Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز سه شنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد (سمن) استان بوشهر افزود: در حوزه اجتماعی هیچ دست دیگری به غیر از دولت و تشکل‌های غیر دولتی نیست که به مردم کمک کند.

وی بیان کرد: امروز دولت به عنوان سیاست‌گذار دست خود را برای کمک به مردم و حل مسائل و مشکلات به سمت تشکل‌های غیر دولتی دراز کرده است شاید در برخی جاها مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما سمن‌ها جایگاه واقعی خود را یافته و به یک برند اجتماعی تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در این شرایط اگر می‌خواهیم مشکلات کمتر شود راهی بجز از تقویت سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی وجود ندارد.

ایرانی با اشاره به فعالیت‌های گسترده سازمان‌های مردم نهاد در بحث کرونا افزود: همانطور که دولت در بحث اطلاع رسانی خدمات خود ضعیف عمل کرده سمن‌های فعال ما نیز در بحث اطلاع رسانی خدمات خیرخواهانه و خداپسندانه که براساس وظیفه دینی و ملی بوده ضعف داشته‌اند و مردم در جریان فعالیت و خدمات آنها نیستند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت آموزش گفت: این درحالی است که سمن‌ها با استفاده از شبکه فضای مجازی ضمن ایجاد ارتباط مستقیم با مردم باید یارگیری و کادرسازی کنند.

ایرانی اضافه کرد: امروز جامعه ایران به بلوغ لازم رسیده و تشکل‌های غیردولتی را پذیرفته است و زمان آن رسیده که خود تشکل‌ها با برنامه منسجم و علمی خود را به اثبات برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: فعالیت ساختاری و تشکیلاتی سمن‌ها و یا نهادهای غیر دولتی و برآمده از مردم در جامعه ایرانی همواره وجود داشته و  امروز افراد به صورت داوطلبانه در قالب تشکل‌های مختلف به صورت علمی تر، جامع تر و مسئولیت پذیرتر به مسائل مختلف ورود کرده و در کنار مردم قرار دارند.

وی ادامه داد: پرداختن به امور مردم از سوی تشکل‌ها و نهادهای غیر دولتی امر به معروف است و این برای فرهنگ ما ارزشمند است.

ایرانی بیان کرد: حرکت جامعه روستایی به سمت شهری شدن باعث شده انسان از یک زندگی طبیعی و آرام به یک زندگی پیچیده شهری گرایش پیدا کند و این امر باعث بروز مسائل و مشکلاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: زندگی شهری هرچند انسان را به تولید، توسعه و رفاه ظاهری می‌رساند اما او را مکانیکی بار می آورد و با آلودگی‌های زیست محیطی مختلفی روبرو می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: آنچه سازمان‌های مردم نهاد امروز باید انجام دهند این است که بویژه در مسائل اجتماعی به صورت علمی به مسائل مختلف ورود کنند.

ایرانی اظهار کرد: وظیفه سازمان‌های مردم نهاد تنها کمک رسانی نیست بلکه این تشکل‌ها باید بازوی مطالعاتی و تحقیقاتی داشته باشند ونتیجه تحقیقات خود را در اختیار نهادها و دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

وی یادآور شد: تنها راه حل رفع آسیب‌های اجتماعی مطالعه، تحقیق و پژوهش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایرانی گفت: امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سبک زندگی جدید روبرو شده‌ایم که نه تنها سبک زندگی ما ایرانیان بلکه کل جهان نیست و تناسبی با فرهنگ و تاریخ ما ندارد به همین دلیل با مشکلات زیادی مواجه هستیم که در این مسیر حضورتشکل‌های مردم نهاد ضروری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در زمان حاضر شمار سازمان‌های مردم نهاد در این استان از ۱۸ تشکل در سال ۹۲ به ۴۵۰ تشکل فعال افزایش یافته است.

محمد مظفری افزود: سازمان‌های مردم نهاد در استان بوشهر امروز از نظر کمی و کیفی رشد مطلوبی داشته و منشا خدمات مختلفی در این استان هستند.

وی بیان کرد: خدمات و فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت باید به اطلاع جامعه رسانده شود.

مظفری با اشاره به حضور موثر سازمان‌های مردم نهاد در جریان کرونا ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تولید محتواهای آموزشی و آگاهی سازی است که این تشکل‌ها به خوبی به شیوه‌های مختلف در این بخش حضور یافتند.

 وی تاکید کرد: بسیاری از کارهای خیرخواهانه تشکل‌های مردم نهاد در گمنامی و بدون اطلاع رسانی انجام شد که می‌طلبد برای آگاه سازی مردم فعالیت این تشکل‌ها بیشتر انعکاس یابد.

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر سازمان های مردم نهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر سازمان های مردم نهاد بوشهر استانداری بوشهر سازمان های مردم نهاد اخبار کنکور سازمان های مردم نهاد غیر دولتی تشکل های غیر سازمان ها تشکل ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است

ایسنا/فارس معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: صنایع دستی و گردشگری، مردم‌ ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در جشنواره مردمی  شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان  اقلید با اشاره به نام‌گذار ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان(عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری  و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه های بادام اشاره  و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویدادهایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

وی یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی  است  که درشهر  دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویدادها  به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود