدس اشغالی به عنوان پایتخت تقسیم شده اسرائیل و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر، آتش خشم فلسطینیان و مسلمانان را به جوش آورد.

وزارت امور خارجه آمریکا در دوره ریاست مایک پمپئو نیز اعلان کرد که از این پس، آبادی های صهیونیست نشین کرانه باختری را غیرقانونی نمی داند.

همچنین ۴۲ قانونگذار انگلیس در اوایل اسفند ماه با ارائه لایحه‌ای به مجلس عوام این کشور، سیاست‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و خواستار منع همکاری‌های بازرگانی برای پیشبرد پروژه توسعه شهرک سازی‌ در کرانه باختری شدند.

قانون گذاران انگلیسی با اشاره به بی خانمانی فقط در سال گذشته (۲۰۲۰) ۸۰۰ فلسطینی در کرانه باختری، از دولت خواسته‌اند تا بلافاصله تمام همکاری‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را در پروژه تخریب و شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف کند و مانع ارسال تجهیزات شرکت‌های انگلیسی به این منطقه شود.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی به تازگی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جدید میلادی تاکنون ۱۷۸ ساختمان مسکونی فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب یا دستور تخریب آن را صادر کرده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: تخریب و مصادره منازل مسکونی فلسطینیان به دست رژیم اسراییل منجر به آوارگی ۲۵۹ نفر از جمله ۱۴۰ کودک شده است.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

برچسب‌ها انگلیس سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل اسرائیل خاورمیانه جو بایدن دولت بایدن رژیم صهیونیستی ترامپ فلسطین پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل انگلیس سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل اسرائیل خاورمیانه جو بایدن دولت بایدن رژیم صهیونیستی ترامپ فلسطین اخبار کنکور کرانه باختری سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، تشدید خطرناک جنایات علیه زیرساختهای غیرنظامی تحت حمایت بین‌المللی است.

در بیانیه حماس آمده است: هدف از این حمله پیچیده تر کردن بحران انسانی در غزه از طریق بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمکها فوری به آن است.

حماس بیان کرد: این جنایت پس از موافقت حماس با طرح میانجی گران رخ می دهد و نشانگر نیت اشغالگران برای به تعطیلی کشاندن تلاشهای آتش بس و آزادی اسیران و در راستای پیشبرد منافع شخصی نتانیاهو کابینه افراطی او است.

این جنبش از دولت آمریکا و جامعه بین الملل خواست رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات به رفح که جان صدها هزار غیرنظامی را تهدید می کند، تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 6099521

دیگر خبرها

  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری