Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی محمد راستاد با اشاره به ضرورت توسعه سواحل مکران و نقش سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی،  ایجاد یک سند بالادستی و جامع برای توسعه سواحل به طور عام و برای سواحل مکران به طور خاص تحت عنوان طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سند بالادستی جامع در رابطه با طرح های توسعه ای سواحل مکران و کاربری ها در پهنه های ساحلی مدنظر قرار می گیرد که با طی شدن مراحل استصوابی برای استان های ساحلی لازم الاجراست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این اقدام یک نقشه راه است تا همه حوزه های تخصصی اطلاع داشته باشند در نوار ساحلی باید چگونه سرمایه‌گذاری کرده و چگونه طرح‌های توسعه‌ای دنبال شود.

اقدام زیربنایی برای توسعه سواحل مکران

راستاد با اشاره به اینکه طرح مدیریت یکپارچه ساحلی شامل پیوست های متفاوتی از جمله پیوست های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، پدافند غیرعامل، زیست محیطی و...است، خاطرنشان کرد: تمرکز این سازمان بر بنادر تجاری است و هم اکنون بنادر کوچک متعددی در طول سواحل مکران از هرمزگان تا سیستان و بلوچستان وجود دارد که کاربری تجاری دارند و باید این بنادر از نظر زیربنایی، روبنایی و تجهیزاتی به گونه ای مدنظر قرار گیرند که بتوانند ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در طول این نوار ساحلی مهم، تضمین کنند.

فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ادامه طرح توسعه بندر چابهار به عنوان یک بندر تجاری بزرگ و مهم در شرق سواحل مکران بر اساس فاز دوم پیش خواهد رفت، اظهار داشت: چشم انداز احداث فاز دوم که ظرفیت بندر را از ۸ به ۳۰ میلیون تن می رساند بعد از سال ۱۴۰۴ مدنظر قرار می گیرد و یک قابلیت مهم بندری به شمار می آید.

راستاد با بیان اینکه از برنامه های دیگر ایجاد یک بندر جدید بزرگ تجاری با قابلیت پهلودهی کشتی های اقیانوس پیما در طول سواحل مکران است، گفت: علاوه بر وجود بنادر تجاری کوچک،  قرار است در آینده بندر جدیدی در محدوده شهرستان جاسک ایجاد شود.  

برنامه های حوزه گردشگری دریایی

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر در حوزه گردشگری دریایی اقداماتی انجام داده است، عنوان کرد: قصد داریم در این حوزه  همچنان فعال باشیم؛ یعنی بر اساس طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، در نقاطی که به عنوان گزینه ایجاد و یا توسعه ظرفیت برای گردشگری دریایی مطرح هستند، اقدام کرده و فعالیت های زیربنایی را انجام دهیم و برای فعالیت های روبنایی و تامین ناوگان گردشگری دریایی از محل وجوه اداره شده، بخش خصوصی را ترغیب خواهیم کرد تا امکانات لازم برای گردشگری دریایی در طول سواحل مکران فراهم باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل سازمان بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گردشگری دریایی سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر پنج شنبه در نشست بررسی وضعیت تعرفه در بنادر استان با حضور مدیرکل لجستیک، ترانزیت و توافقنامه‌ها و رئیس اداره تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تجهیز بندر بوشهر به جرثقیل ویژه نگله های سنگین از مطالبات چندین ساله برای بندر بوشهر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ظرف چند ماه آینده جرثقیل ۱۴۰ تنی در این بندر مستقر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده مراودات تجاری بنادر استان بوشهر با کشور امارات است گفت: با توجه به مسافت طولانی این محور می‌طلبد در بحث تعرفه بازنگری لازم با هدف رونق بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای جلب رضایت حداکثری جامعه هدف اهتمام جدی داشته و در این زمینه با تمام توان و ظرفیت پای کار آمده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در نشست‌های هم اندیشی با تجار و بازرگانان با بهره‌گیری از ایده‌ها و دیدگاه‌های آنان برای گره گشایی از مشکلات فراروی رونق بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: میانگین بازه زمانی انجام تشریفات گمرکی به واسطه دخیل بودن ۲۷ دستگاه اجرایی بسیار زمان بر است که امید است در جهت تحقق توسعه دریا محور برای سرعت بخشی به این فرایند راهکار لازم اعمال شود.

شکیبی نسب افزود: بنادر استان بوشهر از شاخصه‌های مختلفی خروج کالاهای متروکه سنواتی، رعایت الزامات ایمنی و نُرم تخلیه و بارگیری از بنادر پیشتاز کشور هستند و با چنین جایگاهی بستر خوب و مناسبی برای ورود تجار و بازرگانان به بنادر این استان مهیا است.

کد خبر 6095396

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد