Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@10:38:31 GMT

خبر خوب رییس بنیاد مستضعفان به مردم سی‌سخت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۴۹۲

رییس بنیاد مستضعفان در خصوص برنامه‌هایی که برای بنیاد مستضعفان برای زلزله زدگان سی سخت دارد، اظهار کرد: سیمان بازسازی و نوسازی تمام خانه‌های این شهر را که بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند را به صورت رایگان بر عهده گرفتیم.

سید پرویز فتاح در گفت‌وگو با میزان در خصوص برنامه‌های فرهنگی بنیاد مستضعفان گفت: در ابتدا قصد توسعه موزه هنر ایران و مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی را که نهم اسفند ماه افتتاح کردیم داریم، در این موزه‌ها حدود ۵ هزار اثر به نمایش گذاشته است و این در حالی است هزاران اثر چندین برابر این آثار در حال حاضر در خزانه بنیاد موجود هستند که به علت کمبود جا نمی‌توانیم از آن‌ها در این موزه‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه ما می‌توانیم موزه‌های جدیدی را در شهر‌های تاریخی کشوراحداث کنیم و در حال انجام مطالعاتی روی این مسئله هستیم، ادامه داد: بحث آثار فرهنگی بسیار کلی است و یک بحث مربوط به آثار فرهنگی و مستنداتی است که از رژیم گذشته و رژیم‌های قبلی به عنوان سند به دست ما رسیده که این آثار در موسسه تاریخ معاصر است و ما در آنجا نمایشگاه به راه انداختیم و چند بار از کتاب‌های موسسه تاریخ معاصر رونمایی کرده ام.

بیشتر بخوانید: نمایش غارت‌های بزرگ شاه در موزه هنر ایران

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در صدد است نمایشگاه‌هایی را هم در این مکان و هم درمحل‌های دیگر برای رونمایی از آثار و اسناد تاریخی راه اندازی کند، افزود: این آثار بسیار مهم هستند و تاریخ ملت، وقایع و اتفاقات را نشان می‌دهند و دست ما در این زمینه بسیار پر است و امیدوار هستیم بتوانیم وظیفه فرهنگی و اجتماعی خود را در بنیاد به درستی انجان دهیم.

وی در خصوص برنامه‌هایی که برای بنیاد مستضعفان برای زلزله زدگان سی سخت دارد، اظهار کرد: همان شبی که زلزله رخ داد من با استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد تماس گرفتم و همکارن ما در بنیاد علوی به سی سخت رفتند و توزیع اقلام را آغاز کردیم و علاوه بر این همانطور اعلام کردیم سیمان بازسازی و نوسازی تمام خانه‌های این شهر را که بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند را به صورت رایگان بر عهده گرفتیم.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: همچنین به خسارت دیدگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی مبلغی برای تجهیز و نوسازی منزل ظرف یکی دو روز آینده  پرداخت می‌شود و بخش عمده‌ای از آنچه دچار خسارت شده را به غیر دولت که وام بلاعوض می‌دهد، جبران خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد مستضعفان موزه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان موزه بنیاد مستضعفان سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است