Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از انتخاب شهرستان هرسین در سطح ملی به عنوان پایلوت برای اجرای طرح حمایت اجتماعی فعال از کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت : یک‌هزار و ۹۵۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه داریم که ۲۸۵ نفر از آن‌ها در شهرستان هرسین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : فقر و مشکلات اقتصادی سبب بازماندن کودکان از تحصیل می‌شود که به زودی با اجرای طرح حمایت اجتماعی فعال از کودکان بازمانده از تحصیل به آن‌ها کمک خواهد شد.

او از انتخاب شهرستان هرسین در سطح ملی به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: طرح حمایت اجتماعی فعال از کودکان بازمانده از تحصیل با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مابقی دستگاه‌های ذیربط همانند آموزش و پرورش، کمیته امداد، آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی این طرح به صورت ملی قرار است اجرا شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: براساس برآورد‌های صورت گرفته ۱۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داریم که یک‌هزار و ۹۵۰ نفر از آن مربوط به استان کرمانشاه و ۲۸۵ نفر در شهرستان هرسین هستند که با توجه به شرایط مختلف که در این شهرستان حاکم است، از جمله شرایط سیل، مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا، پایلوت آغاز این طرح از شهرستان هرسین خواهد بود.

او ادامه داد: جاماندگان از تحصیل در چهار گروه سنی تقسیم‌بندی شده‌اند، بر این اساس که به کمک آموزش و پرورش از طریق مددکاری‌های اجتماعی برای کودکان آموزش حضوری و غیرحضوری و در مورد بزرگسالان آموزش‌های مهارتی فراهم می‌شود که هزینه‌های مددکاری اجتماعی و سایر خدمات همه توسط وزارت تعاون پرداخت می‌شود.

عزیزی در خصوص اجرای طرح مذکور در دیگر شهرستان‌های استان، گفت: طرح حمایت اجتماعی فعال از کودکان بازمانده از تحصیل علاوه بر هرسین در یکی دیگر از شهرستان‌های استان عملیاتی می‌شود که در خصوص آن با آموزش و پرورش در حال رای‌زنی هستیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی بازمانده از تحصیل سال تحصیلی دانش آموزان استان کرمانشاه شهرستان هرسین اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای «طرح نور» توسط نیروی انتظامی که در راستای مطالبه عموم مردم به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است، اظهار داشت: مردم متدین شهرستان خرم‌آباد فردا جمعه هفت اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نمازجمعه و در محوطه مصلی الغدیر این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند کرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه، تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم شهرستان خرم‌آباد به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین حمایت از فرزندان خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید کنند.

کد خبر 6088480

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان