Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@02:20:32 GMT

کراس‌ اووری که وانمود می‌کند لوکس است! (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۰۶۵

کراس‌ اووری که وانمود می‌کند لوکس است! (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، حال سناریویی مشابه این که بسیار شوم است، در مورد بیوک اتفاق افتاده است زیرا این برند به‌طور کامل خودروهای سواری را رها کرده و کراس‌اوورهایی مثل نسل جدید انویژن را جایگزین همهٔ آن‌ها کرده است که به طرز نه‌چندان قانع‌کننده‌ای از مدل‌های لوکس تقلید می‌کنند البته این‌طور نیست که نسل دوم انویژن از لحاظ ظاهری جذاب نباشد یا از ویژگی‌های محبوب بی‌بهره باشد اما فراتر از این پیش‌شرط‌های اساسی، انویژن از لذت رانندگی و ویژگی‌های واقعاً لوکسی برخوردار نیست که به آن کمک کنند تا از موقعیت خود به‌عنوان یک کراس‌ اوور کامپکت با ژست لوکس فراتر برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه جدیدترین تلاش بیوک به‌خوبی نشان داده شود، در اینجا بالاترین تیپ انویژن یعنی اونیر را موردبررسی قرار داده‌ایم.

این نسخه در بیرون با جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد مشکی‌رنگ و رینگ‌های ۲۰ اینچی تزئین شده و در داخل هم از صندلی‌های چرمی و تجهیزات استانداردی که در تیپ‌های پایین‌تر یافت نمی‌شوند سود می‌برد.

این موارد شامل ماساژور صندلی راننده، تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و شارژر بی‌سیم می‌شود.

همچنین اونیر تنها تیپی است که به کروز کنترل تطبیقی، آینه دیده عقب دوربینی و دستیار پارک خودکار هم مجهز است.

انویژن اونیر فول آپشن چهارچرخ محرک موردبررسی ما ۴۷,۱۰۵ دلار قیمت دارد که حداقل از گران‌ترین نسخهٔ لینکلن کُرسیر و اینفینیتی QX50 که قیمت هردو در صورت انتخاب آپشن‌های سطح بالا می‌تواند به بیش از ۶۰ هزار دلار برسد ارزان‌تر است.

متأسفانه اما متریال داخلی اونیر شخصیت لوکس بیوک را تضعیف می‌کند درحالی‌که از لحاظ ارگونومی هم از مشکلاتی رنج می‌برد.

به‌ عنوان‌ مثال، علیرغم برخورداری از تنظیمات ۱۲ جهتهٔ صندلی راننده، نزدیکی غربیلک فرمان، موقعیت رانندگی را خراب می‌کند.

شیفتر دندهٔ الکترونیکی نیز هرچند محفظهٔ اشیاء مفیدی را در زیر کنسول مرکزی فراهم کرده اما دکمه‌های انتخاب دنده به‌اندازهٔ یک لیور سنتی حس خوبی ندارند.

کنسول پلاستیکی مشکی پیانو هم گردوغبار و لکه‌ها را به خود می‌گیرد و کسی را متقاعد نمی‌کند که داخل یک خودروی لوکس نشسته است.

بااین‌حال، فضای کلی داخل انویژن لوکس و آرام است اما گویی کابین خودرو آرزو دارد یک کوروت باشد زیرا راننده را در برمی‌گیرد و از سوی دیگر، به سرنشین جلو احساس انزوا می‌دهد.

همچنین، دسترسی به کنترل‌های تنظیم صدا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چندان راحت نیست اما غیر از این مورد، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی بزرگ خودرو کارایی بی‌دردسری دارد و به‌صورت استاندارد با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم همراه است.

انویژن هندلینگ خیلی دقیقی هم ندارد زیرا فرمان آن فاقد احساس است و بدنه بیش از حد انتظار به طرفین متمایل می‌شود اما کیفیت سواری نرم خودرو موجب می‌شود همان حس لوکسی که بیوک به دنبال آن است را ایجاد کند.

تیپ اونیر مورد آزمایش همچنین به کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها هم مجهز است که به‌تازگی به‌عنوان آپشن ارائه شده‌اند و به نظر می‌رسد برای حفظ راحتی سواری تلاش می‌کنند.

با این جود، هرچند سواری انویژن بی‌سروصدا است اما در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در داخل کابین ۶۶ دسی‌بل صدا به ثبت رسید که ۴ دسی‌بل بیشتر از نسل قبلی است.

مقداری از این سروصدای اضافی ناشی از پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جدید است که در حالت سلو کمی و در حالت تخته‌گاز کاملاً پرسروصداتر از موتور چهار سیلندر قبلی است.

نسل جدید انویژن تنها با همین پیشرانهٔ ۲۲۸ اسب بخاری عرضه می‌شود که جایگزین ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسب بخاری و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۷ اسب بخاری نسل قبل شده است.

به همین دلیل، حالا رسیدن خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۷.۳ ثانیه طول می‌کشد که ۰.۸ ثانیه از نسل قبلی بیشتر است البته قلهٔ گشتاور پایین‌تر این موتور در سرعت‌های بزرگراهی یک مزیت است زیرا انویژن جدید در آزمایش رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، عدد ۴.۸ ثانیه را ثبت کرد که ۰.۴ ثانیه از نسل قبلی سریع‌تر است. موتور جدید همچنین موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم می‌شود زیرا مصرف ترکیبی از ۱۰.۷ به ۹.۴ لیتر کاهش یافته است.

گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک انویژن نیز از یک حالت دستی اختصاصی برخوردار است که دنده‌ها را تا ردلاین نگه می‌دارد مگر اینکه راننده از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان اقدام به تعویض دنده کند؛ اما غیر از این ویژگی و همین‌طور پدال ترمز محکم که کمک می‌کند خودرو از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۴۹.۳ متر متوقف شود، در انویژن DNA اسپرت زیادی وجود ندارد. حتی با قرار دادن خودرو در حالت رانندگی اسپرت نیز بازهم هیجان‌زده شدن پشت فرمان انویژن کار سختی است.

در پایان باید گفت نسل جدید بیوک انویژن در نگاه اول یک کراس‌اوور لوکس کامپکت خوش استایل است اما رفتار رانندگی بی‌احساس و برخی جزئیات ناخوشایند داخلی چیز دیگری می گویند.

بیوک بر کیفیت بالای محصولات خود تأکید دارد و از اینفینیتی و لینکلن به‌عنوان رقبای خود یاد می‌کند و هرچند در مقایسهٔ یک انویژن بالا رده و فول آپشن با QX50 و کُرسیر اختلاف قیمت زیادی به نفع بیوک وجود دارد اما نسخه‌های فول آپشن این کراس‌اوورها احساس کاملاً لوکسی دارند که بیوک فاقد آن است؛ بنابراین، هرچند قیمت و طراحی انویژن مدل ۲۰۲۱ ممکن است جذاب باشند اما این خودرو بیشتر از اینکه لوکس باشد، وانمود می‌کند که لوکس است.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انویژن بیوک کراس اوور کیلومتر بر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، مشکلات مالی، این شرکت خودروساز برقی را مجبور به توقف موقت تولید کرد، اما به گفته رسانه‌های محلی، HiPhi تقویت مالی مورد نیاز خود را دریافت کرده و اکنون درحال آماده‌شدن برای احیای خطوط تولید است.

راه نجات از یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ آمد و یک سرمایه‌گذاری استراتژیک حیاتی برای HiPhi فراهم شد. گفته می‌شود که تولید می‌تواند اوایل ماه جاری میلادی (مه) از سر گرفته شود و HiPhi را پس از یک وقفه کوتاه دوباره به جاده سازندگان خودروهای برقی بازگرداند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نمایشگاه‌های HiPhi درحال حاضر رانندگی‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند و یکی از مکان‌های خود را در شانگهای آماده بازگشت به فروش می‌کند.

با این حال، هدف HiPhi فقط راه‌اندازی مجدد نیست. آنها به دنبال تجسم آینده هستند و می‌خواهند کارشان را طوفانی از سر بگیرند. طبق گزارش‌ها، یک مدل کاملاً جدید مبتنی بر HiPhi Y موجود در دست ساخت است، که ارتقاءهای هیجان‌انگیز و برچسب قیمت دوستانه‌تری دارد و برای جلب نظر مخاطبان وسیع‌تری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از سریع‌ترین خودروی مفهومی جهان | EXE181 به نمایش گذاشته شد

HiPhi Y مقرون به‌صرفه‌ترین مدل این برند است که درحال حاضر حدود ۴۳هزار و ۶۰۰یورو قیمت دارد؛ درحالی که HiPhi X و HiPhi Z به ترتیب از ۷۳هزار و ۳۰۰یورو و ۶۵هزار و ۶۰۰یورو شروع می‌شوند. این تغییر به سمت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که HiPhi برای به‌دست آوردن جایگاه قوی‌تری به آن نیاز دارد.

کد خبر 849080 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • خودنمایی لوکس‌ترین خودروی خیابان‌های تهران؛ شاهکار ۱۰ میلیاردی! | فیلم
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده