Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه 11 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بندهای (م)، (ن) و (س) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (م) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به منظور اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخهای سود و مهار (کنترل) بلندمدت نقدینگی، مهار (کنترل) تورم و در راستای اجرای عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال وثیقه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بدهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری شامل خط اعتباری و اضافه ‌برداشت را توثیق به اوراق مالی اسلامی منتشره دولت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدهی ایجادشده بابت ساماندهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و خطوط اعتباری تکلیفی با مصوبه شورای پول و اعتبار از شمول این بند مستثنی است. سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف به همکاری در توثیق اوراق مالی اسلامی منتشره دولت نزد بانک مرکزی است.

همچنین در بند (ن) این تبصره آمده است: ایجاد طلب جدید از دولت در صورتی مجاز است که از قبل مجوز آن در قالب مبادله موافقتنامه و یا تعهد و تضمین آن با مبنای قانونی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شده باشد.

بر اساس بند (س) این تبصره مرجع رسیدگی و تأیید بدهی‌ها و مطالبات موضوع بند (و) این تبصره و بدهی‌ها و مطالبات موضوع بند (پ) ماده (1) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود.

پربیننده ترین نقشه بورس امروز بر اساس ارزش معاملات/ عرضه باقی‌مانده اپال بازار را به‌هم ریخت! ارزش سهام عدالت من (۱۰ اسفندماه) سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز/ با عرضه شدن صف اپال، کفه عرضه‌ها سنگین‌تر شد ادعاهای غیرمسئولانه؛ از بورس تا دلار نمای بورس امروز در پایان نیمه اول معاملات/ خون است که از بازار می‌چکد!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوراق مالی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟