Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از نمایندگان پارلمان 22 کشوراروپایی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند برای جلوگیری از اشغال غیررسمی کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اقدامی انجام گیرد.

به گزارش برنا؛ گروهی متشکل از ۴۴۲ نماینده پارلمان ۲۲ کشوراروپایی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری به صورت دفاکتو توسط رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نمایندگان پارلمان اروپا  دوشنبه در نامه‌ای خطاب به «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و 27 وزیر خارجه اتحادیه اروپا گفتند: «توافقنامه‌های  اخیر عادی سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل منجر به تعلیق برنامه‌های الحاق رسمی کرانه باختری شده است. با این حال، تحولات میدانی به وضوح به واقعیت الحاق دفاکتو کرانه باختری به خصوص از طریق تخریب سریع منازل و اماکن مسکونی فلسطینیان حکایت دارد.»

نمایندگان پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواستند که با همکاری با ایالات متحده برای حل و فصل مسائل میان اسرائیل و فلسطین تلاش کنند.

آنها در این نامه نوشتند: «اروپا باید با دولت بایدن ، کشورهای منطقه و طرفهای دیگر حاضر در منطقه همکاری کرده  تا از اقدامات یک جانبه تضعیف صلح جلوگیری کند.»

نمایندگان پارلمان اروپا گفته‌اند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از ابزارهای دیپلماتیک موجود مانند قطعنامه 2334 شورای امنیت  درسال 2016 استفاده کنند که کشورهای جهان را ملزم می‌کند شهرک سازی صهیونیستها را به رسمیت نشناسند.

نمایندگان کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلیس این نامه را امضا کردند. اتحادیه اروپا پیش از این از رژیم اسرائیل خواسته بود تا تخریب منازل فلسطینیان در بخشی از کرانه باختری و فعالیت شهرک سازی را متوقف کند.

«فلین هاستینگز» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین  اخیرا پس از بازدید از منطقه «حمصة البقیعة» در شمال کرانه باختری، بر ضرورت توقف اقدامات رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب خانه‌های فلسطینیان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی مسئول سیاست خارجی وزیر خارجه کشورهای منطقه ایالات متحده فلسطین دولت کشورهای عضو اتحادیه اروپا کشورهای جهان سوئیس انگلیس اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی اسرائیل اروپا شهرک سازی نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۹۱ تن افزایش یافته است.

در همین رابطه، نیروهای رژیم اشغالگر ۲۰ فلسطینی ازجمله یک زن، کودکان و اسرای آزادشده را بازداشت کردند؛ بدین ترتیب شمار اسرای بازداشت شده از هفتم اکتبر به ۸۴۸۰ تن رسیده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه نیز ادامه دارد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شد که ۳۲ شهید و ۶۹ زخمی برجای گذاشت. تعداد قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ شهید و ۷۷ هزار و ۴۳۷ زخمی رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر