Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج قائینی، رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: اکنون ۳ مزرعه پرورش ماهی در قفس در دریا در شهرستان‌های بندرلنگه (۲ مزرعه) و قشم (۱ مزرعه) فعال هستند که از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در این مزارع تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائینی با اشاره به اینکه هرمزگان برترین استان کشور در زمینه پرورش ماهی در قفس در دریا است، افزود: حدود ۱۵۰ نفر در مزارع پرورش ماهی استان مشغول به کار هستند.

او گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در دریا برای نخستین بار سال ۸۵ به صورت پایلوت در جزیره قشم از سوی یک سرمایه گذار داخلی و با مشارکت یک شرکت نروژی آغاز شد و از سال ۹۳ با ورود بخش خصوصی رونق جدی گرفت.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان افزود: سه مزرعه پرورش ماهی دیگر نیز تا پایان امسال و اوایل سال آینده در استان به بهره برداری می‌رسند.

قائینی گفت: با راه اندازی بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در قفس در دریا در جزیره قشم با ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تن ماهی، شاهد رونق بیشتر صنعت آبزی پروری در استان خواهیم بود.

او افزود:استفاده از ظرفیت آب دریا، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره ۸ تا ۱۰ ماهه، طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان گفت: بچه ماهی‌های پرورشی (گونه سی باس) از کشور استرالیا وارد استان می‌شوند و پس از طی دوره پرورش ۸ تا ۱۰ ماهه در قفس و رسیدن به وزن حدود ۷۰۰ گرم به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید

بچه ماهی‌های پرورشی از استرالیا به قشم رسیدند

قائینی با بیان اینکه هر کیلوگرم ماهی پرورشی در مزرعه بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان از پرورش دهندگان خریداری می‌شود، افزود: بیشتر ماهی‌های پرورشی در بازار‌های داخلی به فروش می‌رسند.

او گفت: برای توسعه صنعت آبزی پروری، اداره کل شیلات هرمزگان با پرداخت تسهیلات از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان افزود: واردات بچه ماهی و قفس‌های پرورش ماهی از کشور‌های خارجی یکی از مشکلات اصلی سرمایه گذاران صنعت آبزی پروری استان است.

بیشتر بخوانید

بومی سازی ساخت قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان

قائینی گفت: البته اکنون امکان مونتاژ قطعات قفس‌های پرورش ماهی در کشور و استان فراهم شده است که این مسئله تا حدودی مشکلات سرمایه گذاران صنعت آبزی پروری را کم می‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی در قفس ماهی پرورشی شیلات هرمزگان آبزیان دریایی پرورش ماهی در قفس در دریا صنعت آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند