Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی جنگی آمریکا موسوم به "یو اس اس وینستون چرچیل" امروز (دوشنبه) برای نخستین بار از ۲۵ سال پیش تاکنون در سواحل شهر "پورت سودان" لنگر انداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، این اقدام ایالات متحده نشانگر آمادگی نیروهای مسلح آمریکا برای تقویت همکاری مجدد خود با همتای سودانی در پی برقراری مجدد روابط است؛ روابطی که در دوره عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان تیره شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع مسؤول در سفارت آمریکا در خارطوم گفت، این کشتی جنگی حوالی ساعت ۹ صبح به وقت سودان در این کشور پهلو گرفت.

طبق اعلام این منبع که خواست نامش فاش نشود، کاردار سفارت آمریکا در خارطوم، مسؤولی از نیروی دریایی آمریکا، یک مسؤول سودانی و نیز فرمانده منطقه نظامی در شرق سودان از این کشتی استقبال کردند.

کاردار سفارت آمریکا در خارطوم روز شنبه وارد شهر پورت سودان واقع در استان مشرف به دریای سرخ کشور سودان شد و با دولت، جامعه مدنی و سران سودان درباره استقبال از این کشتی جنگی دیدار کرد.

این مسؤول آمریکایی گفت، این دومین کشتی آمریکایی است که ظرف یک هفته در سودان پهلو می‌گیرد. روز چهارشنبه هم کشتی باربری وارد این کشور شد.

وی تاکید کرد، این گام نشان دهنده حمایت آمریکا از انتقال دموکراتیک قدرت در سودان و آمادگی واشنگتن برای تقویت همکاری با خارطوم است. هدف از ورود کشتی‌های آمریکایی به سودان برای نخستین بار از ۲۵ سال پیش تاکنون، تقویت روابط میان دو کشور در زمینه‌های سیاسی و امنیتی است.

این تحولات پس از سفر اندرو یونگ، معاون فرمانده ارتباط مدنی نظامی در فرماندهی آمریکا در آفریقا و دریادار هایدی برگ، رئیس اطلاعات فرماندهی آمریکا در آفریقا به سودان صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003F9N

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان